Η αμερικανική εταιρεία Continental Airlines καταδικάστηκε σε πρόστιμο 200.000 ευρώ ως αστική ευθύνη για τον θάνατο των 113 επιβατών του μοιραίου υπερηχητικού και στην καταβολή 1 εκ. ευρώ ως αποζημίωση προς την Air France για τη ζημιά που υπέστη η ίδια και το εμπορικό σήμα της συνέπεια του δυστυχήματος.
Το Κονκόρντ έπιασε φωτιά στον αέρα όταν ένα από τα ελαστικά των τροχών του εξερράγη στη φάση της απογείωσης.
Τα θραύσματα του κομματιασμένου ελαστικού διέρρηξαν τη δεξαμενή καυσίμων της πτέρυγας με αποτέλεσμα, λόγω και της σχεδιαστικής ιδιαιτερότητας του σκάφους, να αναφλεγεί το διαρρέον καύσιμο.
Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, το ελαστικό του συστήματος προσγείωσης του Κονκόρντ εξερράγη καθώς πάτησε με μεγάλη ταχύτητα μία λάμα τιτανίου που είχε πέσει από αεροπλάνο της Continental το οποίο είχε απογειωθεί προηγουμένως από τον ίδιο διάδρομο.
Ένας από τους υπαλλήλους της Continental Airlines, ο 42χρονος μηχανικός Τζον Τέιλορ καταδικάστηκε σε φυλάκιση 15 μηνών για την ελαττωματική τοποθέτηση της λάμας. Αντίθετα, απαλλάχθηκε ο επικεφαλής της ομάδας συντήρησης του Τέιλορ, ο 71χρονος Στάνλεϊ Φορντ και τρεις Γάλλοι διοικητικοί υπάλληλοι. Σε όλη τη διάρκεια της δίκης, η Continental Airlines αρνείτο την εκδοχή ότι το δυστύχημα προκλήθηκε από μια απλή λάμα μήκους 40 εκατοστών, υποστηρίζοντας πως το Κονκόρντ πήρε φωτιά πριν φτάσει στο σημείο του διαδρόμου όπου είχε πέσει η λάμα.
Οι εισαγγελείς πρότειναν επίσης την καταδίκη του 80χρονου μηχανικού Αντί Περιέ που ήταν επικεφαλής στις δοκιμές του Κονκόρντ από το 1978 έως το 1994. Η έρευνα έδειξε ότι το ταχύτερο αεροσκάφος της πολιτικής αεροπορίας, που πέρασε πλέον στην ιστορία, είχε παρουσιάσει κατ' επανάληψη προβλήματα στους τροχούς, τα οποία ωστόσο ποτέ δεν αντιμετωπίσθηκαν.
Το Κονκόρντ της Air France, στο οποίο επέβαιναν κυρίως Γερμανοί τουρίστες, τυλίχθηκε στις φλόγες κατά την απογείωση από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, στις 25 Ιουλίου του 2000 και συνετρίβη λίγο μετά. Το δυστύχημα είχε ως συνέπεια να οδηγηθεί σε άδοξο τέλος το πρώτο υπερηχητικό αεροσκάφος στην ιστορία των εμπορικών αερομεταφορών, σύμβολο της γαλλο-βρετανικής συνεργασίας στην αεροναυπηγική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.