Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Σαν σήμερα ανεγέρθη το γήπεδο της ΑΕΚ

http://4.bp.blogspot.com/_iVGRhNO-TNc/TUvGCHrG0oI/AAAAAAAAACk/AGfBCuYvyAE/s280/1.png

1962: Εγκαινιάζεται το γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας με τον αγώνα ΑΕΚ - Μπαρτσελόνα (0-6) μπροστά σε 38.000 θεατές, ανάμεσα στους οποίους είναι ο πρωθυπουργός της Ελλάδος Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο ισπανός πρίγκιπας και μετέπειτα βασιλιάς Χουάν Κάρλος. Το κόστος των εισιτηρίων είναι 40 δραχμές το απλό και 60 δραχμές το αριθμημένο. Θα κατεδαφισθεί 41 χρόνια αργότερα από τον...



Γιάννη Γρανίτσα, ο οποίος σε συνέντευξή του τον περασμένο Μάιο στην "Καθημερινή" είχε δηλώσει ότι θα το ξανακατεδάφιζε! Αναλυτικά, όσα δήλωσε στην εφημερίδα «Καθημερινή»:

- Εχετε μετανιώσει για την απόφασή σας;
«Δεν υπήρχε άλλος τρόπος για να γίνει γήπεδο στη Νέα Φιλαδέλφεια. Επρεπε να γκρεμιστεί το γήπεδο γιατί ήταν ερείπιο. Αν η διαδικασία ξεκίναγε σήμερα, πάλι το ίδιο θα έκανα. Θέλω να αποκαλύψω ότι πριν γκρεμίσουμε το γήπεδο, είχαμε πάρει ένα νόμο ψηφισμένο από τη Βουλή, ο οποίος είχε όλες τις απαραίτητες άδειες. Τότε είχε ψηφιστεί και η κατασκευή του μουσείου της Ακρόπολης. Μας διαβεβαίωσαν ότι μέσα σε 18 μήνες το έργο θα τελείωνε».

- Ακολούθησε προσφυγή στο ΣτΕ, το οποίο έκανε δεκτό το αίτημα των κατοίκων και του δήμου της Ν. Φιλαδέλφειας...
«Πάντα υπάρχουν αντιδράσεις του κόσμου σε ανάλογες ενέργειες. Ωστόσο, ξεπεράσαμε αυτά τα προβλήματα, με δεύτερο νόμο που ψηφίστηκε. Eάν ήμασταν ενωμένοι, θα το είχαμε φτιάξει. Διέδιδαν ότι το γήπεδο θα είχε χωρητικότητα μέχρι 12.000 θέσεων. Ελεγαν ψέματα, με στόχο να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη».

- Ποιον θεωρείτε υπεύθυνο;
«Το μεγαλύτερο εμπόδιο ήταν η ΠΑΕ και η αντίδραση του Ντέμη Νικολαΐδη, ο οποίος ήθελε γήπεδο στα Λιόσια. Θεωρούσε ότι οι 32.000 θέσεις ήταν λίγες και το εμπορικό κέντρο μικρό. Ηθελε 50.000 θέσεις. Οταν γκρέμισα το γήπεδο είχα τη σύμφωνη γνώμη ΠΑΕ, ΚΑΕ και Ερασιτεχνικής. Δεν περίμενα ότι θα βρω απέναντί μου την ΠΑΕ, ήξερα ότι απέναντί μου ήταν ο Βγόντζας, ο οποίος έγινε και δικηγόρος της ΠΑΕ, οι 131 και ο δήμος για διάφορους λόγους. Η άρνηση της ΠΑΕ είναι ο μοναδικός λόγος που η ΑΕΚ παραμένει άστεγη.
Είχαμε κάνει πλήρη αξιοποίηση του οικοπέδου, είχαμε βγάλει τις άδειες από την πολεοδομία και με τη νομοθετική ρύθμιση είχαμε ξεπεράσει τα βασικά προβλήματα. Δεν μπορέσαμε να βρούμε λύση με την ΠΑΕ.

- Τώρα τα πράγματα άλλαξαν. Εχουν συναινέσει όλοι...
«Είναι ενθαρρυντικό στοιχείο που συμμετέχει ο δήμος. Σήμερα το χρηματοδοτικό είναι ένα πρόβλημα, γιατί οι συνθήκες και οι προϋπολογισμοί έχουν αλλάξει. Τα χρήματα τότε θα τα έβαζε η κατασκευάστρια εταιρεία, με την οποία είχαμε συμφωνία για συνεκμετάλλευση. Η ΑΕΚ 40% και 60% η κατασκευαστική. Σε 29 χρόνια, όλα θα έμεναν στην οικογένεια της «Ενωσης».

Υ.Γ Το λάθος του Γρανίτσα για τον Νικολαϊδη, από το aek365

Ο Γιάννης Γρανίτσας στη συνέντευξή του στην «Καθημερινή», χωρίς να δείξει ούτε μισό ίχνος μεταμέλειας για το λάθος που έκανε να γκρεμίσει το γήπεδο της ΑΕΚ στη Φιλαδέλφεια χωρίς να έχει όλα τα εχέγγυα ότι θα μπορεί να το χτίσει ξανά, κατηγόρησε τον Ντέμη Νικολαϊδη για τη μη πραγματοποίηση του πλάνου του! Η αλήθεια όμως είναι ότι δεν στέκει αυτό που λέει. Ο Ντέμης ήταν ακόμα ποδοσφαιριστής όταν ψηφίστηκε ο δεύτερος νόμος, που έψαχνε ο Γρανίτσας μετά τη... σφαλιάρα που δέχθηκε όλη η ΑΕΚ αρχικά. Δεν τον εμπόδισε κανείς και καμία ΠΑΕ εκείνο το διάστημα, αφού πολύ απλά ο Νικολαϊδης δεν είχε αναλάβει ακόμα. Όλο το πρόβλημα είχε να κάνει με το οικονομικό θέμα. Μπορεί ο Νικολαϊδης όντως στην πορεία να είχε σαν προτεραιότητα την κατασκευή... διαστημοπλοίου στον ΟΔΔΥ, με τα γνωστά αποτελέσματα, αλλά όχι ότι ευθύνεται και για ό,τι έγινε πριν το... 2004. Ψάχνει να βρει θύματα ο Γρανίτσας.

Γεγονότα

1496: Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι δοκιμάζει ανεπιτυχώς να πετάξει με ιπτάμενη μηχανή.
1850: Ο αγγλικός στόλος, με πρόσχημα την αποζημίωση του Δαβίδ Πατσίφικο (εβραιοπορτογάλου με αγγλική υπηκοότητα), καταπλέει στον Πειραιά και απειλεί να αποκλείσει όλα τα ελληνικά παράλια, αν δεν ρυθμιστούν οι εκκρεμότητες μεταξύ των δύο χωρών. Η ελληνική κυβέρνηση απορρίπτει το τελεσίγραφο και οι Άγγλοι αποκλείουν τον Πειραιά, προχωρώντας στην κατάσχεση του φορτίου, όποιου πλοίου πλησιάζει. (Υπόθεση Πατσίφικο και τα Παρκερικά)
1887: Οι οπαδοί του Χαρίλαου Τρικούπη πραγματοποιούν την πρώτη σημαντική προεκλογική συγκέντρωση στην ιστορία της Πλατείας Συντάγματος. Περισσότερα από 10.000 άτομα επευφημούν στην πλατεία τον αρχηγό τους.
1899: Χρησιμοποιείται για πρώτη φορά η λέξη «αυτοκίνητο» (automobile), στο κύριο άρθρο της εφημερίδας New York Times.
1957: Η ΑΔΕΔΥ καταφέρεται εναντίον της σάτιρας των δημοσίων υπαλλήλων από τα θέατρα… «Αρκετά γέλασε ο κόσμος σε βάρος τους με τη φτώχεια τους» αναφέρεται σε ανακοίνωσή της.

Γεννήσεις

1926: Τζορτζ Μάρτιν, παραγωγός των Beatles, ο επονομαζόμενος και Πέμπτος Μπιτλ, εξαιτίας της καθοριστικής συνεισφοράς στον ήχο τους.
1929: Σέρτζιο Λεόνε, ιταλός σκηνοθέτης, ο πατέρας του σπαγγέτι-γουέστερν. (Θαν. 30/4/1989)
1969: Μίκαελ Σουμάχερ, γερμανός πιλότος της Φόρμουλα 1.

Θάνατοι

1875: Πιερ Λαρούς, γάλλος λεξικογράφος. (Γεν. 23/10/1817)
1911: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, διηγηματογράφος και ποιητής. (Γεν. 4/3/1851)
1951: Γεώργιος Δροσίνης, ποιητής και πεζογράφος. (Γεν. 9/12/1859)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.