Σε κλείσιμο οδηγήθηκαν το 2012 περίπου 2.000 πρατήρια υγρών
καυσίμων όλων των εταιρειών, ως επακόλουθο της μείωσης της κατανάλωσης
κατά 17-18% έναντι του 2011, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 1,5
εκατομμύρια τόνους. Επίσης το 2012 ο μέσος όρος πωλήσεων ανά πρατήριο
μειώθηκε....
και αυτός κατά περίπου 10%.
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση του ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, που μέσω θυγατρικών ελέγχουν το 30% της αγοράς, η μέση κατανάλωση των πρατηρίων στην Ελλάδα περιορίστηκε σε 3.400 τόνους έναντι 3.800 το 2011.
Το μέγεθος αυτό πρέπει να είναι από τα χαμηλότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα πρατήρια εξωτερικού του ίδιου ομίλου (Κύπρος, Βουλγαρία, Σερβία και αλλού), έχουν μέσες καταναλώσεις 8.400 τόνων, μέγεθος που το 2012 παρέμεινε αμετάβλητο σε σχέση με το 2011.
Γενικότερα κύρια χαρακτηριστικά της λιανικής αγοράς υγρών καυσίμων το 2012, όπως περιγράφονται στην ετήσια έκθεση των ΕΛ.ΠΕ. για το 2012, συνοψίζονται στα εξής:
Για τον έλεγχο των επισφαλειών που προκαλούν σημαντικές παρενέργειες στην όλη λειτουργία των εταιρειών εμπορίας, ο όμιλος εφαρμόζει σύστημα αυτοματοποιημένου πιστωτικού ελέγχου.
Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές απαιτήσεις από πελάτες ανήλθαν σε 496,9 εκατομμύρια, έναντι 573,8 το 2011. Ακόμη μέσω της εμπορικής πολιτικής και της εισαγωγής νέων βελτιωμένων προϊόντων, ο όμιλος πέτυχε την αύξηση μεριδίων των δύο εμπορικών εταιρειών στις βενζίνες και τα πετρέλαια.
και αυτός κατά περίπου 10%.
Όπως αναφέρεται στην ετήσια έκθεση του ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια, που μέσω θυγατρικών ελέγχουν το 30% της αγοράς, η μέση κατανάλωση των πρατηρίων στην Ελλάδα περιορίστηκε σε 3.400 τόνους έναντι 3.800 το 2011.
Το μέγεθος αυτό πρέπει να είναι από τα χαμηλότερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα πρατήρια εξωτερικού του ίδιου ομίλου (Κύπρος, Βουλγαρία, Σερβία και αλλού), έχουν μέσες καταναλώσεις 8.400 τόνων, μέγεθος που το 2012 παρέμεινε αμετάβλητο σε σχέση με το 2011.
Γενικότερα κύρια χαρακτηριστικά της λιανικής αγοράς υγρών καυσίμων το 2012, όπως περιγράφονται στην ετήσια έκθεση των ΕΛ.ΠΕ. για το 2012, συνοψίζονται στα εξής:
- Σημαντική μείωση της ζήτησης-κατανάλωσης όλων των καυσίμων στην εσωτερική εγχώρια αγορά λιανικής και χονδρικής, καθώς και υποχώρηση των περιθωρίων, λόγω της ύφεσης.
- Αύξηση της ευαισθησίας των καταναλωτών σε θέματα τιμών. Η τιμή του καυσίμου θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής εταιρίας - πρατηρίου από τους περισσότερους καταναλωτές
- Έλλειψη ρευστότητας και μείωση του δανεισμού των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση του πιστωτικού κινδύνου και των επισφαλειών.
- Εξίσωση του ΕΦΚ των Πετρελαίων Θέρμανσης και Κίνησης που οδήγησε στη σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων Πετρελαίου Θέρμανσης.
- Αύξηση της ζήτησης υγραερίου κίνησης, καθώς αρκετοί καταναλωτές μετατρέπουν τα οχήματα τους, λόγω της διαφοράς τιμής σε σχέση με τη βενζίνη.
- Αύξηση των κλειστών πρατηρίων, σε όλες τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών της ελληνικής αγοράς, κυρίως λόγω της συμπίεσης κερδοφορίας και της μεγάλης μείωσης της κατανάλωσης. Κατά την τελευταία τριετία οδηγήθηκαν στην έξοδο από την αγορά 2.000 περίπου πρατήρια και τέσσερις εταιρείες εμπορίας.
Για τον έλεγχο των επισφαλειών που προκαλούν σημαντικές παρενέργειες στην όλη λειτουργία των εταιρειών εμπορίας, ο όμιλος εφαρμόζει σύστημα αυτοματοποιημένου πιστωτικού ελέγχου.
Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές απαιτήσεις από πελάτες ανήλθαν σε 496,9 εκατομμύρια, έναντι 573,8 το 2011. Ακόμη μέσω της εμπορικής πολιτικής και της εισαγωγής νέων βελτιωμένων προϊόντων, ο όμιλος πέτυχε την αύξηση μεριδίων των δύο εμπορικών εταιρειών στις βενζίνες και τα πετρέλαια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.