Της Κικής Κολοβέρου (kkoloverou@yahoo.gr)
Σκάρτους, δυο μήνες περιθώριο, για να αποφύγουν το «λουκέτο», έχουν οι βενζινοπώλες και της Ηλείας, που ακόμα δεν εγκατέστησαν...
συστήματα καταγραφής εισροών- εκροών στις επιχειρήσεις τους. Η σχετική ΚΥΑ προβλέπει ότι η προθεσμία για την εγκατάσταση των συστημάτων στους επαρχιακούς νομούς εκπνέει στις 27
Αυγούστου μετά τη σχετική πεντάμηνη παράταση που έδωσε το Υπουργείο τον Απρίλη. Προς το παρόν όμως, μόλις το 30-40% των πρατηριούχων του Νομού έχουν προχωρήσει στην εγκατάσταση του νέου αυτού συστήματος καθώς το κόστος είναι υπέρογκο με το μεγαλύτερο πρόβλημα να υπάρχει με τα «μικρά» βενζινάδικα τα οποία δυσκολεύονται από οικονομικής απόψεως να το εγκαταστήσουν. Η εγκατάσταση, όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Ηλείας κ. Χρήστος Στεφανόπουλος, δεν είναι εύκολη υπόθεση για τους επαγγελματίες του κλάδου, δεδομένου ότι το κόστος που αντιστοιχεί στις απαιτούμενες παρεμβάσεις και ευκαταφρόνητο δεν είναι και το επωμίζονται στο μεγαλύτερο μέρος του οι ίδιοι οι πρατηριούχοι. Το ποσοστό επιδότησης, που έχει προβλεφθεί, δεν ξεπερνά το 25%, ενώ στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, που έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες εγκατάστασης, το συγκεκριμένο ποσοστό δεν έχει αποδοθεί ακόμα στους πρατηριούχους. Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τις ήδη δυσμενείς συνθήκες που έχει δημιουργήσει η κρίση, εκτιμάται ότι ένας μεγάλος αριθμός βενζινάδικων, θα οδηγηθεί αναπόφευκτα στο «λουκέτο». Σημειώνεται ότι μετά από την εκπνοή της προθεσμίας, όσα βενζινάδικα δε θα έχουν εγκαταστήσει το σύστημα εισροών-εκροών, θα απειλούνται με αφαίρεση της άδειας λειτουργίας τους.
Το κόστος εγκατάστασης, όπως τόνισε ο κ. Στεφανόπουλος ξεκινά από 8.000 ευρώ για ένα μικρό βενζινάδικο και φθάνει έως και τις 17.000 ευρώ για τα μεγαλύτερα. «Τα πρατήρια υγρών καυσίμων της Ηλείας, έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια πολύ καθώς λόγω των οικονομικών συνθηκών έχουν βάλει λουκέτο τουλάχιστον 50 βενζινάδικα. Μόλις 130 έχουν απομείνει ανοιχτά σε όλο το Νομό και με το νέο σύστημα, όπως όλα δείχνουν θα οδηγηθούν σε λουκέτο και άλλα… Οι επαγγελματίες προσπαθούν με νύχια και με δόντια για να κρατήσουν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους ωστόσο ένα μικρό βενζινάδικο που έχει λίγη κατανάλωση δύσκολα θα μπορέσει να διατηρηθεί. Και αυτό γιατί το κόστος εγκατάστασης είναι υπέρογκο και ο επιχειρηματίας αμφιβάλω αν θα καταφέρει να κάνει απόσβεση. Δυστυχώς προβλέπεται πως θα κλείσουν και άλλα πρατήρια γιατί ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει σαν επαγγελματίες ότι το κόστος είναι μεγάλο και οι ποσότητες καυσίμων που πουλάμε διαρκώς μειώνονται» είπε και πρόσθεσε ότι οι δυνατότητες των καταναλωτών είναι μικρές, δεν φουλάρουν πλέον τα ρεζερβουάρ τους και αυτό γιατί έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους στις απολύτως αναγκαίες.
Ζητούν μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης
Ο κ. Στεφανόπουλος, υπογράμμισε όμως και την υποχρέωση που έχει η πολιτεία απέναντι τους, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι αφού μέσω του συστήματος θα εξαλειφθεί το φαινόμενο του λαθρεμπορίου, θα πρέπει να προχωρήσει στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης που εκτοξεύει την τιμή των καυσίμων στα ύψη.
«Για να παταχθεί το λαθρεμπόριο θα πρέπει πρώτα να μπει σύστημα σε όλα τα στάδια. Διυλιστήρια, βυτία, εγκαταστάσεις και τελευταία στα βενζινάδικα. Και ακολούθως να μειωθεί και ο φόρος κατανάλωσης καυσίμων. Μόνον έτσι θα επιστρέψει η αγορά στα επίπεδα προ πενταετίας. Και μπορεί το κράτος να εισπράττει λιγότερα αλλά στην τελική, αν η αγορά κινηθεί, πάλι κερδισμένο θα βγει».
Τι είναι το σύστημα καταγραφής εισροών-εκροών
Τα Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης προσδοκούν μέσω του συγκεκριμένου συστήματος να επιφέρουν πλήγμα στο λαθρεμπόριο καυσίμων. Το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάζει ανά πάσα στιγμή την περιεχόμενη ποσότητα καυσίμου κάθε δεξαμενής με απόλυτη ακρίβεια, ενώ συνδέοντας τη δεξαμενή με όλες τις αντλίες του πρατηρίου θα καταγράφει ηλεκτρονικά κάθε πώληση για κάθε ποσότητα καυσίμου, που πραγματοποιείται. Ο συσχετισμός των ποσοτήτων καυσίμων, που βρίσκονται στις δεξαμενές, με τις ποσότητες που διατίθενται στα εξυπηρετούμενα οχήματα, θα επιτρέπει εκτός από τον οικονομικό έλεγχο, που θα πραγματοποιούν οι οικονομικές υπηρεσίες, και τον εντοπισμό πιθανών διαρροών καυσίμων σε μη επιθυμητούς αποδέκτες, όπως διαρροές σε υπέδαφος, μεταφορά ποσοτήτων σε παράνομες αποθήκες κλπ.
Πηγή: εφημερίδα Πρωινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.