Στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ βρίσκονται οι μεγαλύτερες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για πιθανή φοροδιαφυγή μέσω υποτιμολόγησης της εργοστασιακής αξίας των αυτοκινήτων τους που εκτελωνίζονταν στην Ελλάδα. Πώς γίνεται το κόλπο και πώς γλιτώνουν φόρους...
Σύμφωνα με πηγές του ΣΔΟΕ, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler, η Οpel και η BMW ανέγραφαν στα τιμολόγια πλασματική εργοστασιακή αξία, χαμηλότερη από την πραγματική, με αποτέλεσμα κατά τον εκτελωνισμό των ο οχημάτων οι συνολικοί καταβλητέοι φόροι να είναι μειωμένοι. Δηλαδή όσο πιο χαμηλές ήταν οι τιμές, τόσο χαμηλότερα ήταν και τα έσοδα του Δημοσίου από ΦΠΑ και φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων.
Τις πληροφορίες για τη διεξαγωγή της έρευνας, επιβεβαίωσε στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA) o ίδιος ο διευθυντής του ΣΔΟΕ Θεόδωρος Φλωράτος, ενώ εκπρόσωπος της Daimler αρκέστηκε να πει πως η εταιρεία συνεργάζεται με τις ελληνικές αρχές.
Το Γερμανικό Πρακτορείο επικαλείται σχετικό δημοσίευμα του Spiegel της επόμενης εβδομάδας, σύμφωνα με το οποίο, ο εισαγωγέας εκδίδει τιμολόγιο 22.135 ευρώ για μια Mercedes S-Class, ενώ η τιμή πώλησης του συγκεκριμένου μοντέλου είναι τέσσερις φορές υψηλότερη.
«Αυτό δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε», δηλώνει ο κ. Φλωράτος και διευκρινίζει ότι οι έρευνες κινούνται προς κάθε κατεύθυνση και όχι μόνο εναντίον γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η BMW, από την πλευρά της, δηλώνει ότι η τιμολόγηση βασίζεται σε διεθνή στάνταρντ και είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς του ΟΟΣΑ και το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Μέσω των χαμηλότερων τιμών, οι έμποροι, επισημαίνεται στο τηλεγράφημα, είναι σε θέση να προσφέρουν μεγαλύτερες εκπτώσεις στους πελάτες τους και εκτιμάται ότι, αν οι τιμές ήταν υψηλότερες, στην Ελλάδα θα πωλούνταν ακόμη λιγότερα αυτοκίνητα.
Πώς γίνεται το κόλπο
To θέμα έχει απασχολήσει το planet-greece αρκετές φορές και έχουμε αποκαλύψει το κόλπο μέσω του οποίου καταφέρνουν να περνούν το τελωνείο πανάκριβα αυτοκίνητα σε τιμές... Lada.
Στο τελωνείο, σε αγαστή συνεργασία με "δικούς τους", περνούν το αυτοκίνητο χωρίς να δηλώνουν όλα τα εξτρά του εξοπλισμού, που ανεβάζουν την εργοστασιακή αξία. Για την ακρίβεια φαίνεται ότι στην Ελλάδα γίνεται εισαγωγή αυτοκινήτου που δεν έχει όχι ζάντες αλουμινίου, αλλά ούτε καν ηλεκτρικά παράθυρα! Φανταστείτε μία S-Class λιανικής αξιας 150.000 ευρώ, να μην μην έχει... ούτε ηλεκτρικά παράθυρα!
Κι όμως, επί σειρά ετών, τελωνειακοί και εταιρείες αποκόμιζαν εκατομμύρια ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.