Στο μάτι της περιβόητης task force μπαίνουν οι μεγάλες πολυεθνικές και η πρακτική τους να έχουν σχεδόν διπλάσιες τιμές στη χώρα μας σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Στο στόχαστρο έχουν μπει 10 μεγάλες πολυεθνικές που είναι ύποπτες για...
υπερτιμολογήσεις και εικονικές ζημιές από τις θυγατρικές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην ελληνική αγορά και να μεταφέρουν έτσι τα κέρδη στις μητρικές τους εταιρίες.
Οι έρευνες θα στραφούν κυρίως στις ενδοομιλικές συναλλαγές και γι' αυτό αναμένεται να “πιάσει δουλειά” το πρόγραμμα "Amadeus", το οποίο χρησιμοποιούν και χώρες του ΟΟΣΑ.
Τα κόλπα για να φουσκώνουν τις τιμές:
Σύμφωνα με την Ημερησία με πέντε κόλπα οι εταιρείες καταφέρνουν να αυξάνουν τις τιμές και ταυτόχρονα να εμφανίζουν ζημιά ώστε να γλιτώνουν και τη φορολόγηση:
1. Οι μητρικές εταιρίες χρεώνουν υψηλά royalties (δικαιώματα χρήσης σημάτων) στις θυγατρικές. Οι χρεώσεις είναι υψηλές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.
2. Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές είναι «φουσκωμένες» για να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στη χώρα μας.
3. Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους. Έτσι δικαιολογούν αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντών τους.
4. Μία θυγατρική λιανικής κάνει ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Ταυτόχρονα σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνία κάνουν και οι μητρικές. Ωστόσο, το όφελος για τη θυγατρική λιανικής δεν της αποδίδεται αλλά πάει στη μητρική της εταιρία.
5. Εταιρίες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με τον τρόπο αυτό κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης.
υπερτιμολογήσεις και εικονικές ζημιές από τις θυγατρικές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην ελληνική αγορά και να μεταφέρουν έτσι τα κέρδη στις μητρικές τους εταιρίες.
Οι έρευνες θα στραφούν κυρίως στις ενδοομιλικές συναλλαγές και γι' αυτό αναμένεται να “πιάσει δουλειά” το πρόγραμμα "Amadeus", το οποίο χρησιμοποιούν και χώρες του ΟΟΣΑ.
Τα κόλπα για να φουσκώνουν τις τιμές:
Σύμφωνα με την Ημερησία με πέντε κόλπα οι εταιρείες καταφέρνουν να αυξάνουν τις τιμές και ταυτόχρονα να εμφανίζουν ζημιά ώστε να γλιτώνουν και τη φορολόγηση:
1. Οι μητρικές εταιρίες χρεώνουν υψηλά royalties (δικαιώματα χρήσης σημάτων) στις θυγατρικές. Οι χρεώσεις είναι υψηλές προκειμένου να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην Ελλάδα, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.
2. Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές είναι «φουσκωμένες» για να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στη χώρα μας.
3. Οι μητρικές δανείζουν με υψηλό κόστος τις θυγατρικές τους. Έτσι δικαιολογούν αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντών τους.
4. Μία θυγατρική λιανικής κάνει ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Ταυτόχρονα σε παγκόσμιο επίπεδο συμφωνία κάνουν και οι μητρικές. Ωστόσο, το όφελος για τη θυγατρική λιανικής δεν της αποδίδεται αλλά πάει στη μητρική της εταιρία.
5. Εταιρίες εμφανίζουν επί σειρά ετών ζημιές και πρόβλημα ρευστότητας. Με τον τρόπο αυτό κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.