Παρασκευή 1 Αυγούστου 2014

Γιγαντιαία επιχείρηση από την Κρήτη για τους ξένους που εγκαταλείπουν τη Λιβύη


Σταθμός υποδοχής για Κινέζου και άλλους ξένους υπηκόους που εγκαταλείπουν τη Λιβύη θα γίνει ξανά η Κρήτη...

 Η κινεζική κυβέρνηση - όπως έγραψε το Cretalive - ναύλωσε το πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» προκειμένου να απομακρύνει ακόμα περισσότερους πολίτες της από τη χώρα στην οποία η κατάσταση είναι έκρυθμη το τελευταίο διάστημα.
Με την εξέλιξη αυτή η Κρήτη θα παίξει και πάλι το δικό της ρόλο στον επαναπατρισμό αυτών των ανθρώπων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη φορά, όπως επισημάνθηκε και από την πλευρά των εταιριών είναι η χρονική περίοδος. Την προηγούμενη φορά, η μεγάλη αυτή επιχείρηση έγινε κατά τη διάρκεια του χειμώνα του 2011, που και το μεταφορικό έργο ήταν μειωμένο. Τώρα όμως εν μέσω καλοκαιριού και μάλιστα σε μια περίοδο που οι εταιρίες πραγματοποιούν και ημερήσια δρομολόγια για να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες, τα δεδομένα είναι διαφορετικά.
Όπως έγραψε το Cretalive αντίστοιχη κατάσταση είχε ζήσει το νησί το 2011 όταν τα πλοία, ανάμεσά τους και των κρητικών εταιριών, έφερναν κατά χιλιάδες εργαζόμενους, κυρίως Κινέζους, που με μια μικρή βαλίτσα ή ένα σακ βουαγιάζ, έτρεχαν να ξεφύγουν από την εμπόλεμη ζώνη. Μια τεράστια επιχείρηση, η οποία στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, γεγονός που εκτιμήθηκε από τις Κινεζικές αρχές οι οποίες φρόντισαν να τιμήσουν τόσο την Κυβέρνηση, όσο και την τοπική αυτοδιοίκηση για την άψογη συνεργασία και την φιλοξενία που παρείχαν στους ταλαιπωρημένους υπηκόους τους.

Τι ζήτησαν οι κινέζοι

Η επιχείρηση ΑΓΗΝΩΡ στη Λιβύη ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία και επίκειται δεύτερο μέρος για τον απεγκλωβισμό 1000 Κινέζων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ απεγκλωβίστηκαν 186 άτομα (77 Έλληνες,78 Κινέζοι ,Κύπριοι,Βρετανοί,Βέλγοι,Ρώσοι κι ένας Αλβανός).

Το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ αναμένουν το πράσινο φως από την κινεζική κυβέρνηση ώστε να προχωρήσουν στον απεγκλωβισμό 1000 κινέζων .Γι ΄αυτό το λόγο έχει ναυλωθεί το πλοίο της ΑΝΕΚ Βενιζέλος, το οποίο βρίσκεται στη Σαρδηνία. Μόλις δοθεί η εντολή το πλοίο θα πλεύσει -συνοδεία πολεμικού- στην Λιβύη για να επιβιβαστούν οι κινέζοι.

Η επιχείρηση ΑΓΗΝΩΡ που έγινε χθες ξεκίνησε περίπου στις 21.00 και ολοκληρώθηκε στη 1.05. Όλα πήγαν καλά, η μεταφορά των εγκλωβισμένων έγινε με φουσκωτά και το μοναδικό εμπόδιο ήταν ο καιρός που για κάποια ώρα δεν ήταν ευνοϊκός.


Σύμφωνα με το onalert.gr στα πρότυπα του επιτυχούς απεγκλωβισμού των 13.000 Κινέζων πολιτών από την Λιβύη το 2011 από το ''Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών'' (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ -AMSCC) του ΓΕΕΘΑ, φαίνεται ότι θέλει να κινηθεί πάλι η μακρινή χώρα για να απομακρύνει πάλι από το λιμάνι της Τρίπολης μερικές εκατοντάδες Κινέζους που είναι πάλι εγκλωβισμένοι στην Λιβύη.

Το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ έδωσε στην Κινεζική πρεσβεία της Αθήνας -μετά από σχετικό αίτημα - 3 διαφορετικές λύσεις με ισάριθμα ελληνικά μεγάλα επιβατικά πλοία αλλά και τον κατ αρχήν σχεδιασμό κίνησης - μέσω Κρήτης. Η Κινεζική πλευρά, που είναι εξαιρετικά ευχαριστημένη από το ελληνικό εγχείρημα του 2011, εξετάζει τις οικονομικές και άλλες προσφορές των ναυτιλιακών εταιριών και ενδεχομένως άλλα δεδομένα ή προτάσεις που έχει και αναμένεται να απαντήσει το αμέσως επόμενο διάστημα .Ήδη ωστόσο το Υπουργείο Αμυνας και το ΓΕΕΘΑ έχει ειδοποιήσει την κινεζική πρεσβεία ότι η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ θα παραλάβει από το λιμανι της Τρίπολης 80 Κινέζους μαζί με τους Ελληνες διπλωμάτες ( όπως και μερικούς άλλους).

Η πρώτη κρούση των Κινέζων έγινε προχθές αργά προς το ΓΕΝ και ''Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών'' αλλά έπρεπε πρώτα να υπάρξει πολιτική απόφαση - για υτό και επικοινώνησε ο Κινεζος πρέσβης μετον υπουργό Αμυνας κ Δημ Αβραμόπουλο. Στην συνέχεια χθες, υπήρξε η συνεργασία με το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ που προχώρησε στον κατ αρχήν σχεδιασμό και προβλεπόμενο συντονισμό ( συμβόλαια μίσθωσης κλπ) για να είναι έτοιμη διαδικαστικά η από θαλάσσης επιχείρηση απομάκρυνσης με το ''οκ''.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανεξάρτητα από τοτρέχον περιστατικό της Λιβύης είναι σε εξέλιξη η αποστολή Κινέζων στρατιωτικών παρατηρητών στο ''Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών'' (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ) του ΓΕΕΘΑ με σκοπό τη διακρατική/θεσμική συνεργασία στον τομέα των στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών.Αυτό συμφωνήθηκε κατα την πρόσφατη επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωσταράκου στην Κίνα.

Κατά τις πληροφορίες οι Κινέζοι ήταν αρχικά επιφυλακτικοί αλλά όταν τους εξηγήθηκε ότι το Κέντρο αυτό συντόνισε τον απεγκλωβισμό και την μεταφορά των 13.000 χιλιάδων Κινέζων από την Λιβύη στην Κρήτη (και από εκεί στην πατρίδα τους) κατάλαβαν την διεθνή και πολυεπίπεδη διάστασή του.Ετσι δικαιολογείται και η αναφορά του Προέδρου της Κίνας κ. Σι Τζινμπίνγκ που ακολούθησε- κατα την επίσκεψή του στην Ρόδο και την συνάντησή του με τον κ Α.Σαμαρά και τον ομόλογό του κ Κ.Παπούλια :<<Η Ελλάδα είναι η πιο φιλική και η πιο αξιόπιστη χώρα μέσα στην Ευρώπη για την Κίνα. Όπως αναφέρατε, κ. πρωθυπουργέ, όσον αφορά τα πολύ σημαντικά συμφέροντα της χώρας μας, μας υποστηρίζετε πάντοτε και ταυτόχρονα, όταν έχουμε δυσκολίες, όπως αναφέρατε για την εκκένωση Κινέζων πολιτών από τη Λιβύη, και όταν έχει δυσκολία η Ελλάδα όπως είναι η αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, εμείς αλληλοϋποστηριζόμαστε>>. Τότε ήταν που επισήμανε επίσης ότι <<οι ελληνοκινεζικές σχέσεις βρίσκονται στο πιο άριστο επίπεδο ανάπτυξης, στην πιο άριστη εποχή. Και αυτό μας έχει φέρει πολύ σημαντικές και περισσότερες ευκαιρίες για συνεργασία. Η Κίνα αποδίδει μεγάλη σημασία στη σχέση της με την Ελλάδα. Θέλουμε πολύ να κάνουμε κοινές προσπάθειες, μαζί με την ελληνική πλευρά να ανοίξουμε τη νέα εποχή για τις διμερείς μας σχέσεις, όσον αφορά τις συνολικές στρατηγικές εταιρικές σχέσεις Κίνας – Ελλάδας>>.

Να σημειωθεί 'ότι το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ ιδρύθηκε το 2004, με σκοπό να συμβάλει στην κάλυψη του ελλείμματος που υφίσταται τόσο στο ΝΑΤΟ όσο και στην ΕΕ στον τομέα των Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών. Αποστολή του είναι να μεταβιβάζει το αίτημα του χρήστη για ναύλωση πλοίων στη Διεύθυνση Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών (ΔΘΚΜ) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου αυτή να διενεργεί διεθνή διαγωνισμό, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο λειτουργίας της. Επίσης δύναται να παρέχει, μετά από αίτημα του χρήστη, παρακολούθηση / έλεγχο δρομολογίου (Monitoring) των ναυλωμένων πλοίων.

Οι παραπάνω υπηρεσίες καλύπτουν απαιτήσεις που προκύπτουν από διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας με ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΟΗΕ, Διεθνείς Οργανισμούς καθώς και τις χώρες που συμμετέχουν στο Κέντρο με διμερείς συμφωνίες . Για να εκπληρώσει το Κέντρο την αποστολή του απαιτείται διακρατική συμφωνία μεταξύ αυτού και των Κρατών - Μελών /Οργανισμών.
Ειναι πλέον γενικά παραδεκτό ότι το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ έχει συμβάλλει και προάγει άμεσα το επίπεδο παροχής υπηρεσιών και τεχνογνωσίας στους τομείς σχεδίασης, συντονισμού και παρακολούθησης των στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών, επ’ ωφελεία των κρατών και των Διεθνών Οργανισμών που έχουν συνάψει συμφωνίες με το Κέντρο. Μεταξύ άλλων το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ έχει συμβάλει σε αποστολές όπως η δωρεάν θαλάσσια μεταφορά Ουγγρικών αρμάτων μάχης και Ελληνικών Τεθωρακισμένων Οχημάτων BΜPS-1 από το Koper της Σλοβενίας και τη Σούδα στο Κουβέιτ, υποστήριξη των ΗΠΑ μέσω της πρεσβείας τους στην Αθήνα, για την απομάκρυνση Αμερικάνων πολιτών κατά την διάρκεια της κρίσης του Λιβάνου, συμμετοχή στη διαδικασία σχεδίασης της επιχείρησης EUFOR Tchad /RCA στο ΤΣΑΝΤ,συμμετοχή στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ, Crisis Management Exercise ,εκκένωση Λιβύης, ανθρωπιστικές αποστολές κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.