Να μπει το τραμ για τα καλά στη ζωή των Αθηναίων εξετάζει το υπουργείο Υποδομών, καθώς ωριμάζει η ιδέα για μεγαλύτερη συμμετοχή του στις αστικές συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου...
Ηδη, όπως επισημαίνεται σε σχετικό ρεπορτάζ, στο κυριακάτικο ΒΗΜΑ, η Αττικό Μετρό προχωρεί στην επέκτασή του προς Πειραιά και Αργυρούπολη, ενώ μελετά τη δημιουργία νέων γραμμών προς την οδό Πατησίων, τον Σταθμό Λαρίσης και τους Αμπελοκήπους, στο πλαίσιο της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό και της αναδόχου εταιρείας για την επέκταση του τραμ στο κέντρο του Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τις επόμενες ημέρες θα παρουσιαστεί στη Βουλή.
Το έργο θα ολοκληρωθεί σε περίπου δύο χρόνια και προβλέπει τη σύνδεση του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας με τον Πειραιά, με μονή γραμμή μήκους 5,4 χλμ., που θα κάνει κυκλική πορεία μέσα στην πόλη, μέσω των οδών Σκυλίτση, Λαμπράκη και Βασ. Γεωργίου, και Εθνικής Αντιστάσεως και Σκυλίτση, αντιστοίχως, για την επιστροφή. Οι μελέτες δείχνουν ότι θα μετακινούνται περί τις 25.000 επιβάτες ανά ημέρα.
Σχετική μελετητική ωριμότητα παρουσιάζει η δεύτερη φάση της επέκτασης προς το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα, με έμφαση στην εξυπηρέτηση του ΟΛΠ, και μπορεί να προσελκύσει άλλες 15.000 επιβάτες. Ηδη έχει κατατεθεί προς έγκριση προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Οι επόμενες φάσεις της επέκτασης προς Κερατσίνι, Δραπετσώνα (προβλέπεται υπογειοποίηση) και Πέραμα είναι ανώριμες ακόμη, αφού υπάρχουν μόνο αναγνωριστικές μελέτες. Πηγές κοντά στην υπόθεση παρατηρούν ότι χρειάζεται πολιτική βούληση για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση όλων των φάσεων της επέκτασης.
Παράλληλα, η Αττικό Μετρό έχει έτοιμη προς δημοπράτηση την επέκταση του τραμ προς την Αργυρούπολη, εγχείρημα ύψους 15 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως «κολλάει» αναιτίως στο υπουργείο Περιβάλλοντος εδώ και 18 μήνες, αφού οι υπηρεσίες του δεν έχουν αποφανθεί ακόμη για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του πρότζεκτ.
Το έργο, που υπόσχεται ως και 7.000 επιβάτες ανά ημέρα και μπορεί άμεσα να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, προβλέπει τη δημιουργία γραμμής μήκους 1,1 χλμ. και δύο στάσεων, με στόχο να ενωθεί το δίκτυο του τραμ με τον ομώνυμο σταθμό του μετρό, διασχίζοντας παράλληλα το αμαξοστάσιο του συγκοινωνιακού μέσου στο Ελληνικό.
Εν τω μεταξύ, όπως πληροφορείται «Το Βήμα», στο υπουργείο Υποδομών εξετάζεται, στο πλαίσιο της επέκτασης του τραμ προς τη λεωφόρο Πανεπιστημίου και της διερεύνησης της «ανόδου» του προς την Πατησίων, η δημιουργία διακλαδώσεων προς τον Σταθμό Λαρίσης και τους Αμπελοκήπους, που θα διασχίζουν τη λεωφόρο Αλεξάνδρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος είναι το τραμ να επεκταθεί, μέσω της πλατείας Ομονοίας, προς την Πατησίων και να φτάσει ως τον σταθμό «Ανω Πατήσια» των ΗΣΑΠ, αναβαθμίζοντας ολόκληρο τον άξονα του ιστορικού τριγώνου των Αθηνών.
Παράλληλα, αναζητείται χάραξη για να ενωθεί η επέκταση του τραμ προς Πατησίων με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό των Αθηνών, δυτικά, και τον σταθμό του μετρό «Αμπελόκηποι», ανατολικά, επεκτείνοντας έτσι τα μέσα σταθερής τροχιάς στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, που υπόσχεται ριζική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος της περιοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.