Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Ευκαιρίες στις BRICS αναζητούν οι ελληνικές εταιρείες


Οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών της Βραζιλίας, Γκούιντο Μαντέγκα για τη συμβολή των BRICS στην παγκόσμια οικονομία πέραν από την αίσθηση που προκάλεσαν, κατέδειξαν τη δυναμική των χωρών αυτών, τις οποίες κανείς πλέον δεν μπορεί να αγνοήσει....



Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα και Νότιος Αφρική συγκεντρώνουν το 43% του πληθυσμού και συνεισφέρουν πλέον του 21% στη διαμόρφωση του παγκόσμιου ΑΕΠ, όταν πριν από μόλις 15 χρόνια η συμβολή τους δεν υπερέβαινε το 7%. Επιπλέον, τα συνολικά αποθέματά τους σε ξένο συνάλλαγμα ανέρχονται στο ποσό μαμούθ των 4,4 τρισ. δολ.! Εκεί, αλλά και στις αναπτυγμένες αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης στρέφονται τώρα οι ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που αναδύονται και να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις τους. Οι περισσότερες αναζητούν τοπικούς συνεργάτες που θα αναλάβουν το ρόλο του διανομέα των προϊόντων τους, ενώ άλλες, πιο τολμηρές και όπως φαίνεται πλεονάζοντα κεφάλαια σπεύδουν να επενδύσουν στη δημιουργία εργοστασίων και παραγωγικών υποδομών.

Στην Κίνα

Ενδεικτικά, η Kleemann Hellas εγκατέστησε εργοστάσιο στην Κίνα και είναι έτοιμη να επεκταθεί στις κοντινές αγορές, όπως η Ινδία, η Αυστραλία και η Μαλαισία, που αναπτύσσονται με εξίσου εντυπωσιακούς ρυθμούς. Μελλοντικά, η εν λόγω μονάδα θα χρησιμοποιηθεί και ως «εφαλτήριο» για την προώθηση των προϊόντων της εταιρείας στην Αφρική. Επίσης, στο τέλος του 2012 ίδρυσε θυγατρική στη Μόσχα, ενώ μέχρι πρότινος διατηρούσε εμπορικό γραφείο και πλέον η βορειοελλαδίτικη βιομηχανία ανελκυστήρων είναι παρούσα σε 90 χώρες.


Σε επενδυτικό... «πυρετό» για τη δημιουργία παραγωγικών μονάδων και άλλων υποδομών στο εξωτερικό βρίσκεται και η Πλαστικά Κρήτης, η οποία παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα πέτυχε να αυξήσει πωλήσεις και κέρδη την περσινή χρονιά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία δρομολογεί την κατασκευή νέου κτιρίου παραγωγής και αποθηκών στην Κίνα, το οποίο θα ξεκινήσει αρχές του 2014 και θα διπλασιάσει την εκεί δυναμικότητα μέχρι το 2020, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η δημιουργία νέου εργοστασίου στην Ρωσία.

Ανάλογο επενδυτικό πλάνο στις διεθνείς αγορές έχει στα σκαριά και η Eurodrip. Η εταιρεία εκτός από τις ΗΠΑ και την Τουρκία εξετάζει την επέκτασή της στη Λατινική Αμερική, αλλά και στις χώρες της Νότιας Ευρώπης, με έμφαση την Ισπανία, την Πορτογαλία και το Μαρόκο. Επίσης, ενδιαφέρεται να δραστηριοποιηθεί στην Ινδία, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά στον χώρο της άρδευσης, ενώ στην παρούσα φάση αναζητά τον κατάλληλο ντόπιο συνεργάτη.


Στόχος

Οι αγορές των χωρών της Νότιας Αμερικής, της Κίνας και της Νότιας Αφρικής αποτελούν τον επόμενο... μεγάλο στόχο της Μύθος Ζυθοποιία. Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Καραφυλλίδης υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για το πιο ισχυρό ελληνικό brand μπίρας παρά τον έντονο ανταγωνισμό από άλλα brands. Την ίδια ώρα, η εταιρεία θέλει να ενισχύσει την παρουσία της στις αγορές των ΗΠΑ, της Αγγλία, της Αυστραλία και της Γερμανίας, όπου θεωρεί πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια σημαντικής ανάπτυξης. Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό μπήκε στη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Αγγλίας, τα Tesco, αλλά και στα καταστήματα Morrison's.

«Πλώρη» για τη Νότια Αμερική βάζει η ΦΑΓΕ, διατηρώντας ωστόσο την έμφασή της σε ΗΠΑ, Αγγλία και Ιταλία. Μάλιστα, ο επικεφαλής της γαλακτοβιομηχανίας Θανάσης Φιλίππου, επανέλαβε πρόσφατα στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης με αναλυτές και δημοσιογράφους τη βούληση της ΦΑΓΕ να επισπεύσει τη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής γιαουρτιού στο Johnstown της Νέας Υόρκης -η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. δολ.- προκειμένου να μεγαλώσει την παραγωγική δυναμικότητά της και να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση για το γιαούρτι Total.

Επιπλέον, μέχρι το τέλος Απριλίου, εκτιμάται να ξεκινήσει η παραγωγή του Fruyo στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μετά το επιτυχημένο λανσάρισμά του στις αρχές του έτους. Η εταιρεία μετά τη μεγάλη νίκη της στη δικαστική διαμάχη με τον Τούρκο επιχειρηματία της Chobani για την «ελληνικότητα» του στραγγιστού γιαουρτιού μπορεί να ατενίζει το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία από ποτέ. Την ίδια στιγμή και άλλες εταιρείες, εντείνουν τις προσπάθειές για επέκταση στο εξωτερικό.

Ανάμεσα σε αυτές είναι η Vivartia, η Folli Follie, η S&B Βιομηχανικά Ορυκτά, η Frigoglass, η καπνοβιομηχανία Καρέλιας, η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Κορρές, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η Ελληνικά Κελλάρια Οίνων, η Μπουτάρης, η Νηρέας Ιχθυοκαλλιέργειες, η Ικτίνος Μάρμαρα, οι εταιρείες τροφίμων Μινέρβα Ελαιουργική και GAEA Τρόφιμα.

Για την επιβίωση της οικονομίας
Μονόδρομος οι εξαγωγές

Η δημιουργία μιας εξαγωγικής τράπεζας, η μείωση της γραφειοκρατίας και ο καλύτερος συντονισμός ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, είναι βασικές προϋποθέσεις για την ενίσχυση της θέσης των ελληνικών επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές, σύμφωνα με όσα δήλωσαν εκπρόσωποι του επιχειρηματικού στο συνέδριο Greek Exports Forum 2013 που διοργανώθηκε την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Μαρτίου 2013, στο Divani Apollon Palace & Spa στο Καβούρι από την Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων σε συνεργασία με την Ethos Media. Όλοι συμφώνησαν ότι οι εξαγωγές μπορούν να αποτελέσουν κινητήριο μοχλό της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο τόνισαν ότι χρειάζεται να υπάρξει αλλαγή στο μοντέλο εξαγωγών και να δημιουργηθεί ένα νέο σχήμα που θα στηρίζεται σε δύο πυλώνες: α) ενέργειες στο εσωτερικό και β) ενέργειες στο εξωτερικό. Το νέο αυτό σχήμα, όπως υποστήριξαν οι ίδιοι, πρέπει να οδηγεί σε βελτιωμένη αποδοτικότητα, να αξιοποιεί όλους τους φορείς, να εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, να μην αυξάνει τις συνολικές δαπάνες και να συνενώνει συναφείς δραστηριότητες του υπουργείου Εξωτερικών και του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Εμπόδια

Την ίδια στιγμή, χαρακτήρισαν «τροχοπέδη» το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σήμερα τράπεζες να εγγυηθούν τις εξαγωγές και πρόσθεσαν πως η δημιουργία εξαγωγικής τράπεζας θα ήταν θετική εξέλιξη. Επίσης, τόνισαν ότι οι εξαγωγές είναι μονόδρομος για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας και υπογράμμισαν ότι για να αναπτυχθούν θα πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης των πιστώσεων των Ελλήνων εξαγωγέων. Στο εξωτερικό, όπως είπαν, κανείς δεν εξάγει αν δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη πιστώσεων, όταν στην Ελλάδα οι εξαγωγές είναι ασφαλισμένες μόνο κατά 10%.

πηγή: Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.