Η Fiat, η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, μετονομάστηκε σήμερα σε Fiat Chrysler Automobiles και ανακοίνωσε ότι μετακινεί την έδρα της εκτός Ιταλίας..
Η Fiat πρόσφατα συγχωνεύτηκε με την Chrysler και μετακινεί τα κεντρικά γραφεία της διοίκησής της στην Ολλανδία, ενώ μεταφέρει τη φορολογική της έδρα στη Βρετανία. Παράλληλα θα εισαγάγει τις μετοχές της στη Wall Street και θα παραμείνει εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.
Η διοίκηση της Fiat Chrysler διατείνεται ότι οι κινήσεις αυτές δεν έχουν στόχο την αποφυγή καταβολής φόρων, παρά το ότι η Βρετανία διαθέτει ένα πολύ πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις από ό,τι η Ιταλία.
Σε ανακοίνωσή του, ο όμιλος ανέφερε ότι δεν αναμένει σημαντική μεταβολή των φόρων που καταβάλει, ενώ ανέφερε εξάλλου πως κατέγραψε υψηλότερα προ φόρων κέρδη από το αναμενόμενο το 2013, αλλά αναμένει χαμηλότερα κέρδη το 2014.
Η ιταλική εταιρία ήλεγχε την αμερικανική από το 2009, αλλά εξαγόρασε το υπόλοιπο 41,5% των μετοχών της αυτό τον μήνα.
Νωρίτερα σήμερα, στη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Fiat στην ιστορική της έδρα, στο Τορίνο, ανακοινώθηκε ότι τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,95 δισεκατομμύρια ευρώ το 2013, από 0,9 το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Οι πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν 3% στα 4,35 εκατομμύρια οχήματα, αν και η εταιρεία συνέχισε να χάνει χρήματα στην Ευρώπη. Το καθαρό της χρέος αυξήθηκε ελαφρά από 6,55 σε 6,65 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ΔΣ της εταιρείας απέκλεισε το ενδεχόμενο να δώσει μερίσματα στους μετόχους, για να διατηρήσει το επίπεδο ρευστότητάς της.
Στον όμιλο Fiat Chrysler ανήκουν μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Alfa Romeo, Maserati και Ferrari.
Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, τόνισε ότι «πρόκειται για μια ιστορική ημέρα».
Ο πρόεδρος του ΔΣ Τζον Ελκάν -εγγονός του Τζάνι Ανιέλι-, πρόσθεσε ότι «ξεκινά μια νέα εποχή για την ιστορική αυτή βιομηχανία με ικανοποιητικά επίπεδα ανταγωνιστικότητας».
Παρατηρητές επισημαίνουν ότι μένει να φανεί αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν, και με ποιο ρόλο, οι μονάδες παραγωγής στην Ιταλία, ιδίως η ιστορική βιομηχανία του Μιραφιόρι.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρωθυπουργός της Ιταλίας, Ενρίκο Λέτα, κάλεσε τους Ιταλούς να υποστηρίξουν τη Fiat και στη νέα της ενσάρκωση. Καθώς η εταιρεία θα γίνει «ένας παγκόσμιος παίκτης», το ζήτημα της φορολογικής της έδρας «είναι ένα εντελώς δευτερεύον ζήτημα», είπε ο Λέτα στις Βρυξέλλες, παρά το ενδεχόμενο το ιταλικό κράτος να απολέσει έσοδα.
«Από πού πραγματικά μετράει είναι οι θέσεις εργασίας, ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν, η ανταγωνιστικότητα… είναι ένας δρόμος, ώστε μια μεγάλη ιταλική βιομηχανία να γίνει παγκόσμια. Νομίζω ότι όλοι οι Ιταλοί θα έπρεπε να την υποστηρίξουν», πρόσθεσε ο Ιταλός πρωθυπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.