Μια νέα ανακάλυψη φέρνει αισιοδοξία στους επιστήμονες ότι θα
καταφέρουν να φέρουν στην αγορά βελτιωμένες επαναφορτιζόμενες μπαταρίες
λιθίου-αέρα που «αναπνέουν» με οξυγόνο. Οι μπαταρίες αυτές έχουν τη
δυνατότητα να αποθηκεύουν δεκαπλάσια ενέργεια σε σχέση με τις καλύτερες
-ευρέως χρησιμοποιούμενες σήμερα- μπαταρίες λιθίου-ιόντων. Θα μπορούσαν,
έτσι, να επιτρέψουν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να διανύσει μακρινές
αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων, όπως και ένα βενζινοκίνητο ή
πετρελαιοκίνητο όχημα.
Οι εν λόγω μπαταρίες συνδυάζουν ιόντα λιθίου με άτομα οξυγόνου του αέρα. Όμως ως τώρα αυτές οι πολλά υποσχόμενες μπαταρίες ήσαν ασταθείς και χάλαγαν μετά από λίγες επαναφορτίσεις. Ερευνητές από τη Σχολή Χημείας του πανεπιστημίου Σεν Αντριους στη Σκωτία που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Science», όπως αναδημοσιεύει το ΑΠΕ, δημιούργησαν την πρώτη σταθερή μπαταρία λιθίου-αέρα.
Αν κατορθώσουν να ξεπεράσουν μερικές ακόμα τεχνικές δυσκολίες, ευελπιστούν ότι κάποια στιγμή θα τις βγάλουν στο εμπόριο.
Οι Βρετανοί ερευνητές αντικατέστησαν το υλικό από άνθρακα στο ένα από τα ηλεκτρόδια (στην κάθοδο) της μπαταρίας με ένα άλλο πορώδες υλικό από αδρανή νανοσωματίδια χρυσού, που είναι πιο σταθερό. Επίσης αντικατέστησαν τον ηλεκτρολύτη (που βασιζόταν συνήθως σε πολυανθρακικά υλικά) με ένα άλλο οργανικό αγώγιμο υλικό (διμεθυλο-σουλφοξείδιο, γνωστό και ως DMSO).
Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν στις μπαταρίες λιθίου-αέρα να παραμείνουν σταθερές για 100 κύκλους φόρτισης-επαναφόρτισης με ενεργειακή απώλεια μόλις 5%. Όμως χρειάζονται και άλλες βελτιώσεις προτού η νέα μπαταρία βρει πρακτικές εφαρμογές. Αν μη τι άλλο, μία μπαταρία από χρυσό ίσως δεν είναι κατάλληλη για ένα φθηνό αυτοκίνητο! Μια εναλλακτική λύση θα ήταν απλώς η επίστρωση με χρυσό της καθόδου από άνθρακα, ώστε να μειωθεί το κόστος και το βάρος της μπαταρίας.
Οι εν λόγω μπαταρίες συνδυάζουν ιόντα λιθίου με άτομα οξυγόνου του αέρα. Όμως ως τώρα αυτές οι πολλά υποσχόμενες μπαταρίες ήσαν ασταθείς και χάλαγαν μετά από λίγες επαναφορτίσεις. Ερευνητές από τη Σχολή Χημείας του πανεπιστημίου Σεν Αντριους στη Σκωτία που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Science», όπως αναδημοσιεύει το ΑΠΕ, δημιούργησαν την πρώτη σταθερή μπαταρία λιθίου-αέρα.
Αν κατορθώσουν να ξεπεράσουν μερικές ακόμα τεχνικές δυσκολίες, ευελπιστούν ότι κάποια στιγμή θα τις βγάλουν στο εμπόριο.
Οι Βρετανοί ερευνητές αντικατέστησαν το υλικό από άνθρακα στο ένα από τα ηλεκτρόδια (στην κάθοδο) της μπαταρίας με ένα άλλο πορώδες υλικό από αδρανή νανοσωματίδια χρυσού, που είναι πιο σταθερό. Επίσης αντικατέστησαν τον ηλεκτρολύτη (που βασιζόταν συνήθως σε πολυανθρακικά υλικά) με ένα άλλο οργανικό αγώγιμο υλικό (διμεθυλο-σουλφοξείδιο, γνωστό και ως DMSO).
Οι αλλαγές αυτές επέτρεψαν στις μπαταρίες λιθίου-αέρα να παραμείνουν σταθερές για 100 κύκλους φόρτισης-επαναφόρτισης με ενεργειακή απώλεια μόλις 5%. Όμως χρειάζονται και άλλες βελτιώσεις προτού η νέα μπαταρία βρει πρακτικές εφαρμογές. Αν μη τι άλλο, μία μπαταρία από χρυσό ίσως δεν είναι κατάλληλη για ένα φθηνό αυτοκίνητο! Μια εναλλακτική λύση θα ήταν απλώς η επίστρωση με χρυσό της καθόδου από άνθρακα, ώστε να μειωθεί το κόστος και το βάρος της μπαταρίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.