του Φώτη Κόλλια
Τον Σεπτέμβριο εκτιμούν οι εργολάβοι ότι θα ξεκινήσουν τα έργα στους βαλτωμένους οδικούς άξονες, την ίδια στιγμή που το υπουργείο Ανάπτυξης ζητεί δεσμεύσεις ότι θα...
τα ολοκληρώσουν εντός 18μηνου, ώστε να μη χαθούν εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ. Παρά το γεγονός ότι οι επαφές με τις τράπεζες έχουν πυκνώσει, όσοι παρακολουθούν τη διαδικασία θεωρούν ότι είναι αδύνατο «να μπουν μπουλντόζες πριν από το Πάσχα», όπως έχει εξαγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης. Πολλές από τις περίπου 30 τράπεζες που χρηματοδοτούν τα τέσσερα οδικά έργα (Μαλιακός - Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Πάτρα) θέλουν να αποχωρήσουν. Μέχρι να οριστικοποιηθεί η «μαύρη τρύπα» που θα αφήσουν οι ξένοι και ο τρόπος με τον οποίο θα καλυφθεί, θα απαιτηθούν εβδομάδες. Αλλά και οι ελληνικές τράπεζες, που θέλουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα, δεν μπορούν να δώσουν ούτε ευρώ προτού ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ανακεφαλαιοποίησης, οι οποίες πάνε συνεχώς προς τα πίσω.
Γι’ αυτό και στελέχη των τεχνικών εταιριών που συμμετέχουν στα έργα δεν βλέπουν ολοκλήρωση των πολύπλοκων διαδικασιών πριν από το φθινόπωρο. Οπως εξηγούν, αφού υπάρξει συμφωνία με τις τράπεζες, πρέπει να συνταχθούν νέες συμβάσεις παραχώρησης (με νέους όρους χρηματοδότησης και με βάση το νέο φυσικό αντικείμενο των έργων), με τη σύμφωνη γνώμη της Κομισιόν. Στη συνέχεια οι νέες συμβάσεις πρέπει να πάνε προς ψήφιση στη Βουλή, ώστε να επανέλθουν οι μπουλντόζες στα εργοτάξια, που παραμένουν κλειστά από τα τέλη του 2010.
Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, που βιάστηκε να υποσχεθεί «μπουλντόζες πριν από το Πάσχα», πιέζει τις κοινοπραξίες ώστε να δεσμευτούν ότι θα ολοκληρώσουν εγκαίρως τα έργα για να μη χαθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ. Για παράδειγμα, από τα 547.700.000 ευρώ που ήταν η αρχική σύμβαση για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) έχουν απορροφηθεί μόλις 131.600.000 ευρώ. Και ο Ε65 είναι εύκολη περίπτωση γιατί θα υπάρξει μεγάλη περικοπή του φυσικού αντικειμένου (δεν θα κατασκευαστεί το πρώτο και τελευταίο τμήμα του άξονα). Στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα από τα 756.000.000 έχουν απορροφηθεί 230.000.000, ενώ στην Ιόνια Οδό οι πληρωμές ανέρχονται σε μόλις 37.000.000 ευρώ, από 380.000.000 που είναι το ενταγμένο έργο.
πηγή
Τον Σεπτέμβριο εκτιμούν οι εργολάβοι ότι θα ξεκινήσουν τα έργα στους βαλτωμένους οδικούς άξονες, την ίδια στιγμή που το υπουργείο Ανάπτυξης ζητεί δεσμεύσεις ότι θα...
τα ολοκληρώσουν εντός 18μηνου, ώστε να μη χαθούν εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ. Παρά το γεγονός ότι οι επαφές με τις τράπεζες έχουν πυκνώσει, όσοι παρακολουθούν τη διαδικασία θεωρούν ότι είναι αδύνατο «να μπουν μπουλντόζες πριν από το Πάσχα», όπως έχει εξαγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης. Πολλές από τις περίπου 30 τράπεζες που χρηματοδοτούν τα τέσσερα οδικά έργα (Μαλιακός - Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός, Κόρινθος - Πάτρα) θέλουν να αποχωρήσουν. Μέχρι να οριστικοποιηθεί η «μαύρη τρύπα» που θα αφήσουν οι ξένοι και ο τρόπος με τον οποίο θα καλυφθεί, θα απαιτηθούν εβδομάδες. Αλλά και οι ελληνικές τράπεζες, που θέλουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα, δεν μπορούν να δώσουν ούτε ευρώ προτού ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ανακεφαλαιοποίησης, οι οποίες πάνε συνεχώς προς τα πίσω.
Γι’ αυτό και στελέχη των τεχνικών εταιριών που συμμετέχουν στα έργα δεν βλέπουν ολοκλήρωση των πολύπλοκων διαδικασιών πριν από το φθινόπωρο. Οπως εξηγούν, αφού υπάρξει συμφωνία με τις τράπεζες, πρέπει να συνταχθούν νέες συμβάσεις παραχώρησης (με νέους όρους χρηματοδότησης και με βάση το νέο φυσικό αντικείμενο των έργων), με τη σύμφωνη γνώμη της Κομισιόν. Στη συνέχεια οι νέες συμβάσεις πρέπει να πάνε προς ψήφιση στη Βουλή, ώστε να επανέλθουν οι μπουλντόζες στα εργοτάξια, που παραμένουν κλειστά από τα τέλη του 2010.
Η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, που βιάστηκε να υποσχεθεί «μπουλντόζες πριν από το Πάσχα», πιέζει τις κοινοπραξίες ώστε να δεσμευτούν ότι θα ολοκληρώσουν εγκαίρως τα έργα για να μη χαθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ. Για παράδειγμα, από τα 547.700.000 ευρώ που ήταν η αρχική σύμβαση για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) έχουν απορροφηθεί μόλις 131.600.000 ευρώ. Και ο Ε65 είναι εύκολη περίπτωση γιατί θα υπάρξει μεγάλη περικοπή του φυσικού αντικειμένου (δεν θα κατασκευαστεί το πρώτο και τελευταίο τμήμα του άξονα). Στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα από τα 756.000.000 έχουν απορροφηθεί 230.000.000, ενώ στην Ιόνια Οδό οι πληρωμές ανέρχονται σε μόλις 37.000.000 ευρώ, από 380.000.000 που είναι το ενταγμένο έργο.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.