Υπάρχει νόμιμος τρόπος να ξεφύγει ένας ιδιοκτήτης ΙΧ μεγάλου κυβισμού και για την ακρίβεια πάνω από 1.929 κ.ε. από το τεκμήριο και συνεπώς...
και από την καταβολή ολόκληρου του φόρου πολυτελών οχημάτων που επανήλθε από το υπουργείο Οικονομικών.
Πρόκειται για την χρήση του δικαιώματος της προσωρινής ακινησίας. Με απλά λόγια το τεκμήριο υπολογίζεται από την Εφορία για το αυτοκίνητο με βάση τους μήνες που κυκλοφορεί. Μάλιστα μήνας ολόκληρος θεωρείται αν οι ημέρες είναι πάνω από 15. Αντίθετα μέχρι 14 ημέρες κάθε μήνα δεν υπάρχει τεκμήριο για κάθε μήνα ξεχωριστά.
Ουσιαστικά, αν ένας ιδιοκτήτης έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του και θέλει να αποφύγει το τεκμήριο και τον φόρο πολυτελών οχημάτων, που υπολογίζεται με βάση το τεκμήριο, δεν έχει παρά να κυκλοφορεί το όχημά του από την 1η έως και τη 13η ημέρα κάθε μήνα και την 14η ημέρα να καταθέτει τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του στη ΔΟΥ της περιοχής του.
Έτσι, δεν θα έχει καθόλου τεκμήριο και καθόλου φόρο πολυτελών οχημάτων. Βέβαια θα στερείται το αυτοκίνητό του κάθε μήνα για 16 ημέρες και θα υποβάλλεται στη διαδικασία να πηγαινοέρχεται στη ΔΟΥ.
Υπάρχει όμως και η δυνατότητα να το αφήσει σε ακινησία για τόσους μήνες ώστε να μειώσει ανάλογα με το εισόδημά του το τεκμήριο και να μην πληρώσει ολόκληρο το φόρο πολυτέλειας αλλά μόνον τόσους μήνες όσο το κυκλοφόρησε μέσα σε ένα έτος.
πηγή
και από την καταβολή ολόκληρου του φόρου πολυτελών οχημάτων που επανήλθε από το υπουργείο Οικονομικών.
Πρόκειται για την χρήση του δικαιώματος της προσωρινής ακινησίας. Με απλά λόγια το τεκμήριο υπολογίζεται από την Εφορία για το αυτοκίνητο με βάση τους μήνες που κυκλοφορεί. Μάλιστα μήνας ολόκληρος θεωρείται αν οι ημέρες είναι πάνω από 15. Αντίθετα μέχρι 14 ημέρες κάθε μήνα δεν υπάρχει τεκμήριο για κάθε μήνα ξεχωριστά.
Ουσιαστικά, αν ένας ιδιοκτήτης έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του και θέλει να αποφύγει το τεκμήριο και τον φόρο πολυτελών οχημάτων, που υπολογίζεται με βάση το τεκμήριο, δεν έχει παρά να κυκλοφορεί το όχημά του από την 1η έως και τη 13η ημέρα κάθε μήνα και την 14η ημέρα να καταθέτει τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του στη ΔΟΥ της περιοχής του.
Έτσι, δεν θα έχει καθόλου τεκμήριο και καθόλου φόρο πολυτελών οχημάτων. Βέβαια θα στερείται το αυτοκίνητό του κάθε μήνα για 16 ημέρες και θα υποβάλλεται στη διαδικασία να πηγαινοέρχεται στη ΔΟΥ.
Υπάρχει όμως και η δυνατότητα να το αφήσει σε ακινησία για τόσους μήνες ώστε να μειώσει ανάλογα με το εισόδημά του το τεκμήριο και να μην πληρώσει ολόκληρο το φόρο πολυτέλειας αλλά μόνον τόσους μήνες όσο το κυκλοφόρησε μέσα σε ένα έτος.
πηγή
Υπάρχει η περίπτωση να υπολογιστούν οι συνολικές μέρες κυκλοφορίας δηλ. 14χ12=168 και αυτές να διαιρεθούν με το 30, οπότε έχουμε συνολικά 5,6 μήνες και να μας πεί η εφορία ότι θα πληρώσουμε το μισό φόρο πολυτελείας και θα έχουμε το μισό τεκμήριο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε,σε συζήτηση που είχαμε με λογιστή μας ανέφερε πως το τεκμήριο μετράτε με τους μήνες που έχουμε στην κατοχή μας το όχημα.Ο κάθε μήνας όμως μετράει ολόκληρος εάν το όχημα είναι στην κατοχή μας τις μισές ημέρες (30ή31 ημέρες θα πρέπει να το έχουμε στην κατοχή μας τις 16.).Σε διαφορετική περίπτωση ,14 ημέρες ή λιγότερες ο μήνας δεν μετράει καθόλου,δεν πάει αναλογικά δηλαδή.Ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται επί του τεκμαρτού.Άρα εάν κρατάς τις πινακίδες μόνο 14 ημέρες κάθε μήνα ,δεν θα υπάρχει μήνας για να υπολογιστεί τεκμήριο και άρα δεν υπάρχει και τεκμαρτό.Άρα δεν πληρώνεις φόρο πολυτελείας.Μέχρι στιγμής μιλάμε πάντα.Γιατί το κόλπο είναι διαδεδομένο και μην αποκλείεις το Υπ.Οικονομικών να αλλάξει τον υπολογισμό ,γιατί ως γνωστό το υπουργείο θέλει να τιμωρήσει όλους όσους σε κάποια καλή στιγμή της ζωής τους θέλησαν να αγοράσουν ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο για να βάζουν μέσα την οικογένειά τους και να ταξιδεύουν με κάποια μεγαλύτερη ασφάλεια.Φυσικά αφήνει στο απυρόβλητο αυτοκίνητα πανάκριβα με μικρότερα κυβικά, αφού ο υπολογισμός του τεκμηρίου γίνεται με τα κυβικά και όχι με την πραγματική αξία του αυτοπκινήτου.Π.χ. ένα τζιπ 3.700 κ.εκ. έχει τεκμήριο κοντά στις 27.000 ευρώ και φόρο πολυτελείας κοντά στα 2.700 ευρώ και πραγματική αξία στην αγορά αν πας να το πουλήσεις γύρω στις 10.000 ευρώ..Μια μερσεντες 1.800 κ.εκ. έχει ελάχιστο τεκμήριο, καθόλου φόρο πολυτελείας και πραγματική αξία στην αγορά αν πας να την πουλήσεις πάνω από 20.000 ευρώ.Υπολόγισε τώρα πόσα τζιπ κυκλοφορούν και πόσα αυτοκίνητα ανάλογα με τις μερσέντες,για να δείς πόσα χάνει το κράτος από τις προεχειρότητες του Υπουργείου οικονομικών.
ΑπάντησηΔιαγραφή