επένδυσης ανέρχεται σε 94,6 εκατ. ευρώ, ενώ η επιχορήγηση ανέρχεται σε ποσοστό 30,571%, δηλαδή 28,92 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπεται η δημιουργία πίστας αγώνων διεθνών προδιαγραφών (FIA και FIM) και όλων των υποστηρικτικών κτηρίων και εγκαταστάσεων για την λειτουργία της επένδυσης. Η πίστα έχει μελετηθεί για τη λειτουργία αγώνων αυτοκινήτων F1 – DTM - WTCC, αγώνων μοτοσικλέτας παγκοσμίου πρωταθλήματος super bike, καθώς επίσης αγώνων και πρωταθλήματος καρτ. Ο χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για διοργάνωση εκδηλώσεων.
Το επενδυτικό σχέδιο πρόκειται να αναπτυχθεί σε συνολική έκταση επιφάνειας 928,5 στρεμμάτων, κάτω από την επαρχιακή οδό Χαλανδρίτσας – Βαλμαντούρας, στην οποία θα εγκατασταθεί το υπό δημιουργία αυτοκινητοδρόμιο και θα απέχει 20 χιλιόμετρα ΝΑ της Πάτρας. Η διάρκεια ολοκλήρωσης του προβλέπεται να είναι 36 μήνες.
Φορέας της επένδυσης είναι η εταιρεία “Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε.”. Η μετοχική σύνθεση του φορέα αποτελείται συνολικά από 411 μετόχους, φυσικά και νομικά πρόσωπα, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Δήμος Πατρέων, το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο Δήμος Φαρρών, η ΤΕΔΚ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ.ά.
Βασικός μέτοχος του φορέα της επένδυσης είναι η επιχείρηση “Ανώνυμη Επενδυτική Τεχνική Τουριστική και Διαχειριστική Εταιρεία Αυτοκινητοδρομίου Πατρών”, με διακριτικό τίτλο “Ελληνικό Αυτοκινητοδρόμιο Α.Ε.”. Ο φορέας συστάθηκε το 2006 και η διάρκεια του έχει οριστεί σε είκοσι (20) έτη. Ο φορέας της επένδυσης έχει λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες (έγκριση περιβαλλοντικών όρων, αρχιτεκτονικής μελέτης, σκοπιμότητας και καταλληλότητας οικοπέδου).
Με την ολοκλήρωση της επένδυσης, προβλέπεται να δημιουργηθούν 497 νέες θέσεις εργασίας και σημαντικά οφέλη στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Ναι μεν αλλά
Πρόκειται για τον διακαή πόθο κάθε Έλληνα φίλου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όμως χρειαζόμαστε πραγματικά μια πίστα προδιαγραφών FIA και FIM; Γιατί πιστεύουμε ότι η δική μας θα είναι κερδοφόρα, ενώ αυτή της Τουρκίας, το Istanbul Autodrome, που κατασκευάστηκε έχοντας ήδη στο τσεπάκι τη συμφωνία για διοργάνωση αγώνων F 1, έξι χρόνια αργότερα αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα;
Οι πίστες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα των Σερρών (FIM και F 3) και των Μεγάρων… απλά υπολειτουργούν, καθώς ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, ελέω και της οικονομικής κρίσης, φθίνει αφού κανείς από την πολιτεία δεν είδε το πανελλήνιο πρωτάθλημα αυτοκινήτων (μη μιλήσω για τις μοτοσικλέτες) με σωστό μάτι.
Όλο το project στηρίζεται σε μια ιδέα που χρονολογείται από το 1971 και ξεκίνησε να υλοποιείται το 1995 με πρωτοβουλία του τότε προέδρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αχαΐας κ. Φλωράτου, σήμερα πρόεδρου της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας. Οι συνθήκες όμως πλέον είναι εντελώς διαφορετικές, εκτός αυτού το τρένο του μηχανοκίνητου αθλητισμού πέρασε από την Ελλάδα όταν εμείς κοιμόμασταν και προχώρησε ανατολικά.
Πάντως ,είναι πολύ δύσκλο να πιστέψει κάποιος πως το έργο θα φέρει στην περιοχή την ανάπτυξη που λογικά σε μια άλλη εποχή και σε μια άλλη χώρα θα έφερνε. Όπως και να έχει όμως, το κόστος παραμένει εξωπραγματικό στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία. Ο προϋπολογισμός συγκριτικά με τις αρχικές εκτιμήσεις έχει σχεδόν τριπλασιαστεί. Οι υπέυθυνοι υποστηρίζουν πως έχουν ήδη βρεί επενδυτή για να βάλει τα κεφάλαια ,αλλά ακόμη κι έτσι , το υπερχρεωμένο κράτος θα πρέπει να τσοντάρει ούτε λίγο ούτε πολύ €28.000.000, τη στιγμή που ο κόσμος ταλαιπωρείται και σκοτώνεται στην Κορίνθου–Πατρών, όπου τα έργα έχουν ουσιαστικά παγώσει. Είμαστε σίγουροι πως βάζουμε σωστές προτεραιότητες;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.