Μπαλάκι οι ευθύνες.Το υπουργείο πολιτισμού κατηγορεί ,το ΔΣ της πινακοθήκης.Οι πίνακες φυσικά έχουν κάνει φτερά.
Ευθύνες στο υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού επιρρίπτει το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης απαντώντας στο πόρισμα Ρακιντζή για τις κλοπές στο Ίδρυμα. Σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για ανεπαρκές προσωπικό φύλαξης παρά τα σχετικά αιτήματα προς το ΥΠΠΟΤ.
Στην έκθεσή του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης διαπιστώνει...
ποικίλες ελλείψεις στα μέτρα φύλαξης της Εθνικής Πινακοθήκης.
Από το πόρισμα προκύπτει επίσης πως οι φρουροί δεν είχαν οδηγίες για τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση ληστείας, η ενδοεπικοινωνία μεταξύ τους δεν λειτουργούσε, ενώ δεν υπήρχε και σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με την Αστυνομία.
«Το σύστημα ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης βρίσκεται σε άριστη κατάσταση» απαντά το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης, ενώ σημειώνει ότι πολλές από τις αναφορές του πορίσματος «δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».
«Τόσο το σύστημα ασφαλείας το οποίο χαρακτηρίστηκε στον τύπο «διάτρητο», όσο και η κατάσταση λειτουργίας του (ενδοεπικοινωνία, μπαταρίες, κασέτες καταγραφής κ.λ.π.) βρίσκονται σε άριστη κατάσταση και συντηρούνται διαρκώς σε στενή συνεργασία με την εταιρεία παροχής συστημάτων ελέγχου» προσθέτει το Ιδρύμα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πινακοθήκης αναφέρει ότι «εκ των πραγμάτων η έκθεση της ΓΕΔΔ δεν μπορεί να είναι πλήρης, εφόσον δεν εξετάστηκαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι για την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης».
Σύμφωνα με το ΓΕΔ «τα συστήματα ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης, είναι απολύτως αξιόπιστα, σε καλή κατάσταση λειτουργίας και συντήρησης (...)σύμφωνα με τις ένορκες καταθέσεις της εταιρίας συντήρησης».
Τονίζει ότι «τα πρόσθετα μέτρα τα οποία ελήφθησαν δεν θα είναι ποτέ επαρκή αν δεν υποστηρίζονται από το αντίστοιχο σε αριθμό προσωπικό φύλαξης, το οποίο η διοίκηση της Εθνικής Πινακοθήκης κατ’ επανάληψη είχε ζητήσει από το ΥΠΠΟΤ, πριν το ατυχές συμβάν».
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε περιόδους κρίσης γίνονται περιορισμοί δαπανών κυρίως στον δημόσιο τομέα και επιβραδύνονται οι εκσυγχρονισμοί των συστημάτων ασφαλείας που ακολουθούν το γρήγορο ρυθμό της τεχνολογίας» καταλήγει η ανακοίνωση.
Από την πινακοθήκη εκλάπησαν, στις 9 Ιανουαρίου, το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, «Ο μύλος», μία ελαιογραφία σε μουσαμά του Πιέτ Μοντριάν, καθώς και ένα σχέδιο σε χαρτί του ζωγράφου του 16ου αιώνα, Γκιλιέλμο Κατσία, που απεικονίζει τον Αγιο Ντιέγκο της Αλκάλα.
Ευθύνες στο υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού επιρρίπτει το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης απαντώντας στο πόρισμα Ρακιντζή για τις κλοπές στο Ίδρυμα. Σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για ανεπαρκές προσωπικό φύλαξης παρά τα σχετικά αιτήματα προς το ΥΠΠΟΤ.
Στην έκθεσή του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης διαπιστώνει...
ποικίλες ελλείψεις στα μέτρα φύλαξης της Εθνικής Πινακοθήκης.
Από το πόρισμα προκύπτει επίσης πως οι φρουροί δεν είχαν οδηγίες για τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση ληστείας, η ενδοεπικοινωνία μεταξύ τους δεν λειτουργούσε, ενώ δεν υπήρχε και σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με την Αστυνομία.
«Το σύστημα ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης βρίσκεται σε άριστη κατάσταση» απαντά το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης, ενώ σημειώνει ότι πολλές από τις αναφορές του πορίσματος «δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».
«Τόσο το σύστημα ασφαλείας το οποίο χαρακτηρίστηκε στον τύπο «διάτρητο», όσο και η κατάσταση λειτουργίας του (ενδοεπικοινωνία, μπαταρίες, κασέτες καταγραφής κ.λ.π.) βρίσκονται σε άριστη κατάσταση και συντηρούνται διαρκώς σε στενή συνεργασία με την εταιρεία παροχής συστημάτων ελέγχου» προσθέτει το Ιδρύμα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πινακοθήκης αναφέρει ότι «εκ των πραγμάτων η έκθεση της ΓΕΔΔ δεν μπορεί να είναι πλήρης, εφόσον δεν εξετάστηκαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι για την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης».
Σύμφωνα με το ΓΕΔ «τα συστήματα ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης, είναι απολύτως αξιόπιστα, σε καλή κατάσταση λειτουργίας και συντήρησης (...)σύμφωνα με τις ένορκες καταθέσεις της εταιρίας συντήρησης».
Τονίζει ότι «τα πρόσθετα μέτρα τα οποία ελήφθησαν δεν θα είναι ποτέ επαρκή αν δεν υποστηρίζονται από το αντίστοιχο σε αριθμό προσωπικό φύλαξης, το οποίο η διοίκηση της Εθνικής Πινακοθήκης κατ’ επανάληψη είχε ζητήσει από το ΥΠΠΟΤ, πριν το ατυχές συμβάν».
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε περιόδους κρίσης γίνονται περιορισμοί δαπανών κυρίως στον δημόσιο τομέα και επιβραδύνονται οι εκσυγχρονισμοί των συστημάτων ασφαλείας που ακολουθούν το γρήγορο ρυθμό της τεχνολογίας» καταλήγει η ανακοίνωση.
Από την πινακοθήκη εκλάπησαν, στις 9 Ιανουαρίου, το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, «Ο μύλος», μία ελαιογραφία σε μουσαμά του Πιέτ Μοντριάν, καθώς και ένα σχέδιο σε χαρτί του ζωγράφου του 16ου αιώνα, Γκιλιέλμο Κατσία, που απεικονίζει τον Αγιο Ντιέγκο της Αλκάλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.