Συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη της φετινής
τουριστικής περιόδου, διατυπώνει σε ...
συνέντευξή της στο ΑΜΠΕ η νέα υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι τελευταία στοιχεία δείχνουν πως «θα μπορέσουμε τελικά να κινηθούμε κοντά στα περυσινά επίπεδα» όπως λέει.
Η κ. Κεφαλογιάννη θεωρεί ότι είναι εφικτό να αντιστραφεί σε μεγάλο βαθμό το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε για τη χώρα τα τελευταία δυόμισι χρόνια, προκειμένου η Ελλάδα να έχει μια καλύτερη αφετηρία εκκίνησης για την επόμενη τουριστική χρονιά.
Η κ. Κεφαλογιάννη έχει όραμα για τον ελληνικό τουρισμό κι αυτό, όπως σημειώνει, είναι η άμβλυνση της εποχικότητας, η οποία αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Κάθε ενέργεια, λέει, που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί ένα κερδισμένο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό.
Μάλιστα για την επίτευξη αυτού του στόχου εκτιμά ότι θα πρέπει αναπροσδιορίσουμε το αναπτυξιακό μοντέλο που θέλουμε, καθώς το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αντιπροσωπεύει πλέον όλο το εύρος του τουριστικού μας προϊόντος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
ΕΡ: Ποιες είναι οι προτεραιότητες του νέου υπουργείου για την τρέχουσα περίοδο;
ΑΠ: Έχουμε ήδη θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο άμεσο, με το οποίο στοχεύουμε να «συμμαζέψουμε» τις απώλειες για την τρέχουσα περίοδο και να αυξήσουμε όσο μπορούμε αφίξεις και έσοδα. Το σχέδιο αυτό πρωτίστως εστιάζει στην αποκατάσταση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό. Τα βήματά μας είναι συγκεκριμένα: προβολή συνεκτικής σε μηνύματα καμπάνιας που θα αναδεικνύει τα θετικά σημεία της χώρας ως προορισμού, ενεργοποίηση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων, ώστε να μπορέσουμε πιο αποτελεσματικά να προστατέψουμε τη φήμη και την αξιοπιστία μας στη διεθνή τουριστική αγορά και ακόμα, διαμόρφωση προϋποθέσεων κοινωνικής ηρεμίας και ειρήνης. Ειδικά το τελευταίο σημείο είναι εξαιρετικά σημαντικό. Οφείλουμε συλλογικά, μέσα από τη συνεννόηση με όλους τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς να πείσουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι προορισμός απεργιών, διαδηλώσεων, επεισοδίων και κλειστών μουσείων. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τουριστική ανάπτυξη μέσα σε συνθήκες σαν αυτές που επικρατούσαν τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Αυτό είναι σαφές. Η κοινωνική ειρήνη είναι, είτε το θέλουν μερικοί είτε όχι, «υπαρξιακή» ανάγκη για τον τουρισμό μας.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των άμεσων στόχων μας, έχουμε ήδη ενεργοποιήσει το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΕΟΤ «Τουρισμός για όλους», το οποίο αναμένεται να αναθερμάνει την «παγωμένη» εσωτερική αγορά και να δώσει ανάσα σε πολλές μικρές και μεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της περιφέρειας. Τέλος, για την αύξηση των αφίξεων από χώρες που αποτελούν δυναμικές τουριστικές αγορές, έχουμε ήδη -από κοινού με το υπουργείο Εξωτερικών- επεξεργαστεί εναλλακτικές για την επιτάχυνση και την απλοποίηση της χορήγησης βίζα, και κύρια, για την οριστική επίλυση των προβλημάτων στη διαδικασία χορήγησης βίζα Schengen.
ΕΡ: Υπάρχουν ελπίδες διάσωσης της φετινής χρονιάς; Τι μηνύματα έχετε από τις αγορές του εξωτερικού; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τη φετινή χρονιά;
ΑΠ: Τα στοιχεία στις αρχές του χρόνου έδειχναν διψήφιες απώλειες στις κρατήσεις. Μετά τον Μάιο άρχισε μια σταδιακή βελτίωση της εικόνας και τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι θα μπορέσουμε τελικά να κινηθούμε κοντά στα περυσινά επίπεδα. Τα μηνύματα αυτά επιτρέπουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι οι απώλειες είναι περιορίσιμες. Δεν θέλω να κάνω καμία περαιτέρω εκτίμηση. Μεσούσης της περιόδου αιχμής είναι όλα «ανοιχτά». Ωστόσο, χάρη στην άμεση ενεργοποίηση που είχαμε στα ζητήματα της επικοινωνίας και τη διαρκή μας κινητοποίηση σε όσα έχουμε θέσει ως άμεσες προτεραιότητές μας για τον τουρισμό, θεωρώ ότι μπορούμε να αντιστρέψουμε σε μεγάλο βαθμό το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε για τη χώρα μας τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Και έτσι, να έχουμε μια καλύτερη αφετηρία εκκίνησης για την επόμενη τουριστική χρονιά.
ΕΡ: Ποιο είναι το όραμά σας για τον ελληνικό τουρισμό;
ΑΠ: Να εμπλουτισθεί, να γίνει πιο ανταγωνιστικός σε υποδομές και υπηρεσίες, να ανακτήσει τη θετική φήμη του και να επεκταθεί χρονικά. Η άμβλυνση της εποχικότητας, αποτελεί μεγάλη πρόκληση και κάθε ενέργεια που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί ένα κερδισμένο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό. Για να την πετύχουμε, θα πρέπει να αναπροσδιορίσουμε ποιο αναπτυξιακό μοντέλο θέλουμε. Το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αντιπροσωπεύει πλέον όλο το εύρος του τουριστικού μας προϊόντος. Υπάρχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες, σε πολλές ειδικές μορφές τουρισμού, που με τις κατάλληλες ενέργειες θα μπορέσουν να αναπτυχθούν, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο. Αυτό θα ωφελήσει σε τεράστιο βαθμό όχι μόνο τον κλάδο, αλλά την οικονομία μας συνολικά, δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας και ευκαιρίες εισοδήματος.
ΕΡ: Στις προγραμματικές δηλώσεις κάνατε λόγο για στοχευμένες καμπάνιες στις αγορές του εξωτερικού. Πώς εξελίσσονται αυτές και ποιες αγορές αφορούν;
ΑΠ: Όπως σας προανέφερα κινούμαστε για να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε μικρό χρόνο, αλλά παράλληλα να θέσουμε και τις βάσεις για μια δυναμική επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια σε στέρεες βάσεις με προοπτικές ανάπτυξης. Δίνουμε έμφαση κύρια στις αγορές πρώτης προτεραιότητας (όπως είναι η Γερμανία, η Αγγλία και η Σκανδιναβία), αυτές δηλαδή που σημείωσαν και τις μεγαλύτερες μειώσεις στις κρατήσεις στην αρχή της χρονιάς. Στο πλαίσιο αυτό είχα ήδη συναντήσεις με τους πρέσβεις στην Αθήνα, ενώ επισκέφθηκα και το Λονδίνο, όπου είχα σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους ταξιδιωτικών Οργανισμών, που διακινούν τουρίστες προς την Ελλάδα. Παράλληλα, στις αγορές υψηλού ενδιαφέροντος (όπως είναι η Βόρεια Αμερική, η Ρωσία και η Κίνα) σκοπεύουμε να κινηθούμε με όλα τα μέσα που μας επιτρέπουν οι συνθήκες και ο εξαιρετικά συμπιεσμένος χρόνος. Το θέμα της διευκόλυνσης στη χορήγηση βίζα, για το οποίο όπως είπα έχουν ήδη γίνει βήματα, πιστεύω ότι θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη αυτού του στόχου μας.
ΕΡ: Υπάρχουν σκέψεις για τόνωση του εγχώριου τουρισμού και με άλλες πρωτοβουλίες;
ΑΠ: Γνωρίζετε ότι υπέγραψα ήδη την απόφαση για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΕΟΤ «Τουρισμός για όλους», στο οποίο περιλαμβάνεται και ειδική ενότητα για τουρισμό τρίτης ηλικίας που πρόκειται να υλοποιηθεί από την 1η Οκτωβρίου. Με το πρόγραμμα αυτό, το οποίο ήταν ανενεργό επί 1,5 χρόνο, θα τονωθεί η εσωτερική κίνηση και θα ανακουφισθούν επιχειρήσεις του κλάδου που αντιμετωπίζουν οξυμένα προβλήματα βιωσιμότητας. Θα μπορέσουν με άλλα λόγια να διασωθούν θέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες για πολλές τοπικές οικονομίες που ήταν στηριγμένες στον τουρισμό.
ΕΡ: Υπάρχουσες μελέτες για το ελληνικό τουριστικό προϊόν θα αποτελέσουν «σκαλί» στο οποίο θα πατήσετε;
ΑΠ: Θα αξιοποιήσουμε κάθε «εργαλείο» που διαθέτουμε και στο πλαίσιο αυτό κάθε μελέτη σαφέστατα θα αξιολογηθεί και θα ληφθεί υπόψη για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
συνέντευξή της στο ΑΜΠΕ η νέα υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι τελευταία στοιχεία δείχνουν πως «θα μπορέσουμε τελικά να κινηθούμε κοντά στα περυσινά επίπεδα» όπως λέει.
Η κ. Κεφαλογιάννη θεωρεί ότι είναι εφικτό να αντιστραφεί σε μεγάλο βαθμό το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε για τη χώρα τα τελευταία δυόμισι χρόνια, προκειμένου η Ελλάδα να έχει μια καλύτερη αφετηρία εκκίνησης για την επόμενη τουριστική χρονιά.
Η κ. Κεφαλογιάννη έχει όραμα για τον ελληνικό τουρισμό κι αυτό, όπως σημειώνει, είναι η άμβλυνση της εποχικότητας, η οποία αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Κάθε ενέργεια, λέει, που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί ένα κερδισμένο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό.
Μάλιστα για την επίτευξη αυτού του στόχου εκτιμά ότι θα πρέπει αναπροσδιορίσουμε το αναπτυξιακό μοντέλο που θέλουμε, καθώς το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αντιπροσωπεύει πλέον όλο το εύρος του τουριστικού μας προϊόντος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
ΕΡ: Ποιες είναι οι προτεραιότητες του νέου υπουργείου για την τρέχουσα περίοδο;
ΑΠ: Έχουμε ήδη θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο άμεσο, με το οποίο στοχεύουμε να «συμμαζέψουμε» τις απώλειες για την τρέχουσα περίοδο και να αυξήσουμε όσο μπορούμε αφίξεις και έσοδα. Το σχέδιο αυτό πρωτίστως εστιάζει στην αποκατάσταση της εικόνας του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό. Τα βήματά μας είναι συγκεκριμένα: προβολή συνεκτικής σε μηνύματα καμπάνιας που θα αναδεικνύει τα θετικά σημεία της χώρας ως προορισμού, ενεργοποίηση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων, ώστε να μπορέσουμε πιο αποτελεσματικά να προστατέψουμε τη φήμη και την αξιοπιστία μας στη διεθνή τουριστική αγορά και ακόμα, διαμόρφωση προϋποθέσεων κοινωνικής ηρεμίας και ειρήνης. Ειδικά το τελευταίο σημείο είναι εξαιρετικά σημαντικό. Οφείλουμε συλλογικά, μέσα από τη συνεννόηση με όλους τους πολιτικούς και κοινωνικούς φορείς να πείσουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι προορισμός απεργιών, διαδηλώσεων, επεισοδίων και κλειστών μουσείων. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τουριστική ανάπτυξη μέσα σε συνθήκες σαν αυτές που επικρατούσαν τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Αυτό είναι σαφές. Η κοινωνική ειρήνη είναι, είτε το θέλουν μερικοί είτε όχι, «υπαρξιακή» ανάγκη για τον τουρισμό μας.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των άμεσων στόχων μας, έχουμε ήδη ενεργοποιήσει το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του ΕΟΤ «Τουρισμός για όλους», το οποίο αναμένεται να αναθερμάνει την «παγωμένη» εσωτερική αγορά και να δώσει ανάσα σε πολλές μικρές και μεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της περιφέρειας. Τέλος, για την αύξηση των αφίξεων από χώρες που αποτελούν δυναμικές τουριστικές αγορές, έχουμε ήδη -από κοινού με το υπουργείο Εξωτερικών- επεξεργαστεί εναλλακτικές για την επιτάχυνση και την απλοποίηση της χορήγησης βίζα, και κύρια, για την οριστική επίλυση των προβλημάτων στη διαδικασία χορήγησης βίζα Schengen.
ΕΡ: Υπάρχουν ελπίδες διάσωσης της φετινής χρονιάς; Τι μηνύματα έχετε από τις αγορές του εξωτερικού; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τη φετινή χρονιά;
ΑΠ: Τα στοιχεία στις αρχές του χρόνου έδειχναν διψήφιες απώλειες στις κρατήσεις. Μετά τον Μάιο άρχισε μια σταδιακή βελτίωση της εικόνας και τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι θα μπορέσουμε τελικά να κινηθούμε κοντά στα περυσινά επίπεδα. Τα μηνύματα αυτά επιτρέπουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία ότι οι απώλειες είναι περιορίσιμες. Δεν θέλω να κάνω καμία περαιτέρω εκτίμηση. Μεσούσης της περιόδου αιχμής είναι όλα «ανοιχτά». Ωστόσο, χάρη στην άμεση ενεργοποίηση που είχαμε στα ζητήματα της επικοινωνίας και τη διαρκή μας κινητοποίηση σε όσα έχουμε θέσει ως άμεσες προτεραιότητές μας για τον τουρισμό, θεωρώ ότι μπορούμε να αντιστρέψουμε σε μεγάλο βαθμό το αρνητικό κλίμα που επικρατούσε για τη χώρα μας τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Και έτσι, να έχουμε μια καλύτερη αφετηρία εκκίνησης για την επόμενη τουριστική χρονιά.
ΕΡ: Ποιο είναι το όραμά σας για τον ελληνικό τουρισμό;
ΑΠ: Να εμπλουτισθεί, να γίνει πιο ανταγωνιστικός σε υποδομές και υπηρεσίες, να ανακτήσει τη θετική φήμη του και να επεκταθεί χρονικά. Η άμβλυνση της εποχικότητας, αποτελεί μεγάλη πρόκληση και κάθε ενέργεια που κινείται προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί ένα κερδισμένο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό. Για να την πετύχουμε, θα πρέπει να αναπροσδιορίσουμε ποιο αναπτυξιακό μοντέλο θέλουμε. Το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αντιπροσωπεύει πλέον όλο το εύρος του τουριστικού μας προϊόντος. Υπάρχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες, σε πολλές ειδικές μορφές τουρισμού, που με τις κατάλληλες ενέργειες θα μπορέσουν να αναπτυχθούν, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο. Αυτό θα ωφελήσει σε τεράστιο βαθμό όχι μόνο τον κλάδο, αλλά την οικονομία μας συνολικά, δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας και ευκαιρίες εισοδήματος.
ΕΡ: Στις προγραμματικές δηλώσεις κάνατε λόγο για στοχευμένες καμπάνιες στις αγορές του εξωτερικού. Πώς εξελίσσονται αυτές και ποιες αγορές αφορούν;
ΑΠ: Όπως σας προανέφερα κινούμαστε για να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα σε μικρό χρόνο, αλλά παράλληλα να θέσουμε και τις βάσεις για μια δυναμική επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια σε στέρεες βάσεις με προοπτικές ανάπτυξης. Δίνουμε έμφαση κύρια στις αγορές πρώτης προτεραιότητας (όπως είναι η Γερμανία, η Αγγλία και η Σκανδιναβία), αυτές δηλαδή που σημείωσαν και τις μεγαλύτερες μειώσεις στις κρατήσεις στην αρχή της χρονιάς. Στο πλαίσιο αυτό είχα ήδη συναντήσεις με τους πρέσβεις στην Αθήνα, ενώ επισκέφθηκα και το Λονδίνο, όπου είχα σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους ταξιδιωτικών Οργανισμών, που διακινούν τουρίστες προς την Ελλάδα. Παράλληλα, στις αγορές υψηλού ενδιαφέροντος (όπως είναι η Βόρεια Αμερική, η Ρωσία και η Κίνα) σκοπεύουμε να κινηθούμε με όλα τα μέσα που μας επιτρέπουν οι συνθήκες και ο εξαιρετικά συμπιεσμένος χρόνος. Το θέμα της διευκόλυνσης στη χορήγηση βίζα, για το οποίο όπως είπα έχουν ήδη γίνει βήματα, πιστεύω ότι θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη αυτού του στόχου μας.
ΕΡ: Υπάρχουν σκέψεις για τόνωση του εγχώριου τουρισμού και με άλλες πρωτοβουλίες;
ΑΠ: Γνωρίζετε ότι υπέγραψα ήδη την απόφαση για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΕΟΤ «Τουρισμός για όλους», στο οποίο περιλαμβάνεται και ειδική ενότητα για τουρισμό τρίτης ηλικίας που πρόκειται να υλοποιηθεί από την 1η Οκτωβρίου. Με το πρόγραμμα αυτό, το οποίο ήταν ανενεργό επί 1,5 χρόνο, θα τονωθεί η εσωτερική κίνηση και θα ανακουφισθούν επιχειρήσεις του κλάδου που αντιμετωπίζουν οξυμένα προβλήματα βιωσιμότητας. Θα μπορέσουν με άλλα λόγια να διασωθούν θέσεις εργασίας και να δημιουργηθούν νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες για πολλές τοπικές οικονομίες που ήταν στηριγμένες στον τουρισμό.
ΕΡ: Υπάρχουσες μελέτες για το ελληνικό τουριστικό προϊόν θα αποτελέσουν «σκαλί» στο οποίο θα πατήσετε;
ΑΠ: Θα αξιοποιήσουμε κάθε «εργαλείο» που διαθέτουμε και στο πλαίσιο αυτό κάθε μελέτη σαφέστατα θα αξιολογηθεί και θα ληφθεί υπόψη για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.