«Φορο-ανάσες» στη δεινοπαθούσα αγορά του αυτοκινήτου ετοιμάζεται να δώσει το υπουργείο Οικονομικών προωθώντας άμεσα δύο μέτρα που θα οδηγήσουν στη μείωση των τιμών για τα καινούρια και μεταχειρισμένα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα...
το οικονομικό επιτελείο έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην κατάργηση του φόρου πολυτελείας ο οποίος απέδωσε ελάχιστα στα δημόσια ταμεία ενώ ειδικά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναγκάζεται να συμμορφωθεί με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο υπολογισμού της φορολογητέας αξίας τους.
Επίσης το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει κατάργηση τελωνειακών φορολογικών απαλλαγών, μειώσεις των προστίμων που επιβάλλονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις, ρύθμιση για την τακτοποίηση παλαιών υποθέσεων τελωνειακών παραβάσεων και αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τα αλκοολούχα προϊόντα και την μπίρα.
Την ίδια ώρα οι ελεγκτικές αρχές ανοίγουν νέο μέτωπο με το λαθρεμπόριο επιστρατεύοντας σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και παρακολούθησης ύποπτων συναλλαγών.
Δείτε στον πίνακα, που δημοσίευσε η Ημερησία, τα αποτελέσματα των εσόδων σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2010.
Λαθρεμπόριο
Οι νέες παρεμβάσεις και το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου περιγράφονται στην έκθεση για τα «Πεπραγμένα Τελωνείων του έτους 2011» που κατέθεσε χθες στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Π. Οικονόμου. Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών:
1. Αλλάζει ο τρόπος διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας για τα μεταχειρισμένα επιβατικά Ι.Χ., καταργείται ο Φόρος Πολυτελείας ενώ παράλληλα καταργούνται τα προνόμια για τους ανάπηρους κατόχους Ι.Χ. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αναμένεται να πωλούνται πολύ φθηνότερα ακόμη και πάνω από το 20% καθώς η υπολειμματική τους αξία θα υπολογίζεται βάσει του έντυπου οδηγού Αξιών της Eurotax ενώ παράλληλα καταργείται και ο Φόρος Πολυτελείας που είχε κάνει απαγορευτικές τις εισαγωγές. Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με τιμολόγιο αγοράς άνω των 16.000 ευρώ και στα καινούρια με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ.
Το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων εισαγόμενων Ι.Χ. είχε κινήσει από το 2008 το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Κων/νος Τουλίτσης ο οποίος διαπιστώνοντας τις αδυναμίες και παρατυπίες του συστήματος προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και παράλληλα διαχειρίστηκε και την καταγγελία του Συνδέσμου στην Ε.Ε. για το Φόρο Πολυτελείας. Αποτέλεσμα των ενεργειών ήταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ασκήσει τέτοιες πιέσεις στην Ελλάδα ώστε να αλλάξει ριζικά τη φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. προς όφελος των καταναλωτών. Μιλώντας στην «Η» ο κ. Τουλίτσης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως: «Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αποτελεί μια σημαντική νίκη για τον κλάδο και αναμένονται και επιπλέον αλλαγές και στη φορολογία των καινούριων αυτοκινήτων.
Πάντως φαίνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αποφασισμένη να αλλάξει και άλλα πράγματα στη φορολόγηση των οχημάτων στην Ελλάδα». Επίσης δρομολογείται η κατάργηση της απαλλαγής από τα Τέλη Ταξινόμησης αλλά και από τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους ανάπηρους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
2. Καταργείται ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται σε κοσμήματα, δέρματα, γούνες και μικρά σκάφη αναψυχής.
3. Καταργούνται τελωνειακές φορολογικές απαλλαγές όπως απαλλαγές στην προσωρινή εισαγωγή οχημάτων, απαλλαγές του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου που παραλαμβάνεται από τη βιομηχανία, βιοτεχνία, ξενοδοχεία και των καυσίμων που παραλαμβάνουν τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία αναψυχής.
4. Μειώνονται τα πρόστιμα που επιβάλλονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις.
5. Ρυθμίζονται παλαιές υποθέσεις τελωνειακών παραβάσεων που παραμένουν ανείσπρακτες και εκκρεμούν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ποινικά και διοικητικά δικαστήρια.
6. Τίθενται κανόνες στη δυνατότητα εμπορίας του προϊόντος απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (τσίπουρο διήμερων).
7. Παρέχεται στους αποσταγματοποιούς η δυνατότητα εμφιάλωσης των παραγόμενων από τους ίδιους αποσταγμάτων, χωρίς να απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ποτοποιού.
8. Παρέχεται η δυνατότητα στα ζυθοποιεία να παράγουν και αναψυκτικά.
9. Παρέχεται απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται
ως πρώτη ύλη (π.χ. στη βιομηχανία λιπασμάτων).
10. Απαλλάσσονται από τους δασμούς τα αναλώσιμα είδη με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία.
11. Επιβάλλονται περιορισμοί στις ποσότητες καπνικών και αλκοολούχων προϊόντων με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία με βάση τη διάρκεια του ταξιδιού και τον αριθμό των επιβαινόντων σε αυτά.
12. Καταργείται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στην ισοπροπυλική αλκοόλη.
το οικονομικό επιτελείο έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην κατάργηση του φόρου πολυτελείας ο οποίος απέδωσε ελάχιστα στα δημόσια ταμεία ενώ ειδικά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αναγκάζεται να συμμορφωθεί με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο υπολογισμού της φορολογητέας αξίας τους.
Επίσης το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει κατάργηση τελωνειακών φορολογικών απαλλαγών, μειώσεις των προστίμων που επιβάλλονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις, ρύθμιση για την τακτοποίηση παλαιών υποθέσεων τελωνειακών παραβάσεων και αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τα αλκοολούχα προϊόντα και την μπίρα.
Την ίδια ώρα οι ελεγκτικές αρχές ανοίγουν νέο μέτωπο με το λαθρεμπόριο επιστρατεύοντας σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και παρακολούθησης ύποπτων συναλλαγών.
Δείτε στον πίνακα, που δημοσίευσε η Ημερησία, τα αποτελέσματα των εσόδων σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2010.
Λαθρεμπόριο
Οι νέες παρεμβάσεις και το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου περιγράφονται στην έκθεση για τα «Πεπραγμένα Τελωνείων του έτους 2011» που κατέθεσε χθες στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Π. Οικονόμου. Με τις νέες ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών:
1. Αλλάζει ο τρόπος διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας για τα μεταχειρισμένα επιβατικά Ι.Χ., καταργείται ο Φόρος Πολυτελείας ενώ παράλληλα καταργούνται τα προνόμια για τους ανάπηρους κατόχους Ι.Χ. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. αναμένεται να πωλούνται πολύ φθηνότερα ακόμη και πάνω από το 20% καθώς η υπολειμματική τους αξία θα υπολογίζεται βάσει του έντυπου οδηγού Αξιών της Eurotax ενώ παράλληλα καταργείται και ο Φόρος Πολυτελείας που είχε κάνει απαγορευτικές τις εισαγωγές. Ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Ι.Χ. με τιμολόγιο αγοράς άνω των 16.000 ευρώ και στα καινούρια με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ.
Το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού της φορολογητέας αξίας των μεταχειρισμένων εισαγόμενων Ι.Χ. είχε κινήσει από το 2008 το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Κων/νος Τουλίτσης ο οποίος διαπιστώνοντας τις αδυναμίες και παρατυπίες του συστήματος προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού και παράλληλα διαχειρίστηκε και την καταγγελία του Συνδέσμου στην Ε.Ε. για το Φόρο Πολυτελείας. Αποτέλεσμα των ενεργειών ήταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ασκήσει τέτοιες πιέσεις στην Ελλάδα ώστε να αλλάξει ριζικά τη φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ. προς όφελος των καταναλωτών. Μιλώντας στην «Η» ο κ. Τουλίτσης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως: «Η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αποτελεί μια σημαντική νίκη για τον κλάδο και αναμένονται και επιπλέον αλλαγές και στη φορολογία των καινούριων αυτοκινήτων.
Πάντως φαίνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αποφασισμένη να αλλάξει και άλλα πράγματα στη φορολόγηση των οχημάτων στην Ελλάδα». Επίσης δρομολογείται η κατάργηση της απαλλαγής από τα Τέλη Ταξινόμησης αλλά και από τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους ανάπηρους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
2. Καταργείται ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται σε κοσμήματα, δέρματα, γούνες και μικρά σκάφη αναψυχής.
3. Καταργούνται τελωνειακές φορολογικές απαλλαγές όπως απαλλαγές στην προσωρινή εισαγωγή οχημάτων, απαλλαγές του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου που παραλαμβάνεται από τη βιομηχανία, βιοτεχνία, ξενοδοχεία και των καυσίμων που παραλαμβάνουν τα επαγγελματικά τουριστικά πλοία αναψυχής.
4. Μειώνονται τα πρόστιμα που επιβάλλονται για απλές τελωνειακές παραβάσεις.
5. Ρυθμίζονται παλαιές υποθέσεις τελωνειακών παραβάσεων που παραμένουν ανείσπρακτες και εκκρεμούν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ποινικά και διοικητικά δικαστήρια.
6. Τίθενται κανόνες στη δυνατότητα εμπορίας του προϊόντος απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (τσίπουρο διήμερων).
7. Παρέχεται στους αποσταγματοποιούς η δυνατότητα εμφιάλωσης των παραγόμενων από τους ίδιους αποσταγμάτων, χωρίς να απαιτείται άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ποτοποιού.
8. Παρέχεται η δυνατότητα στα ζυθοποιεία να παράγουν και αναψυκτικά.
9. Παρέχεται απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται
ως πρώτη ύλη (π.χ. στη βιομηχανία λιπασμάτων).
10. Απαλλάσσονται από τους δασμούς τα αναλώσιμα είδη με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία.
11. Επιβάλλονται περιορισμοί στις ποσότητες καπνικών και αλκοολούχων προϊόντων με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία με βάση τη διάρκεια του ταξιδιού και τον αριθμό των επιβαινόντων σε αυτά.
12. Καταργείται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στην ισοπροπυλική αλκοόλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.