Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Αν η Γερμανία έπαιρνε την απόφαση να φύγει από το ευρώ …

Τι θα γινόταν αν η Γερμανία έφευγε από την ευρωζώνη , όπως ζητά ο Τζορτζ Σόρος; Ας πούμε ότι, με πλειοψηφία των δύο τρίτων, το γερμανικό Κοινοβούλιο ψηφίζει να εγκαταλείψουν το ευρώ και να επαναφέρουν το γερμανικό μάρκο. Μόνο οι Πράσινοι το καταψηφίζουν. Η συναλλαγματική ισοτιμία ορίζεται σε ένα προς ένα. Ο πρόεδρος της ...


Bundesbank αφήνει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ, με άμεσες συνέπειες. Οι αγορές και οι αγορές συναλλάγματος είναι οι πρώτοι που αντιδρούν στην αποχώρηση της Γερμανίας. Από τους υπόλοιπους της νομισματικής ένωσης, ένα μεγάλο ποσό ρευστότητας πηγαίνει στη Γερμανία. Το νέο νόμισμα εκτιμάται απότομα κατά 50% έναντι του ευρώ, καθώς ένα μάρκο κοστίζει τώρα 1,50 ευρώ.

Περίπου 200 γερμανοί οικονομολόγοι γιορτάζουν την ελευθερία της Γερμανίας. Ο Τίλο Σαραζίν πηγαίνει σε μια δημοφιλή τηλεοπτική πολιτική εκπομπή με οικοδεσπότη τον Γκύντερ Γιάουχ για να εξηγήσει ότι η Γερμανία δεν χρειάζεται το ευρώ.

Στην υπόλοιπη ευρωζώνη, η χρηματοπιστωτική αγορά κλονίζεται. Η ΕΚΤ, η οποία έχει μεταφέρει την έδρα της από την Φρανκφούρτη στο Παρίσι, αμέσως μετά την αποχώρηση της Γερμανίας ανακοινώνει απεριόριστες αγορές ομολόγων, οι οποίες επιτρέπουν γρήγορα στους τραπεζίτες της ΕΚΤ να καθησυχάσουν τις αγορές μετοχών.

Τα γερμανικά αυτοκίνητα ακριβαίνουν, ως αποτέλεσμα, φυσικά της ανόδου του γερμανικού Μάρκου έναντι του ευρώ, αλλά και των υπολοίπων νομισμάτων.

Ταυτόχρονα, θα επιστρέψουν τις καταθέσεις της Γερμανίας στον ΕΜΣ με τυπωμένα ευρώ. Υπολογισμένα σε μάρκα αυτά, εν τω μεταξύ, έχουν χάσει το ένα τρίτο της αξίας τους. Η Bundesbank ως εκ τούτου έχει κάποιες βαριές απώλειες και η γερμανική κυβέρνηση, αναλόγως, μπαλόνια δημοσίου χρέους.

Μετά από μερικές εβδομάδες ανακούφισης για τη διαφυγή από την κρίση, πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν ότι τις πωλήσεις τους στη νέα ευρωζώνη έχουν πέσει κατακόρυφα. Τα γερμανικά αυτοκίνητα έχουν γίνει πάρα πολύ ακριβά για τους άλλους Ευρωπαίους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κόβουν το ωράριο εργασίας και μειώνουν τις θέσεις εργασίας.

Λίγο αργότερα, η Συνομοσπονδία Εργοδοτών δηλώνει ότι η οικονομία της Γερμανίας δεν είναι πλέον ανταγωνιστική και ζητά συγκράτηση των μισθών για τα γερμανικά συνδικάτα. Μετά από ένα τετράμηνο, η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία ανακοινώνει ότι η σημερινή ισορροπία στο πλεόνασμα πληρωμών της Γερμανίας έχει μειωθεί κατά το ήμισυ, διότι οι εξαγωγές προς την υπόλοιπη ευρωζώνη έχουν βυθιστεί. Ο Τίλο Σαραζίν πηγαίνει στο δημοφιλές τηλεοπτικό πολιτικό τοκ σόου με οικοδέσποινα την Anne Will και λέει: «Η Γερμανία πάει καλά, ακόμη και χωρίς το ευρώ. Τα έσοδά της δεν έχουν μειωθεί». Στην υπόλοιπη ευρωζώνη, οι χώρες που βρίσκονται σε κρίση κερδίζουν περισσότερο χρόνο για να ενισχύσουν τις αποταμιεύσεις τους. Οι άλλες χώρες επίσης αυξάνουν τις καταθέσεις τους στο ταμείο διάσωσης του ΕΜΣ για να αντισταθμίσουν την απουσία της Γερμανίας.

Σημαντική αύξηση της ανεργίας Το δημοσιονομικό σύμφωνο έχει ανασταλεί και έχει αντικατασταθεί από ένα σύμφωνο σταθερότητας. Αυτό δεσμεύει τις χώρες να συμμορφωθούν με έναν στόχο πληθωρισμού, προκειμένου να αποφευχθούν οι ανισορροπίες στο λογαριασμό τρεχουσών συναλλαγών. Ο ΕΜΣ έχει μετατραπεί σε ένα Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο (ΕΝΤ). Οι χώρες που καταγράφουν μεγάλα πλεονάσματα τρεχουσών συναλλαγών ή ελλείμματα πρέπει να παραχωρήσουν ένα μέρος των εσόδων του φόρου εισοδήματος τους για το ΕΝΤ.

Το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της Γερμανίας έχει πλέον εξομαλυνθεί, χάρη στην απότομη μείωση των εξαγωγών. Η οικονομία της Γερμανίας περνά μια απότομη ύφεση. Η εξαγωγική βιομηχανία βρίσκεται σε ύφεση και κάνει σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας. Στο εσωτερικό, η οικονομία, που έχει πληγεί από τα υψηλότερα επιτόκια, αρχίζει επίσης να χάνει την ροή της. Στην υπόλοιπη ευρωζώνη, ωστόσο, η οικονομική κατάσταση σταθεροποιείται σταδιακά. Ο Τίλο Σαραζίν πηγαίνει στο πολιτικό τοκ σόου που παρουσιάζει ο Φρανκ Πλάσμπεργκ και λέει: «Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το ευρώ».

Η Volkswagen ανακοινώνει ότι μεταφέρει μεγάλο μέρος της παραγωγής αυτοκινήτων της στην υπόλοιπη ευρωζώνη, λέγοντας ότι «η γερμανική αγορά είναι πολύ μικρή για την παραγωγή μας και χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ασφάλεια συναλλαγματικών ισοτιμιών». Η αξία της μετοχής της VW εκτοξεύεται. Η BMW και η Daimler επιβεβαιώνουν παρόμοια σχέδια. Με φόντο τη μείωση των φορολογικών εσόδων, το φρένο χρέους εξαναγκάζει σε περικοπές θέσεων εργασίας στο δημόσιο τομέα. Οι μισθολογικές διαπραγματεύσεις οδηγούν σε αύξηση μόλις μισό τοις εκατό.

Ένα χρόνο μετά την αποχώρηση από το ευρώ, η Γερμανία έχει προσγειωθεί σε μια βαθιά ύφεση με απότομη άνοδο της ανεργίας. Εν τω μεταξύ, η εγχώρια ζήτηση έχει κατακόρυφη πτώση, καθώς οι χαμηλές αυξήσεις των μισθών και οι περικοπές θέσεων εργασίας πιέζουν προς τα κάτω την κατανάλωση. Παράλληλα, όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν ανακοινώσει πολλές θέσεις εργασίας στη ζώνη του ευρώ, τις ΗΠΑ ή την Ασία.

Η Ελλάδα και η Ισπανία προχωρούν

Το χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης έχει χάσει μεγάλο μέρος του κύρους του. Το χρηματιστήριο του Παρισιού, σε αντίθεση, έχει κερδίσει σε επιρροή. Το οικονομικό κεφάλαιο ρέει από τη Γερμανία. Η αύξηση της αξίας του μάρκου έχει φτάσει σε αδιέξοδο.

Η ευρωζώνη έχει πλέον σταθεροποιηθεί και δείχνει τουλάχιστον αδύναμη οικονομική ανάπτυξη. Ειδικότερα, οι εξαγωγές από τις χώρες της κρίσης – στη Γερμανία, πάνω απ ‘όλα – έχουν αυξηθεί. Η VW σχεδιάζει να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στην Ισπανία και σχεδιάζει τη δημιουργία μιας ακόμα μονάδας στην Ελλάδα.

Μετά από δύο χρόνια, η ανάπτυξη στην υπόλοιπη ευρωζώνη είναι και πάλι σημαντικά υψηλότερη από δύο τοις εκατό. Η οικονομική παραγωγή στη Γερμανία, ωστόσο, έχει παραμείνει στάσιμη και η ανεργία παραμένει σε υψηλά επίπεδα.

Περίπου 200 γερμανοί οικονομολόγοι δημοσιεύουν μια δραματική έκκληση, να αυξήσει η Γερμανία την ανταγωνιστικότητά της. Η γερμανική αγορά εργασίας είναι πολύ άκαμπτη, οι μισθοί είναι πολύ υψηλοί και τα οφέλη πάρα πολλά. Δύο χρόνια μετά την έξοδο από το ευρώ, γράφουν οι οικονομολόγοι, η Ελλάδα και η Ισπανία προχωρά, ενώ η γερμανική οικονομία χωλαίνει. Ο Τίλο Σαραζίν πηγαίνει στην τηλεοπτική εκπομπή της Μάιμπριτ Ιλνερ για να εξηγήσει ότι, «εγώ ποτέ δεν συνέστησα να βγούμε από την ευρωζώνη, αλλά θα μου επιτρέψετε να είχα το δικαίωμα να πω ότι δεν χρειαζόμαστε το ευρώ».

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.