Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Στροφή στην υγραεριοκίνηση αφού η βενζίνη "καίει"


Με τις τιμές των καυσίμων να είναι πλέον απαγορευτικές πολλοί πρατηριούχοι κατά την προσπάθεια τους να αποφύγουν το "λουκέτο" αποφάσισαν να το… γυρίσουν στην...

υγραεριοκίνηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Οκτωβρίου, τα πρατήρια με υγραέριο που λειτουργούν σε όλη τη χώρα είναι 267, από τα οποία τα 50 στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, τα κυκλοφορούντα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο έφτασαν τα 160.000.

«Οι τάσεις στη συγκεκριμένη αγορά είναι αυξητικές. Ακόμη και μετά τις τελευταίες επιβαρύνσεις στο υγραέριο η διαφορά στην τιμή του σε σχέση με τη βενζίνη είναι σημαντική. Ενα αυτοκίνητο που βάζει βενζίνη σε σημερινή τιμή 1,67 ευρώ χρειάζεται 1,30 ευρώ για υγραέριο. Η μέση τιμή στη Θεσσαλονίκη είναι 1,02 ευρώ και προστίθεται 30% αύξηση για να επιτευχθεί η εξίσωση με τη βενζίνη, έπειτα από την τελευταία επιβάρυνση», επισήμανε ο τεχνικός σύμβουλος της «Σαμαράς & Συνεργάτες - Σύμβουλοι Μηχανικοί» και υπεύθυνος διαχείρισης αδειών έργων, Χρήστος Καμπέρης.

Οι πολίτες που στρέφονται στην υγραεριοκίνηση πολλαπλασιάζονται συνεχώς. Η αξία τροποποίησης ενός αυτοκινήτου είναι πλέον στα 700 - 750 ευρώ, ενώ η αγορά της υγραεριοκίνησης απευθύνεται κυρίως σε αυτοκίνητα που κάνουν πολλά χιλιόμετρα (κατά μέσο όρο περισσότερα από 20.000), όπως τονίζει ο κ. Καμπέρης.

Επίσης, πολλά πρατήρια υγρών καυσίμων, όπως γράφει ο "Αγγελιοφόρος" προχωρούν στη μετατροπή τους σε μικτά (και βενζίνη και υγραέριο), ώστε να ανοίξουν την γκάμα των πελατών τους και να ξαναγίνουν βιώσιμα, αφού στα κλασικά πρατήρια υγρών καυσίμων δεν υπάρχει (λόγω κρίσης) η κατανάλωση των προηγούμενων ετών. «Το ενδιαφέρον για επενδύσεις, νέα πρατήρια ή μετατροπές υφισταμένων πρατηρίων είναι πολύ μεγάλο. Τα πρατήρια υγραερίου μπορούν να λειτουργούν σε 24ωρη βάση και απασχολούν μίνιμουμ πέντε εργαζόμενους. Αυτό σημαίνει ότι καταρχήν διασφαλίζονται υφιστάμενες θέσεις εργασίας και προκύπτουν και νέες. Τα πρατήρια με την εισαγωγή του υγραερίου γίνονται πλέον βιώσιμα», εξήγησε ο κ. Καμπέρης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την τροποποίηση ενός υφιστάμενου πρατηρίου, ώστε να εμπορεύεται και υγραέριο, απαιτείται ποσό 30.000 - 35.000 ευρώ (κατασκευή και ΦΠΑ), ενώ για την κατασκευή ενός πρατηρίου από την αρχή (εφόσον υπάρχει η έκταση) το κόστος υπολογίζεται στα 90.000 ευρώ.

Το υγραέριο, πέρα από τα οικονομικά οφέλη, έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς θεωρείται καύσιμο μηδενικών εκπομπών ρύπων. «Η Πολιτεία προωθεί την υγραεριοκίνηση ως φιλική προς το περιβάλλον. Η νομοθεσία έχει γίνει απλούστερη πλέον, δεν υπάρχουν τα εμπόδια του παρελθόντος, ενώ δυνατότητα μετατροπής σε μικτά πρατήρια έχει το 80% - 85% των συνολικά 8.500 πρατηρίων καυσίμων που λειτουργούν σε όλη τη χώρα», σημείωσε ο κ. Καμπέρης.

«Στη χώρα μας τα τελευταία δυο τρία χρόνια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον κι έχει ήδη αναπτυχθεί ταχύτατα μια ''αγορά'' που περιλαμβάνει τους πρατηριούχους, τους εργολάβους εγκαταστάσεων υγραερίου, τους κατασκευαστές - προμηθευτές του σχετικού εξοπλισμού, τις εταιρίες εμπορίας υγραερίου, τα συνεργεία και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και τους εμπλεκόμενους μηχανικούς», ανέφεραν οι διοργανωτές της ημερίδας.

Οι ίδιοι όμως επισημαίνουν και προβλήματα στην εφαρμογή της υγραεριοκίνησης: ελλιπείς μελέτες, κακοτεχνίες, ανασφαλείς καταστάσεις, που σε συνδυασμό με τις εγγενείς αδυναμίες της Πολιτείας οδηγούν σε στρεβλώσεις της αγοράς και ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια.

Οι αρμόδιοι αποδίδουν τα προβλήματα στην ελλιπή εξειδίκευση και εμπειρία των ανθρώπων του χώρου και κυρίως στη νοοτροπία που επικρατεί: «Σε όποιους τομείς στη χώρα μας έχουμε αλματώδη ανάπτυξη, και ιδιαίτερα όπου απαιτείται σοβαρό τεχνολογικό και επιστημονικό υπόβαθρο, συνήθως δεν ''προλαβαίνουμε'' να θέσουμε εκ των προτέρων σαφείς και αναλυτικούς κανόνες και προδιαγραφές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.