Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν 200 εκατ. δολάρια στην Ιαπωνία!


Κολυμπούν στο χρήμα, κι αντί να βοηθήσουν τη χώρα τους, έστω και σε ΕΝΑ ναυπηγείο, ρίχνουν 200 εκατ. δολάρια στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας! Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες, ποιοι κάνουν τι....



Επενδύσεις που υπερβαίνουν τα 200 εκατομμύρια δολάρια και μάλιστα μέσα σε διάστημα μερικών μόνο μηνών πραγματοποίησαν Έλληνες επιχειρηματίες της ναυτιλίας στην Ιαπωνία τοποθετώντας παραγγελίες για νεότευκτα ποντοπόρα ή αγοράζοντας παραδοτέα από τρίτα μέρη σε μια εξέλιξη που σηματοδοτεί την ενίσχυση των οικονομικών σχέσεων των δύο πλευρών που διακαώς επιδίωξαν οι Ασιάτες το τελευταίο διάστημα, όπως αναφέρει το capital.gr.

Και με δεδομένο ότι η ναυπήγηση των πλοίων αυτών στην ψυχορραγούσα ελληνική ναυπηγική βιομηχανία είναι πια αδιανόητη -ακόμα και από τους πιο αισιόδοξους υποστηρικτές της ελληνικής εργασίας και συνέπειας- η τάση αναμένεται να συνεχιστεί.

Τουλάχιστον για όσο διάστημα οι τιμές που προσφέρουν τα ναυπηγεία είναι ανταγωνιστικές και οι εφοπλιστές εκτιμούν ότι υπάρχει παράθυρο για την ανανέωση ή τη μεγέθυνση του τονάζ τους.

Οι ελληνικές επενδύσεις έρχονται από μια πληθώρα εφοπλιστών διαφορετικού διαμετρήματος αλλά και κλάδου. Όμως δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για αμφιβολία. Κίνα, Κορέα και Ιαπωνία θα συνεχίσουν να τραβούν ελληνικά κεφάλαια ελλείψει σοβαρής εναλλακτικής.

Το τελευταίο μήνα ο βορειοελλαδίτης εφοπλιστής Δημήτρης Τσολάκης μέσω της ναυτιλιακής DST Shipping συμφερόντων του υπέγραψε συμβόλαιο για τη ναυπήγηση δύο ποντοπόρων πλοίων τύπου eco-type supramax, πλοία με χαμηλότερες καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων, με τα ιαπωνικά ναυπηγεία IHI Marine United που εδρεύουν στο Τόκιο.

Πέρυσι η DST Shipping παρέλαβε άλλο ένα πλοίο από τα ίδια ναυπηγεία. Την προηγούμενη εβδομάδα ο εφοπλιστής έβαλε και νέα παραγγελία για ένα ακόμα πλοιο eco-type φορτηγό αυτή τη φορά στη Sasebo Heavy Industries of Japan.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny αναφέρει πως προ ημερών Έλληνας εφοπλιστής παρήγγειλε την κατασκευή δύο kamsarmax φορτηγών και αυτός σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας με συνολικό τίμημα τα 62 εκατ. δολ. Πιθανολογείται ότι πρόκειται για τον Βεργωτή.

Η NGM Energy συμφερόντων Μουνδρέα φέρεται να αγόρασε προ ημερών από την Sumitomo Heavy Industries ένα δεξαμενόπλοιο aframax το οποίο είχε παραγγελθεί από άλλη ναυτιλιακή.

Πληροφορίες ναυλομεσιτικών οίκων του Πειραιά αναφέρουν επίσης πως ιαπωνικά ναυπηγεία παρέδωσαν πρόσφατα νεότευκτα στους ομίλους AM Nomikos και Σκούφαλου.

Την άνοιξη ο όμιλος Βαφειά παρέλαβε νεότευκτο πλοίο από την Ιαπωνία το τελευταίο μιας μεγάλης σειράς που έχτισε εκεί.

Ο κατάλογος είναι μακρύς ενώ η αγορά κατονομάζει και άλλες ανεπιβεβαίωτες παραγγελίες στην Ιαπωνία. Τα ναυπηγεία της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου προκειμένου να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό αλλά και το πλήγμα στην δραστηριότητά τους από το σεισμό, το τσουνάμι και το πυρηνικό ατύχημα προ διετίας έχουν χαμηλώσει σημαντικά τις τιμές τους. Παραμένουν σημαντικά ακριβότερα από τους Ασιάτες ανταγωνιστές αλλά τα πλοία τους διατηρούν και μεγαλύτερη αξία μεταπώλησης.

Παράλληλα έχουν προχωρήσει όπως και άλλοι στην προσφορά νέων σχεδίων οικονομικότερων στην χρήση και φιλικότερων στο περιβάλλον ενόψει και των δρομολογούμενων αυστηρότερων περιορισμών στην εκπομπή καυσαερίων.

Στα Ποσειδώνια φέτος τα ιαπωνικά ναυπηγεία έκλεισαν τεράστιους χώρους για να επιδείξουν τις νέες τους προτάσεις ενώ οι επιχειρηματικές τους αποστολές όργωναν τον Πειραιά και την Κηφισιά επί εβδομάδες. Και η προσπάθεια τους φαίνεται ότι αποδίδει. Νέες ελληνικές επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων έρχονται να ενισχύσουν τα - ζημιογόνα συχνά- ναυπηγεία της Ιαπωνίας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.