Σε ακύρωση της αναλογικής χρέωσης των διοδίων στην Εγνατία Οδό προχωρεί το υπουργείο Υποδομών...
Μετά την πίεση της τρόικας, οι εκπρόσωποι της οποίας επέβαλαν την
αντικατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου με αυτό που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη.
Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, με βάση το δημοσίευμα, να ανοίξει το δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.
Χαμένη η Ήπειρος
Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπουργού Υποδομών για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, το οποίο περιήλθε στη γνώση της εφημερίδας, η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ.
Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο το σταθμό διοδίων των Μαλγάρων. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χωροθετείται σταθμός διοδίων πλησίον του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης αντί της Ρεντίνας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται, ως εξής:
- Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)
- Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία)
- Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)
- Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)
- Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)
- Μάλγαρα (εν λειτουργία)
- Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)
- Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)
- Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)
- Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)
- Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)
- Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)
- Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).
Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.
Προαπαιτούμενη δράση του Μνημονίου
Συνολικά, προβλέπεται να αναπτυχθούν 13+5 σταθμοί διοδίων σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο και στους κάθετους άξονές του. Έτσι, εκπληρώνεται μία προαπαιτούμενη δράση του Μνημονίου, η οποία εκκρεμούσε εδώ και αρκετό καιρό και η μη συντέλεσή της είχε προκαλέσει εκνευρισμό στους εκπροσώπους των δανειστών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελάχιστη χρέωση που προβλέπεται ανέρχεται σε 3 σεντς ανά χλμ. με ΦΠΑ και η μέγιστη στην μέση αντίστοιχη τιμή των υπόλοιπων οδικών αξόνων.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η όποια αναλογικότητα στη χρέωση των διοδίων, την οποία είχε ανακοινώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης, ενδεχομένως να βρει πεδίο εφαρμογής στις περιαστικές και μόνον περιοχές, με δυσανάλογη επιβάρυνση των χρηστών των πιο απομακρυσμένων ζωνών.
Πηγή: tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.