Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Σοκάρουν οι αποκαλύψεις για το τι συνέβαινε την ώρα του ναυαγίου


Τη σύγχυση που επικράτησε από τη στιγμή που πήρε κλίση ως την ώρα που βυθίστηκε στα παγωμένα νερά, φανερώνουν οι διάλογοι που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας....



Μέλη του πληρώματος του πλοίου της Νότιας Κορέας το οποίο ναυάγησε μεταφέροντας εκατοντάδες επιβάτες, ζητούσαν επανειλημμένα από τους αξιωματικούς της γέφυρας να τους απαντήσουν σχετικά με το αν θα έπρεπε να δώσουν εντολή για την εγκατάλειψη του πλοίου, ωστόσο δεν πήραν καμία απάντηση, μεταδίδει το πρακτορείο Ρόιτερς επικαλούμενο δηλώσεις.

Ένα μέλος του πληρώματος είπε ότι προσπάθησε να καθελκύσει τις σωσίβιες λέμβους, αλλά δεν μπόρεσε να τις πλησιάσει λόγω της κλίσης του πλοίου. Τα μέσα ενημέρωσης της χώρας αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν αξιωματικό του πλοίου, ο οποίος ωστόσο δεν κατονομάζεται. Ο άνθρωπος αυτός είναι ένας από τους τέσσερις συλληφθέντες που κατηγορούνται για εγκληματική αμέλεια. Οι τέσσερις στέκονταν με σκυμμένα κεφάλια καθώς δέχονταν ερωτήσεις έξω από το δικαστήριο όπου ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος εξετάστηκε από τον εισαγγελέα.

Το πλοίο Sewol βυθίστηκε την περασμένη Τετάρτη κατά τη διάρκεια του δρομολογίου που εκτελούσε από το λιμάνι Ίντσεον στο τροπικό νησί Τζέζου, το οποίο αποτελεί ταξιδιωτικό προορισμό. Σύμφωνα με αναφορές των μέσων ενημέρωσης, ο απολογισμός των νεκρών έχει φτάσει πλέον του 104.

Από τους 476 επιβάτες και πλήρωμα, οι 339 ήταν έφηβοι και εκπαιδευτικοί που πήγαιναν σχολική εκδρομή. Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί 174 άτομα, ενώ οι υπόλοιποι θεωρούνται νεκροί.

Ο καπετάνιος του πλοίου, Λι Τζουν-σέοκ, 69 ετών και άλλα μέλη του πληρώματος έχουν συλληφθεί αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για αμέλεια.

Αρκετά μέλη του πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου του καπετάνιου, εγκατέλειψαν το πλοίο καθώς αυτό βυθιζόταν, ενώ είχε δοθεί εντολή στους επιβάτες να παραμείνουν στις καμπίνες τους, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες. Η πρόεδρος Παρκ Γκεούν-χίε δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εντολή αυτή ισοδυναμεί με «πράξη δολοφονίας».

Ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός σταθμός KBS, επικαλούμενος τα πρακτικά της συνομιλίας μεταξύ του πληρώματος και του ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας, αναφέρει ότι είχε δοθεί επανειλημμένως στους επιβάτες η οδηγία να παραμείνουν στις θέσεις τους.

«Μείνετε εκεί που είστε. Μην μετακινείστε. Θα είναι πιο επικίνδυνο εάν μετακινηθείτε», ήταν η οδηγία που είχε δοθεί στους επιβάτες.

Επί μισή ώρα το πλήρωμα του τρίτου καταστρώματος ρωτούσε τη γέφυρα μέσω ασύρματων συσκευών εάν θα πρέπει να δώσουν την εντολή για εγκατάλειψη του πλοίου, μετέδωσε το KBS. Καμία απάντηση δεν εδόθη.

«Εκείνη τη φάση δεν μπορούσαμε να γνωρίζουμε ποια ήταν η κατάσταση στη γέφυρα», μετέδωσε το KBS επικαλούμενο δηλώσεις του πληρώματος.

«Συνεχίζαμε τις προσπάθειές μας, αλλά… εφόσον η γέφυρα δεν έδινε καμία εντολή, το πλήρωμα του τρίτου ορόφου ακολούθησε τις οδηγίες του καταστατικού και κάναμε ανακοινώσεις στους επιβάτες να παραμείνουν στις θέσεις τους. Το κάναμε τουλάχιστον 3 φορές».

Ένα από τα παιδιά ήταν αυτό που προειδοποίησε για τον κίνδυνο, δήλωσε στο Ρόιτερς ένας αξιωματικός του πυροσβεστικού σταθμού.

Σύμφωνα με τις αναφορές, ο Λι δεν βρισκόταν στη γέφυρα όταν άρχισε να παίρνει κλίση το πλοίο. Την διακυβέρνηση εκείνη τη στιγμή είχε αναλάβει ένας 26χρονος αξιωματικός, ο οποίος δεν είχε τη σχετική εμπειρία για το συγκεκριμένο κομμάτι της διαδρομής, δήλωσαν μέλη του πληρώματος. Ο Λι δήλωσε στους δημοσιογράφους πως φοβόταν ότι οι επιβάτες θα παρασύρονταν από τα ορμητικά ρεύματα εάν εγκατέλειπαν το πλοίο. Ο ίδιος δεν έχει εξηγήσει μέχρι στιγμής τους λόγους για τους οποίους είχε εγκαταλείψει το πόστο του.
Αμερικανική βοήθεια στις έρευνες

Την ίδια ώρα οι ΗΠΑ αποφάσισαν να στείλουν ένα εξειδικευμένο πλοίο διάσωσης, το USNS Safeguard, προκειμένου να βοηθήσουν στις επιχειρήσεις στο Sewol, το πλοίο που ναυάγησε στα ανοικτά της Νότιας Κορέας, ανακοίνωσε σήμερα το Πεντάγωνο.

«Αν και η Δημοκρατία της Κορέας δεν έχει επίσημα ζητήσει την παρουσία ενός πλοίου διάσωσης, εμείς στέλνουμε το USNS Safeguard από την Ταϊλάνδη στην περίπτωση που οι Κορεάτες ζητήσουν τη βοήθειά μας» επιβεβαίωσε ο συνταγματάρχης Στίβεν Ουόρεν, ένας εκπρόσωπος του Πενταγώνου.

Με μήκος 78 μέτρα, το Safeguard εξειδικεύεται σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης πλοίων που διατρέχουν κίνδυνο. Είναι εξοπλισμένο με μηχανήματα που διευκολύνουν τις επιχειρήσεις κατάδυσης και την ανάσυρση αντικειμένων από το βυθό της θάλασσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.