Της Άννης Καρολίδου
Εκτινάχθηκε η κερδοφορία της ΟΛΘ ΑΕ το 2011, η οποία όχι μόνο πέτυχε αύξηση στα προ φόρων κέρδη κατά 67% περίπου, σε σχέση με το 2010, αλλά και την επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης της κερδοφορίας της, συγκρινόμενη με τα αποτελέσματα του 2010, έναντι εκείνων του '09....
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, τα κέρδη προ φόρων της ΟΛΘ το 2011, διαμορφώνονται κοντά στα 15,5 εκατ. ευρώ, όταν την προηγούμενη χρονιά ήταν κοντά στα 9,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα και τότε αλλά κατά 43% περίπου σε σχέση με τα προ φόρων του 2009.
Όλα δείχνουν ότι το λιμάνι, το 2011, ολοκλήρωσε μία εξαιρετική χρονιά από πλευράς κερδών αλλά και τζίρου, που και αυτός κινήθηκε ανοδικά αν και με πολύ βραδύτερους ρυθμούς , για να διαμορφωθεί κοντά στα 51 εκατ. ευρώ, από τα 49,6 εκατ.ευρώ του 2010.
Η μεγάλη αυτή άνοδος στην κερδοφορία οφείλεται πρωτίστως στην διακίνηση των containers και κατά τι στην αύξηση του συμβατικού, με τα «κουτιά» να δείχνουν την αναπτυξιακή προοπτική του λιμένα και σε ποιο βαθμό αυτή συνδέεται με την κατασκευή του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα. Στην αύξηση της κερδοφορίας, συνέβαλε και η μείωση στις λειτουργικές δαπάνες ( δαπάνη μισθοδοσίας).
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το 2011, η διακίνηση containers σε σχέση με το 2010, ήταν αυξημένη κατά 8,27%, υπολογισμένη σε TEU'S, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή να έχουν τα εμπορευματοκιβώτια εξωτερικού και ένας μέρος της διακίνησης που αφορούσε φορτία transhipment. Δεν υπάρχει ημέρα στο λιμάνι, που στους ντόκους του 6ου προβλήτα, να μην πιάνουν δύο container ships.
H αύξηση αυτή, ήταν μία ισχυρή τονωτική ένεση για την κερδοφορία του ΟΛΘ αφού υπολογίζεται ότι περίπου το 60%-65% από τα κέρδη της εταιρείας προέρχονται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Η διακίνηση δεν είχε θετικό πρόσημο σε όλες τις κατηγορίες εμπορευμάτων, με μεγάλη πτώση, της τάξης του -26,47% να καταγράφεται στα υγρά εμπορεύματα ( ήτοι καύσιμα και πετρελαιοειδή), όπως και σε ορισμένες κατηγορίες ξηρού ( άνθρακας, ζωοτροφές, χύμα ξηρό), ενώ αντίθετα υπήρξε αύξηση και αρκετά σημαντική στη διακίνηση δημητριακών, μεταλλευμάτων και λιπασμάτων. Επίσης, μειωμένη ήταν η διακίνηση τσιμέντου. Από τα συμβατικά φορτία, το γενικό φορτίο ειδικότερα, αυξήθηκε κατά 5,99%.
H αύξηση στην διακίνηση συμβατικού φορτίου θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη, εάν είχαν πιάσει στο λιμάνι τα 4-5 μεγάλα πλοία (χωρητικότητας 50.000 τόνων και πλέον) που αναμένονταν για το δ' τρίμηνο του 2011 και τα οποία κατέπλευσαν με κάποια χρονική καθυστέρηση. Σήμερα, δύο μεγάλα φορτηγά που μεταφέρουν νικέλιο και σιδηρομετάλλευμα, είναι στους ντόκους και άλλα δύο αρόδο.
Εκεί που το 2011 δεν πήγε καλά, ήταν η επιβατική κίνηση, που εμφάνισε μείωση 35,70%, ενώ και η κρουαζιέρα απέδωσε λιγότερα από ό,τι αναμενόταν και τούτο επειδή ακυρώθηκαν πέντε δρομολόγια κατά τους μήνες Σεπτέμβριο – Νοέμβριο, λόγω αφενός κακών καιρικών συνθηκών και, αφετέρου, λόγω περιορισμένης πληρότητας.
Για το 2012, οι προβλέψεις σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων είναι αισιόδοξες, ενώ για την κρουαζιέρα είναι ακόμη σχετικά νωρίς για στοιχεία στις προσεγγίσεις, αν και θεωρείται βέβαιο ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα πιάσει πέντε φορές κρουαζιερόπλοιο της AIDA Cruises, όπως και πλοία της Ocean Majesty.
Εκτινάχθηκε η κερδοφορία της ΟΛΘ ΑΕ το 2011, η οποία όχι μόνο πέτυχε αύξηση στα προ φόρων κέρδη κατά 67% περίπου, σε σχέση με το 2010, αλλά και την επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης της κερδοφορίας της, συγκρινόμενη με τα αποτελέσματα του 2010, έναντι εκείνων του '09....
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, τα κέρδη προ φόρων της ΟΛΘ το 2011, διαμορφώνονται κοντά στα 15,5 εκατ. ευρώ, όταν την προηγούμενη χρονιά ήταν κοντά στα 9,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα και τότε αλλά κατά 43% περίπου σε σχέση με τα προ φόρων του 2009.
Όλα δείχνουν ότι το λιμάνι, το 2011, ολοκλήρωσε μία εξαιρετική χρονιά από πλευράς κερδών αλλά και τζίρου, που και αυτός κινήθηκε ανοδικά αν και με πολύ βραδύτερους ρυθμούς , για να διαμορφωθεί κοντά στα 51 εκατ. ευρώ, από τα 49,6 εκατ.ευρώ του 2010.
Η μεγάλη αυτή άνοδος στην κερδοφορία οφείλεται πρωτίστως στην διακίνηση των containers και κατά τι στην αύξηση του συμβατικού, με τα «κουτιά» να δείχνουν την αναπτυξιακή προοπτική του λιμένα και σε ποιο βαθμό αυτή συνδέεται με την κατασκευή του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα. Στην αύξηση της κερδοφορίας, συνέβαλε και η μείωση στις λειτουργικές δαπάνες ( δαπάνη μισθοδοσίας).
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το 2011, η διακίνηση containers σε σχέση με το 2010, ήταν αυξημένη κατά 8,27%, υπολογισμένη σε TEU'S, με τη μεγαλύτερη συμμετοχή να έχουν τα εμπορευματοκιβώτια εξωτερικού και ένας μέρος της διακίνησης που αφορούσε φορτία transhipment. Δεν υπάρχει ημέρα στο λιμάνι, που στους ντόκους του 6ου προβλήτα, να μην πιάνουν δύο container ships.
H αύξηση αυτή, ήταν μία ισχυρή τονωτική ένεση για την κερδοφορία του ΟΛΘ αφού υπολογίζεται ότι περίπου το 60%-65% από τα κέρδη της εταιρείας προέρχονται από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Η διακίνηση δεν είχε θετικό πρόσημο σε όλες τις κατηγορίες εμπορευμάτων, με μεγάλη πτώση, της τάξης του -26,47% να καταγράφεται στα υγρά εμπορεύματα ( ήτοι καύσιμα και πετρελαιοειδή), όπως και σε ορισμένες κατηγορίες ξηρού ( άνθρακας, ζωοτροφές, χύμα ξηρό), ενώ αντίθετα υπήρξε αύξηση και αρκετά σημαντική στη διακίνηση δημητριακών, μεταλλευμάτων και λιπασμάτων. Επίσης, μειωμένη ήταν η διακίνηση τσιμέντου. Από τα συμβατικά φορτία, το γενικό φορτίο ειδικότερα, αυξήθηκε κατά 5,99%.
H αύξηση στην διακίνηση συμβατικού φορτίου θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη, εάν είχαν πιάσει στο λιμάνι τα 4-5 μεγάλα πλοία (χωρητικότητας 50.000 τόνων και πλέον) που αναμένονταν για το δ' τρίμηνο του 2011 και τα οποία κατέπλευσαν με κάποια χρονική καθυστέρηση. Σήμερα, δύο μεγάλα φορτηγά που μεταφέρουν νικέλιο και σιδηρομετάλλευμα, είναι στους ντόκους και άλλα δύο αρόδο.
Εκεί που το 2011 δεν πήγε καλά, ήταν η επιβατική κίνηση, που εμφάνισε μείωση 35,70%, ενώ και η κρουαζιέρα απέδωσε λιγότερα από ό,τι αναμενόταν και τούτο επειδή ακυρώθηκαν πέντε δρομολόγια κατά τους μήνες Σεπτέμβριο – Νοέμβριο, λόγω αφενός κακών καιρικών συνθηκών και, αφετέρου, λόγω περιορισμένης πληρότητας.
Για το 2012, οι προβλέψεις σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων είναι αισιόδοξες, ενώ για την κρουαζιέρα είναι ακόμη σχετικά νωρίς για στοιχεία στις προσεγγίσεις, αν και θεωρείται βέβαιο ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα πιάσει πέντε φορές κρουαζιερόπλοιο της AIDA Cruises, όπως και πλοία της Ocean Majesty.




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.