Φορολογικός κυκλώνας ύψους 1,782 δισ. ευρώ θα χτυπήσει το 2013 μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και τις επιχειρήσεις, ενώ νέα «καταιγίδα» πρόσθετων επιβαρύνσεων 2,1 δισ. ευρώ θα πλήξει όλους ανεξαιρέτως τους φορολογούμενους έως το 2016....
Ειδικότερα, το σχέδιο περιλαμβάνει επώδυνες παρεμβάσεις που υπολογίζεται ότι θα αποφέρουν το 2014 στα δημόσια ταμεία περίπου 1,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,127 δισ. ευρώ θα προέλθει από τις 43 ανατροπές που σχεδιάζονται στο ισχύον φορολογικό σύστημα, ο κύριος όγκος των οποίων θα αφορά στα εισοδήματα του 2013.
Τα μόνα «θετικά» νέα από τις αλλαγές που έρχονται στη φορολογία εστιάζονται στο ότι η ειδική εισφορά αλληλεγγύης θα καταβάλλεται μέχρι και το 2015 και όχι μέχρι το 2018, οι φοροαπαλλαγές δεν καταργούνται αναδρομικά από το 2012 εκτός από τις εκπτώσεις παιδιών που «θυσιάζονται» στο βωμό της τρόικας, ενώ πρέπει να υπογραμμιστεί ότι, αν και επιβάλλεται τέλος καπνιζόντων στους χώρους διασκέδασης και εστίασης, δεν μειώνεται ο ΦΠΑ από το 23% στο 13%, μέτρο για το οποίο έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση.
Οσον αφορά στο φορολογικό «τσουνάμι» του 2013, που με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής θα κοστίσει σε όλους τους φορολογούμενους 1,782 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει:
* Μείωση των επιστροφών φόρου στους αγρότες λόγω της μείωση των συντελεστών από το 11% στο 6% (152 εκατ. ευρώ).
* Επίδραση στο φόρο εισοδήματος από την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης κατά 2 έτη (8 εκατ. ευρώ).
* Μείωση της επιδότησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης ντίζελ στους αγρότες (130 εκατ. ευρώ).
* Μειώσεις στα οικογενειακά επιδόματα (379 εκατ. ευρώ).
* Αλλαγή στη φορολόγηση πλοίων βάσει χωρητικότητας (80 εκατ. ευρώ).
* Εξίσωση στο πλαφόν των αποδοχών προς υπολογισμό ασφαλιστικών εισφορών (609 εκατ. ευρώ).
* Φορολόγηση των υπαρχόντων τυχερών παιγνίων του ΟΠΑΠ - 30% επί του κύκλου εργασιών (218 εκατ. ευρώ).
* Φορολόγηση των υπαρχόντων τυχερών παιγνίων του ΟΠΑΠ - 10% επί των κερδών των παικτών (171 εκατ. ευρώ).
* Τέλος καπνιζόντων για χώρους διασκέδασης και εστίασης (36 εκατ. ευρώ).
Και το 2014
Η λιτότητα, όμως, δεν σταματά το 2013, αφού και για το 2014 προβλέπεται η επιβολή των εξής φόρων:
- Φορολογική μεταρρύθμιση.
Οι αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος, κεφαλαίου υπολογίζεται ότι θα φέρουν στον προϋπολογισμό του 2014 πρόσθετα έσοδα 1,127 δισ. ευρώ.
- Μειώσεις στις εκπτώσεις φόρων για τα φυσικά πρόσωπα.
Πρόκειται για την επίπτωση στη συνολική φορολογική επιβάρυνση των νοικοκυριών από το ψαλίδισμα των φοροαπαλλαγών που θα ισχύσει από τα εισοδήματα του 2013, αλλά θα εμφανιστεί στο εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος του 2014 (237 εκατ. ευρώ).
- Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καπνό.
Το 2014 έρχεται νέα αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των τσιγάρων, ενώ θα αυξηθεί και ο φόρος που επιβάλλεται στον καπνό για τα «στριφτά» τσιγάρα (187 εκατ. ευρώ).
- Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης που επιβάλλεται στο υγραέριο κίνησης (21 εκατ. ευρώ).
- Αύξηση του συντελεστή φορολογίας των τόκων καταθέσεων από το 10% στο 15% (237 εκατ. ευρώ).
- Επιβολή φόρου πολυτελείας.
Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το είδος των προϊόντων και των υπηρεσιών που θα επιβληθεί ο φόρος πολυτελείας (68 εκατ. ευρώ).
- Αύξηση των παραβόλων για τις αγωγές που καταθέτουν οι πολίτες στα δικαστήρια (50 εκατ. ευρώ).
Σαράντα τρεις, επώδυνες σε αρκετές περιπτώσεις, αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος, κεφαλαίου, στον τρόπο διενέργειας των ελέγχων, αλλά και της φοροδιαφυγής, καθώς στη λειτουργία των μηχανισμών επιβολής και είσπραξης των φόρων, κρύβει η φορολογική μεταρρύθμιση που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης με στόχο την πλήρη ανατροπή του ισχύοντος συστήματος.
Οι αλλαγές στη φορολογία
Τα έσοδα από τους φόρους στα ακίνητα το 2013 αναμένεται να διαμορφωθούν σε 3.176 εκατ. ευρώ.
Κατάργηση των πληρωμών στις ΔΟΥ, αντικατάσταση των πληρωμών τοις μετρητοίς με επιταγές και τραπεζικά εμβάσματα, νέο σύστημα επιβολής προστίμων και προσαυξήσεων, κατάργηση φοροαπαλλαγών, φόρων υπέρ τρίτων, αύξηση της φορολογίας του καπνού, αλλά και επέκταση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στις περιοχές όπου σήμερα δεν ισχύουν, περιλαμβάνει το «πακέτο» των φορολογικών αλλαγών που θα λάβουν τη μορφή σχεδίου νόμου έως το τέλος του Νοεμβρίου.
Με το νέο σύστημα το τοπίο στη φορολογία εισοδήματος τόσο των φυσικών όσο και των νομικών προσώπων θα αλλάξει άρδην, αφού στο εξής, όπως έχει ήδη αποκαλύψει η «Ν», ανατρέπεται πλήρως το καθεστώς φορολόγησής τους, ενώ και οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα βρεθούν αντιμέτωποι με το νέο ενιαίο τέλος που θα επιβάλλεται με ειδική κλίμακα σε όλα τα ακίνητα ίσως και από το πρώτο τ.μ.
Με τις επικείμενες αλλαγές δίδεται ιδιαίτερο βάρος στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αφού είναι αξιοσημείωτο ότι σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται εκ προθέσεως φοροδιαφυγή ο φορολογικός συμβιβασμός και η πληρωμή των φόρων δεν θα καταργούν το αξιόποινο, θα ενταθούν οι έλεγχοι σε φορολογούμενους με υψηλή φορολογητέα βάση, των ατόμων με μεγάλο πλούτο, καθώς και των αυτοαπασχολούμενων, ενώ ο έλεγχος των μεγαλοοφειλετών του Δημοσίου θα ανατεθεί στις 35 μεγάλες εφορίες της χώρας, υπό την εποπτεία όμως των κεντρικών υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών.
Ειδικότερα, οι 20 σημαντικότερες αλλαγές που έρχονται στη φορολογία είναι οι εξής:
* Κατάργηση φοροαπαλλαγών βάσει εισοδηματικών, κοινωνικών και δημογραφικών κριτηρίων.
* Θέσπιση νέου αντικειμενικού - σταθερού συστήματος είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών.
* Προσδιορισμός των «επιστροφών φόρων σε ληξιπρόθεσμες οφειλές» και θέσπιση αρχών για τη διεκπεραίωσή τους.
* Αλλαγή του τρόπου φορολόγησης καπνού με στόχο τον εξορθολογισμό και τη μεγαλύτερη διασφάλιση των δημόσιων εσόδων από ενδεχόμενες διακυμάνσεις τιμών.
* Νέο σύστημα χρηματικών προσαυξήσεων για μη καταβληθέντες φόρους, καθώς και θεσμοθέτηση συστήματος επιβολής προστίμων και προσαυξήσεων τα οποία είναι δυνατό να εισπραχθούν.
* Εντατικοποίηση ελέγχων σε φορολογούμενους με υψηλή φορολογητέα βάση, των ατόμων με μεγάλο πλούτο, καθώς και των αυτοαπασχολούμενων. Θα υπάρξει ιδιαίτερη αντιμετώπιση της εκ προθέσεως μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγής, καθώς ο φορολογικός συμβιβασμός και η πληρωμή των φόρων δεν θα καταργούν τον αξιόποινο χαρακτήρα της.
* Κατάργηση των πληρωμών στις ΔΟΥ.
* Αντικατάσταση των πληρωμών τοις μετρητοίς με επιταγές και τραπεζικά εμβάσματα.
* Συγκέντρωση της διαχείρισης των φορολογικών αρχείων που σχετίζονται με τους φορολογουμένους στον κατάλογο μεγαλοοφειλετών, στις 35 μεγαλύτερες ΔΟΥ υπό τον άμεσο έλεγχο και τη διαχείριση των κεντρικών υπηρεσιών της ΓΓΦΤΘ. Η δράση είναι σε εξέλιξη, ενώ έχουν τεθεί στόχοι είσπραξης παλαιών και νέων οφειλών στις ανωτέρω ΔΟΥ.
* Κατάρτιση του περιουσιολογίου και αποτύπωση της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων (ακίνητη και κινητή περιουσία), ώστε να υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης του επιπέδου διαβίωσης σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματά τους.
* Αντιμετώπιση της τεχνητής μεταφοράς κερδών από τη χώρα μας σε κράτη με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης (μέσω ενδοομιλικού δανεισμού κ.λπ.).
* Αντικατάσταση του Εκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) και του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ) από ενιαίο προοδευτικό φόρο ακινήτων.
* Επανεξέταση του συντελεστή φόρου μεταβίβασης με βάση τα ισχύοντα στις χώρες της Ε.Ε.
* Επέκταση της εφαρμογής των αντικειμενικών αξιών και σε περιοχές που δεν υπάγονται στο σύστημα για δικαιότερη και πιο αποτελεσματική φορολόγηση.
* Επαναξιολόγηση των φόρων υπέρ τρίτων μέσω της κατάργησης αυτών που δεν έχουν κοινωνική ανταποδοτικότητα.
* Θέσπιση νέου συστήματος ελέγχου των εξωχώριων επιχειρήσεων.
* Κατάργηση του ΚΒΣ.
* Αύξηση των ελεγκτών στο φοροελεγκτικό σύστημα μέχρι 31.12.2012.
* Θέσπιση νέου καθεστώτος στις ενδοομιλικές συναλλαγές με την τεκμηρίωση της τιμολογιακής πολιτικής των συνδεδεμένων επιχειρήσεων στις διασυνοριακές τους συναλλαγές.
* Διορισμός γενικού γραμματέα Εσόδων το Δεκέμβριο του 2012 και ολοκλήρωση της φορολογικής μεταρρύθμισης έως το τέλος Νοεμβρίου 2012.
1. Απλοποίηση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. Θα προετοιμαστεί μια φορολογική μεταρρύθμιση που αποσκοπεί στην απλούστευση του φορολογικού συστήματος, τον περιορισμό των διακρίσεων των προτιμησιακών καθεστώτων, συμπεριλαμβανομένου και της διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, επιτρέποντας έτσι στο μέλλον τη σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών όσο η απόδοση εσόδων βελτιώνεται. Η μεταρρύθμιση αυτή αφορά στο φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων και νομικών προσώπων.
2. Εξορθολογισμός του θεσμικού πλαισίου φοροαπαλλαγών με νέα βάση εισοδηματικών, κοινωνικών και δημογραφικών κριτηρίων. Σκοπός είναι οι όποιες ρυθμίσεις να ανακουφίσουν τους φορολογουμένους ανάλογα με το εισόδημά τους και βάσει κοινωνικών κριτηρίων.
Φοροδιαφυγή
1. Αλλαγή θεσμικού πλαισίου συμβιβασμού προστίμων και προσαυξήσεων.
2. Εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Περιουσιολογίου. Η δημιουργία του Περιουσιολογίου θα επιτρέψει να γίνει πραγματικότητα η συνταγματική πρόβλεψη περί συμμετοχής των πολιτών στα φορολογικά βάρη με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες. Με το Ηλεκτρονικό Περιουσιολόγιο θα γίνει πλήρης αποτύπωση της περιουσιακής κατάστασης των φορολογουμένων (ακίνητη και κινητή περιουσία) και μέσω αυτού θα υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης του επιπέδου διαβίωσης σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματά τους. Θα αποτελέσει, επίσης, σημαντικό εργαλείο για τη διευκόλυνση των ελεγκτικών μηχανισμών.
3. Θέσπιση ειδικής νομοθεσίας για τις εξωχώριες εταιρείες (Controlled Foreign Corporation Legislation-CFC), που θα περιέχει τεκμήρια για την ανίχνευση ελεγχόμενων εταιρειών που έχουν συσταθεί μόνο για φορολογικούς σκοπούς, όπως αυτό της πραγματικής διοίκησης της επιχείρησης, με σκοπό να αποκαλυφθούν αυτές και να φορολογηθούν στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στις συναλλαγές και στη ροή των κεφαλαίων και περιορισμός της φοροδιαφυγής και της εκροής κεφαλαίων στο εξωτερικό.
4. Θέσπιση ειδικής νομοθεσίας για τη φοροδιαφυγή. Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης θα ενταθούν οι έλεγχοι σε φορολογούμενους με υψηλή φορολογητέα βάση, των ατόμων με μεγάλο πλούτο, καθώς και των αυτοαπασχολούμενων. Θα υπάρξει ιδιαίτερη αντιμετώπιση της εκ προθέσεως μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγής, καθώς ο φορολογικός συμβιβασμός και η πληρωμή των φόρων δεν θα καταργούν τον αξιόποινο χαρακτήρα της.
5. Ενοποίηση της νομοθεσίας περί ενδοομιλικών συναλλαγών με την τεκμηρίωση της τιμολογιακής πολιτικής των συνδεδεμένων επιχειρήσεων στις διασυνοριακές τους συναλλαγές, για τον καθορισμό της κατανομής του κόστους τους, με σκοπό την αντιμετώπιση της ακρίβειας που πυροδοτείται σε βάρος του τελικού καταναλωτή.
6. Αντιμετώπιση της τεχνητής μεταφοράς κερδών από τη χώρα μας σε κράτη με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης (μέσω ενδοομιλικού δανεισμού, υψηλών δικαιωμάτων χρήσης σημάτων-royalties κ.ά.).
7. Θέσπιση ενός νομοθετήματος και πρόβλεψη της αποκλειστικής αρμοδιότητας ελέγχου από το υπουργείο Οικονομικών με ειδική εκπαίδευση στελεχών άλλων υπουργείων.
8. Αξιοποίηση διακρατικών συμφωνιών με σκοπό τη διευκόλυνση των φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων.
9. Επεξεργασία διαθεσίμων στοιχείων συναλλαγών για εντοπισμό μη δηλωθέντων εισοδημάτων.
10. Ενεργοποίηση συστημάτων εισροών - εκροών καυσίμων, ιχνηθέτησης και GPS για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας καυσίμων. Εξέταση δυνατότητας εξίσωσης ποιότητας του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης.
11. Προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια συστήματος ανίχνευσης λαθραίων τσιγάρων.
Κατάργηση ΚΒΣ
1. Κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) και αντικατάστασή του από ένα απλοποιημένο σύστημα τήρησης βιβλίων και απεικόνισης των συναλλαγών με σκοπό τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους για τις επιχειρήσεις και το κράτος και την προσαρμογή σε ένα πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του διεθνούς οικονομικού γίγνεσθαι.
2. Επαναξιολόγηση των φόρων υπέρ τρίτων μέσω της κατάργησης αυτών που δεν έχουν κοινωνική ανταποδοτικότητα και της διατήρησης όσων έχουν ανταποδοτικά οφέλη στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
3. Αύξηση σε πρώτη φάση του αριθμού των επιτροπών διοικητικής επίλυσης της διαφοράς κατά τα πρότυπα της επιτροπής του άρθρου 70Α του ΚΦΕ και σε δεύτερη φάση αντικατάσταση των επιτροπών διοικητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών από νέο θεσμό.
4. Εξέταση της δυνατότητας δημοσίευσης στο Διαδίκτυο των αποφάσεων διοικητικής επίλυσης των διαφορών για την επίτευξη μεγαλύτερης διαφάνειας.
5. Εφαρμογή του νέου και αναβαθμισμένου ΤΑΧIS που θα παρέχει μια σειρά πλεονεκτημάτων στους φορολογούμενους, όπως τη δυνατότητα της ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων, μεταβολών και δικαιολογητικών από τους φορολογούμενους.
6. Επανεξέταση του καθεστώτος λήψης μέτρων διασφάλισης υπέρ του Δημοσίου και εκλογίκευση του άρθρου 14 του N. 2523/1997 για τη λήψη μέτρων διασφάλισης υπέρ του Δημοσίου και κατά φορολογούμενων ώστε αυτά να μην οδηγούν τις επιχειρήσεις σε αδυναμία εκτέλεσης των εργασιών τους.
7. Αντιμετώπιση ληξιπρόθεσμων οφειλών με αλλαγή νομοθεσίας του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων εσόδων (ΚΕΔΕ).
8. Κατάρτιση Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών.
9. Αλλαγή του τρόπου φορολόγησης καπνού με στόχο τον εξορθολογισμό και τη μεγαλύτερη διασφάλιση των δημόσιων εσόδων από ενδεχόμενες διακυμάνσεις τιμών.
10. Μείωση φορολογικής γραφειοκρατίας κατά τη διαδικασία ίδρυσης νέων επιχειρήσεων.
11. Προσδιορισμός των «επιστροφών φόρων σε ληξιπρόθεσμες οφειλές» και θέσπιση αρχών για τη διεκπεραίωσή τους. Θα οριστούν «επιστροφές φόρου σε καθυστέρηση», θα θεσπιστούν πρότυπα για την επεξεργασία τους και θα δημοσιεύονται στο Διαδίκτυο μηνιαία στοιχεία.
«Σανίδα σωτηρίας» για τον προϋπολογισμό οι αυξημένοι φόροι στην περιουσία
Οι φόροι στα ακίνητα αποδεικνύονται για μια ακόμη φορά «σανίδα σωτηρίας» για τον κρατικό προϋπολογισμό και το 2013, καθώς τα έσοδα βουλιάζουν εξαιτίας της εφαρμογής του νέου επώδυνου πακέτου μέτρου που βυθίζει την οικονομία για έκτο συνεχόμενο έτος στην ύφεση.
Συγκεκριμένα, τα έσοδα από φόρους στην περιουσία προβλέπεται ότι θα συνεχίσουν να αυξάνονται και θα διαμορφωθούν σε 3.176 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 15,5% έναντι του 2012, λόγω κυρίως της είσπραξης μέρους του ΕΕΤΗΔΕ 2012 στο έτος 2013 και της είσπραξης του ΦΑΠ το 2013.
Εξάλλου από τους άμεσους φόρους ΠΟΕ προβλέπεται να εισπραχθούν 3.307 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μεγάλη αύξηση κατά 57,5% έναντι του 2012 η οποία αποδίδεται στην είσπραξη του ΦΑΠ των ετών 2011 και 2012.
Στο πλαίσιο της παρατεταμένης ύφεσης της οικονομίας, το γενικό σύνολο εσόδων, προ μείωσης επιστροφών, για το οικονομικό έτος 2013 προβλέπεται ότι θα σημειώσει περαιτέρω μείωση κατά 4,2% έναντι των εκτιμήσεων πραγματοποιήσεων του 2012, και θα διαμορφωθεί στα 49.223 εκατ. ευρώ.
Πέραν της ύφεσης της οικονομίας, αρνητική επίδραση στα έσοδα αναμένεται από:
* τη μείωση των φορολογητέων εισοδημάτων που προκύπτει από τη συγκράτηση της μισθολογικής δαπάνης του Δημοσίου λόγω της αναπροσαρμογής των ειδικών μισθολογίων (πλην ένστολων), της επέκτασης του ενιαίου μισθολογίου στις ΔΕΚΟ, της περικοπής των εποχικών επιδομάτων εορτών και αδείας, της μείωσης των προσλήψεων, της μείωσης στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και του εξορθολογισμού των κοινωνικών επιδομάτων,
* τη μείωση των συνταξιοδοτικών/ασφαλιστικών εισφορών, ως απόρροια των ως άνω μειώσεων και περικοπών,
* τη μείωση των εισπράξεων ΦΠΑ λόγω της μείωσης των λειτουργικών δαπανών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και του περιορισμού της φαρμακευτικής δαπάνης.
Αντίθετα, αύξηση των εσόδων προβλέπεται από τις εξής παρεμβάσεις:
* τη μείωση των επιστροφών ΦΠΑ στους αγρότες (μείωση του συντελεστή επιστροφής από 11% σε 6%),
* τη μείωση της επιδότησης του πετρελαίου κίνησης των αγροτών από το 95% στο 80% του μειω-μένου ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης,
* τη μείωση των φοροαπαλλαγών για τις οικογένειες με τέκνα που όμως αντισταθμίζεται εν μέρει από τη χορήγηση οικογενειακού επιδόματος με βάση εισοδηματικά κριτήρια,
* την αύξηση του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων που προκύπτει από την επέκταση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης κατά δύο έτη,
* την επιβολή φόρου ανάλογα με το τονάζ (tonnage) των πλοίων του ελληνικού εμπορικού στόλου,
* την εναρμόνιση της φορολογίας στην αγορά των παιγνίων με τη συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου στα έσοδα της ΟΠΑΠ ΑΕ ίση με 30% επί του μεικτού κέρδους από τα παίγνια που προβλέπονται στην από 15/12/2000 σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΠΑΠ ΑΕ, καθώς και της επιβολής φόρου ύψους 10% στα κέρδη των παικτών της ΟΠΑΠ ΑΕ,
* την επιβολή τέλους καπνιζόντων σε συγκεκριμένους χώρους εστίασης και διασκέδασης.
Μείωση εσόδων από άμεσους και έμμεσους φόρους
Τα έσοδα από την άμεση φορολογία προβλέπεται να διαμορφωθούν σε 19.877 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας μείωση 4,6% έναντι των εκτιμήσεων πραγματοποιήσεων του 2012.
Τα έσοδα από το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων προβλέπεται να διαμορφωθούν σε 7.890 εκατ. ευρώ σημειώνοντας σημαντική μείωση κατά 20,6%, λόγω της υποχώρησης των εισοδημάτων.
Η προβλεπόμενη μείωση των εσόδων από το φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 10,1% έναντι του 2012 εμφανίζεται σημαντικά χαμηλότερη συγκρινόμενη με την υποχώρηση κατά 40,4% η οποία καταγράφηκε το έτος 2012 έναντι του 2011.
Αντίθετα, αύξηση της τάξης του 11,2% έναντι του 2012 αναμένεται στα έσοδα από το φόρο εισοδήματος ειδικών κατηγοριών.
Τα έσοδα από λοιπούς άμεσους φόρους προβλέπονται μειωμένα κατά 19,1%.
Τα έσοδα από την έμμεση φορολογία προβλέπεται να διαμορφωθούν σε 24.430 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση κατά 6,8% έναντι των αντίστοιχων εσόδων του 2012. Τα έσοδα από το ΦΠΑ αναμένεται να ανέλθουν σε 13.717 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση κατά 9,1% έναντι του 2012. Τα έσοδα από λοιπούς φόρους συναλλαγών προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 651 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,5%.
Τα έσοδα από φόρους κατανάλωσης αναμένεται να ανέλθουν σε 9.336 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας υστέρηση κατά 3,5% συγκριτικά με το 2012.
Από έμμεσους φόρους ΠΟΕ προβλέπονται μειωμένα έσοδα κατά 5,6% έναντι του 2012. Τα έσοδα από λοιπούς έμμεσους φόρους προβλέπεται να μειωθούν κατά 8,5% και να διαμορφωθούν σε 291 εκατ. ευρώ.
Τα μη φορολογικά έσοδα αναμένεται να σταθεροποιηθούν στα επίπεδα του 2012 και να διαμορφωθούν σε 2.402 εκατ. ευρώ.
Τα μη τακτικά έσοδα προβλέπεται να σημειώσουν αύξηση 28,7% έναντι του 2012 και να διαμορφωθούν σε 2.428 εκατ. ευρώ.
πηγές: Ναυτεμπορική
Δεν πληρώνω γιατί δεν έχω. Απλά.
ΑπάντησηΔιαγραφή