Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Στο τιμόνι του MINI Countryman 1,6 S ALL4


του Βαγγέλη Γκούμα

Mini με Maxi δυνατότητες
Η Mini κρατώντας την φυσιογνωμία του σχεδίασε και κατασκεύασε το Countryman με maxi δυνατότητες που τα έχει όλα… μεγάλα. Μεγαλύτερες διαστάσεις , χώροι 4 πόρτες αλλά και κινητήρα, που από μόλις 1600 κ. έκ. αποδίδει 184 «ζωντανούς» ίππους. Στα προσόντα του και το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που καλύπτει τις ανάγκες αυτών που αγαπούν την περιπέτεια...

Με την πρώτη ματιά παραπέμπει καθαρά …
σε Mini. Βέβαια μπροστά είναι τελείως διαφορετικό ,πιο ογκώδες με κάθετη μεγάλη μάσκα και τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα αντί για τα συνηθισμένα στρογγυλά του «μικρού» αδελφού του. Εσωτερικά γίνεται αντιληπτή με την πρώτη ματιά η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής αλλά και το αψεγάδιαστο φινίρισμα. Ξεχωρίζει στο κέντρο του ταμπλό το εντυπωσιακό μεγάλο ταχύμετρο με την έγχρωμη οθόνη στην οποία εμφανίζονται μεταξύ άλλων και οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης. H αναβάθμιση που έχει γίνει αφορά τον τομέα της εργονομίας με κυριότερη την τοποθέτηση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων στα «μπράτσα» των θυρών. Ο εξοπλισμός διαθέτει σχεδόν τα πάντα, με τον διάκοσμο ακολουθεί τον νεανικό χαρακτήρα των υπολοίπων Mini. Το Countryman όπως είπαμε είναι το μοναδικό Mini που είναι Μaxi σε διαστάσεις, με μήκος 4,11 μέτρα, πλάτος 1,798 ύψος 1,561μέτρα . Αυτές οι διαστάσεις μεταφράζονται σε ικανοποιητικότατους χώρους για πέντε επιβάτες καθώς είναι στάνταρ πενταθέσια η διάταξη των καθισμάτων.O χώρος για τις αποσκευές προσφέρει 350 έως 440 λίτρα με συρόμενο το πίσω κάθισμα, ενώ με αναδίπλωση αγγίζει τα 1170 λίτρα.


Στην «καρδιά» του βρίσκεται το…
υπερτροφοδοτούμενο δεκαεξαβάλβιδο μηχανικό σύνολο άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων με το twin scroll τούρμπο. Με πολιτισμένη λειτουργία αποδίδει χωρίς «ξεσπάσματα» αλλά με γραμμικό τρόπο τους 184 ίππους στις 5500 σ.α.λ. Η δύναμη παρουσιάζεται από το …ρελαντί των 1700 σ.α.λ. όπου γίνεται εμφανής η ροπή των 26,5 κιλών που κρατιέται σταθερή ως τις 4500 σ.α.λ. Στην πράξη με το γκάζι στο πάτωμα ,με την επιλογή Sport ,με την βοήθεια του καλά κλιμακούμενου 6τάχυτου χειροκίνητου κιβώτιου ταχυτήτων, βλέπεις το Countryman να ανταποκρίνεται στις εντολές σου για άμεση επιτάχυνση (0-100 χλμ. σε 7,9 δευτερόλεπτα) και να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Βέβαια οι «ταρζανιές» και το «βαρύ» δεξί πόδι μετρούνται σε ευρώ με την κατανάλωση να ανεβαίνει αισθητά και να αγγίζει τα 9 με 10 λίτρα /100 χλμ. Αν είσαι «αμυντικός»σ τον τρόπο οδήγησης και με κίνηση στον ανοιχτό δρόμο βλέπεις την κατανάλωση να κατεβαίνει στα 6,7 λίτρα. Οι εκπομπές CO2 φθάνουν τα 157 γρ./χλμ. Στον δρόμο και ειδικά στις κλειστές στροφές εντυπωσιάζεσαι από τα ασφαλή «πατήματα» του (μπροστά γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης –πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι) και το πολύ καλό σε αίσθηση και σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης. Σε κάθε περίπτωση, η κατευθυντικότητα στις ευθείες είναι υποδειγματική ενώ όταν υπερβείς τα όρια το σύστημα ηλεκτρονικής ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) σε επαναφέρει στη …τάξη.



Φυσικά όλα γίνονται πιο σταθερά σε…
συνεργασία με το σύστημα τετρακίνησης ALL4που χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη για τη μεταφορά της ροπής και στους πίσω τροχούς. Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης ενσωματώνεται απευθείας στη μονάδα ελέγχου του DSC , επιτρέποντας ταχεία και ακριβή αλλαγή στη μεταφορά ροπής του ALL4. Αυτό διευκολύνει την εκκίνηση στο χιόνι ή σε αμμώδη εδάφη και βελτιώνει την επιτάχυνση σε ολισθηρές επιφάνειες ενώ την ίδια στιγμή αυξάνει τη σπορ οδήγηση στις στροφές. Σε κανονικές συνθήκες, μέχρι το 50% της ισχύος κατανέμεται στους πίσω τροχούς, ενώ όταν τα πράγματα δυσκολεύσουν , το ποσοστό αυτό φτάνει μέχρι το 100%. Οι τροχοί των 17 ιντσών ’ με την σφιχτή ανάρτηση, μπορεί να χάνουν λίγο σε άνεση προσφέρουν όμως τα μέγιστα στα κρατήματα. Σε τελική ανάλυση το Mini Countryman 1,6 S ALL4 είναι ένα ξεχωριστό μίνι με μάξι διαστάσεις που εξυπηρετεί τια ανάγκες μιας οικογένειας. Έχει δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας από την βασική έκδοση και με περισσότερους οπαδούς μεταξύ των υποψηφίων αγοραστών οχημάτων AWD με τελευταία απόδειξη τα εξαιρετικά αποτελέσματα που έφερε στο 2013 "Off Road Award". Για την απόκτηση του χρειάζεσαι 30070 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.