Σύμφωνα με την ειδική μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών
και Ερευνών το όφελος για την ελληνική οικονομία από την κατασκευή και
λειτουργία του αγωγού φυσικού αερίου TAP για τα επόμενα 50 χρόνια
ανέρχεται ...
στα 17 με 18 δισ. ευρώ , με τα 5 δισ. να τα «καρπώνεται» η οικονομία.
Μάλιστα όπως αναφέρει η έκθεση η επένδυση του ΤΑΡ θα δημιουργήσει 8.000 με 10.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και περίπου 4.300 θέσεις εργασίας κατά μέσον όρο στα επόμενα 50 χρόνια.
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η μελέτη του ΙΟΒΕ αναδεικνύει τη βαρύτητα των έμμεσων επιπτώσεων στην ελληνική οικονομία –και ειδικά στην τοπική– από την κατασκευή του ΤΑΡ.
Στο πλαίσιο αυτό, καθοριστικής σημασίας είναι το εάν οι ελληνικές επιχειρήσεις «αγκαλιάσουν» το έργο και συμμετάσχουν ενεργά σε αυτή. Μάλιστα, το Ιδρυμα εκτιμά πως τα οφέλη θα είναι πολύ μεγαλύτερα εάν οι σωλήνες που θα χρησιμοποιηθούν για τον αγωγό παραχθούν από εγχώριες επιχειρήσεις και δεν εισαχθούν.
Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου είναι βέβαιο ότι θα ωφεληθεί, δεδομένου ότι έχει μεγάλη εξειδίκευση στην κατασκευή των σωλήνων που απαιτούνται για τη δημιουργία αγωγών τύπου ΤΑΡ. Επίσης, ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να πάρει μια «ανάσα» στην Ελλάδα. Μετά πολλά χρόνια καθίζησης, δίνεται η ευκαιρία σε πολλές εταιρείες να συμμετάσχουν σε μεγάλο έργο. Στους κλάδους που θα μπορούσαν να αποκομίσουν κέρδη είναι κι εκείνος των μεταφορών.
Δεδομένου, όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή» ότι γύρω από τις περιοχές κατασκευής του αγωγού θα υπάρχουν σε πρώτη φάση 8.000 με 10.000 εργαζόμενοι και έπειτα πάνω από 4.000 εργαζόμενοι κατά μέσον όρο, γίνεται αντιληπτό ότι έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο, στα καταλύματα, στα τρόφιμα, στις υπηρεσίες υγείας κ.λπ. Σημαντική θα είναι η επίπτωση και στον κλάδο των μηχανημάτων και εξοπλισμού, με το ΙΟΒΕ να εκτιμά πως θα είναι αυτός με τη μεγαλύτερη αύξηση στην απασχόληση.
Το κέρδος για την τοπική οικονομία θα είναι πολύ μεγάλο, δεδομένου ότι το ΙΟΒΕ εκτιμά πως το 60% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας (περίπου 11 δισ. ευρώ) από το έργο θα διοχετευτεί στη Β. Ελλάδα. Επιπροσθέτως, λίγο λιγότερο από τις μισές θέσεις εργασίας θα αφορούν στις 3 βορειότερες περιφέρειες της χώρας. «Πάνω από 60% της δυνητικής επίπτωσης στην προστιθέμενη αξία, 70% στην παραγωγή και 80% στην απασχόληση εξαρτώνται από την ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων να μετατρέψουν την εμπειρία τους με τον TAP σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», υποστηρίζει το ΙΟΒΕ. Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν ζητήματα τα οποία θα πρέπει να επιλυθούν για να μπορέσει η ελληνική οικονομία να αξιοποιήσει το σύνολο των δυνητικών ωφελειών από το έργο. Αυτά αφορούν στην εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, δηλαδή οι ελληνικές επιχειρήσεις να είναι έτοιμες για συνέργειες με ξένες, στη νομοθεσία, που δεν θα στρεβλώνει τα κίνητρα για επενδύσεις, και στο κοινωνικοπολιτικό κλίμα.
Το ΙΟΒΕ επισημαίνει ότι θα υπάρχουν μακροπρόθεσμα οφέλη, που θα προκύψουν από τη λειτουργία του αγωγού, καθώς θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και θα δημιουργήσει νέες ανάγκες και περιφερειακές εργασίες.
πηγή
στα 17 με 18 δισ. ευρώ , με τα 5 δισ. να τα «καρπώνεται» η οικονομία.
Μάλιστα όπως αναφέρει η έκθεση η επένδυση του ΤΑΡ θα δημιουργήσει 8.000 με 10.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευής του και περίπου 4.300 θέσεις εργασίας κατά μέσον όρο στα επόμενα 50 χρόνια.
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι η μελέτη του ΙΟΒΕ αναδεικνύει τη βαρύτητα των έμμεσων επιπτώσεων στην ελληνική οικονομία –και ειδικά στην τοπική– από την κατασκευή του ΤΑΡ.
Στο πλαίσιο αυτό, καθοριστικής σημασίας είναι το εάν οι ελληνικές επιχειρήσεις «αγκαλιάσουν» το έργο και συμμετάσχουν ενεργά σε αυτή. Μάλιστα, το Ιδρυμα εκτιμά πως τα οφέλη θα είναι πολύ μεγαλύτερα εάν οι σωλήνες που θα χρησιμοποιηθούν για τον αγωγό παραχθούν από εγχώριες επιχειρήσεις και δεν εισαχθούν.
Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική εταιρεία Σωληνουργεία Κορίνθου είναι βέβαιο ότι θα ωφεληθεί, δεδομένου ότι έχει μεγάλη εξειδίκευση στην κατασκευή των σωλήνων που απαιτούνται για τη δημιουργία αγωγών τύπου ΤΑΡ. Επίσης, ο κατασκευαστικός κλάδος μπορεί να πάρει μια «ανάσα» στην Ελλάδα. Μετά πολλά χρόνια καθίζησης, δίνεται η ευκαιρία σε πολλές εταιρείες να συμμετάσχουν σε μεγάλο έργο. Στους κλάδους που θα μπορούσαν να αποκομίσουν κέρδη είναι κι εκείνος των μεταφορών.
Δεδομένου, όπως γράφει η εφημερίδα «Καθημερινή» ότι γύρω από τις περιοχές κατασκευής του αγωγού θα υπάρχουν σε πρώτη φάση 8.000 με 10.000 εργαζόμενοι και έπειτα πάνω από 4.000 εργαζόμενοι κατά μέσον όρο, γίνεται αντιληπτό ότι έχουν τη δυνατότητα να αναπτυχθούν και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο, στα καταλύματα, στα τρόφιμα, στις υπηρεσίες υγείας κ.λπ. Σημαντική θα είναι η επίπτωση και στον κλάδο των μηχανημάτων και εξοπλισμού, με το ΙΟΒΕ να εκτιμά πως θα είναι αυτός με τη μεγαλύτερη αύξηση στην απασχόληση.
Το κέρδος για την τοπική οικονομία θα είναι πολύ μεγάλο, δεδομένου ότι το ΙΟΒΕ εκτιμά πως το 60% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας (περίπου 11 δισ. ευρώ) από το έργο θα διοχετευτεί στη Β. Ελλάδα. Επιπροσθέτως, λίγο λιγότερο από τις μισές θέσεις εργασίας θα αφορούν στις 3 βορειότερες περιφέρειες της χώρας. «Πάνω από 60% της δυνητικής επίπτωσης στην προστιθέμενη αξία, 70% στην παραγωγή και 80% στην απασχόληση εξαρτώνται από την ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων να μετατρέψουν την εμπειρία τους με τον TAP σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», υποστηρίζει το ΙΟΒΕ. Ωστόσο, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν ζητήματα τα οποία θα πρέπει να επιλυθούν για να μπορέσει η ελληνική οικονομία να αξιοποιήσει το σύνολο των δυνητικών ωφελειών από το έργο. Αυτά αφορούν στην εξωστρεφή επιχειρηματικότητα, δηλαδή οι ελληνικές επιχειρήσεις να είναι έτοιμες για συνέργειες με ξένες, στη νομοθεσία, που δεν θα στρεβλώνει τα κίνητρα για επενδύσεις, και στο κοινωνικοπολιτικό κλίμα.
Το ΙΟΒΕ επισημαίνει ότι θα υπάρχουν μακροπρόθεσμα οφέλη, που θα προκύψουν από τη λειτουργία του αγωγού, καθώς θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες και θα δημιουργήσει νέες ανάγκες και περιφερειακές εργασίες.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.