Tα φανάρια που ανάβουν πράσινο στις διαβάσεις των πεζών, δεν
αφήνουν αρκετό χρόνο στους βραδυκίνητους ηλικιωμένους να περάσουν
απέναντι, γι' αυτό θα έπρεπε να διαρκούν περισσότερο. Σε αυτό το
συμπέρασμα κατέληξε μία νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, που
διαπίστωσε ότι τρεις στους τέσσερις άνδρες (ποσοστό 76%) και ακόμα
περισσότερες γυναίκες (85%) ηλικίας άνω των 65 ετών βαδίζουν με ταχύτητα
πιο αργή από αυτήν που χρειάζεται για να διασχίσουν τον δρόμο, όσο
είναι αναμμένο το πράσινο.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ. Λάουρα Άσερ του University College του Λονδίνου (UCL), που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό για θέματα τρίτης ηλικίας «Age and Ageing» σύμφωνα με το BBC, συνέκριναν την ταχύτητα βαδίσματος περίπου 3.000 ηλικιωμένων (0,9 μέτρα ανά δευτερόλεπτο για τους άνδρες και 0,8 μέτρα για τις γυναίκες κατά μέσον όρο) με την ταχύτητα που προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί και συνήθως λαμβάνεται υπόψη για τη διάρκεια του πράσινου (1,2 μέτρα ανά δευτερόλεπτο).
Όπως φαίνεται, ο χρόνος που μένει αναμμένο το πράσινο, δεν είναι αρκετός για πολλά άτομα της τρίτης ηλικίας, ιδίως για όσα έχουν προβλήματα κινητικότητας. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται, η πλειονότητα των πεζών, ακόμα και νεαρής ηλικίας, βιάζονται να περάσουν όσο γίνεται πιο γρήγορα για να προλάβουν πριν το φανάρι γίνει κόκκινο.
Όπως επισήμανε η Άσερ, «το περπάτημα είναι σημαντική δραστηριότητα για τους ηλικιωμένους, επειδή αποτελεί γι' αυτούς τακτική σωματική άσκηση και παρέχει άμεσα οφέλη για την υγεία τους. Αν δεν μπορούν να διασχίσουν έναν δρόμο, τότε αυτό αποτελεί αντικίνητρο για να περπατήσουν, μειώνοντας έτσι και τις κοινωνικές επαφές τους, την πρόσβασή τους σε τοπικές υπηρεσίες υγείας και σε καταστήματα, πράγματα που είναι όλα πολύ σημαντικά για την καθημερινότητά τους».
Η νέα μελέτη αναδεικνύει τη σημασία για τη ρύθμιση των φαναριών έτσι ώστε το πράσινο να διαρκεί περισσότερο, ιδίως σε εκείνες τις διαβάσεις από όπου συχνά περνούν ηλικιωμένοι.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ. Λάουρα Άσερ του University College του Λονδίνου (UCL), που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό για θέματα τρίτης ηλικίας «Age and Ageing» σύμφωνα με το BBC, συνέκριναν την ταχύτητα βαδίσματος περίπου 3.000 ηλικιωμένων (0,9 μέτρα ανά δευτερόλεπτο για τους άνδρες και 0,8 μέτρα για τις γυναίκες κατά μέσον όρο) με την ταχύτητα που προβλέπουν οι διεθνείς κανονισμοί και συνήθως λαμβάνεται υπόψη για τη διάρκεια του πράσινου (1,2 μέτρα ανά δευτερόλεπτο).
Όπως φαίνεται, ο χρόνος που μένει αναμμένο το πράσινο, δεν είναι αρκετός για πολλά άτομα της τρίτης ηλικίας, ιδίως για όσα έχουν προβλήματα κινητικότητας. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται, η πλειονότητα των πεζών, ακόμα και νεαρής ηλικίας, βιάζονται να περάσουν όσο γίνεται πιο γρήγορα για να προλάβουν πριν το φανάρι γίνει κόκκινο.
Όπως επισήμανε η Άσερ, «το περπάτημα είναι σημαντική δραστηριότητα για τους ηλικιωμένους, επειδή αποτελεί γι' αυτούς τακτική σωματική άσκηση και παρέχει άμεσα οφέλη για την υγεία τους. Αν δεν μπορούν να διασχίσουν έναν δρόμο, τότε αυτό αποτελεί αντικίνητρο για να περπατήσουν, μειώνοντας έτσι και τις κοινωνικές επαφές τους, την πρόσβασή τους σε τοπικές υπηρεσίες υγείας και σε καταστήματα, πράγματα που είναι όλα πολύ σημαντικά για την καθημερινότητά τους».
Η νέα μελέτη αναδεικνύει τη σημασία για τη ρύθμιση των φαναριών έτσι ώστε το πράσινο να διαρκεί περισσότερο, ιδίως σε εκείνες τις διαβάσεις από όπου συχνά περνούν ηλικιωμένοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.