Υπομονή για ένα ακόμη χρόνο θα πρέπει να κάνουν οι οδηγοί που κατευθύνονται προς την Δυτική Ελλάδα καθώς στο τέλος του 2015 θα...
αρχίσει να παραδίδεται στην κυκλοφορία ο βασικός άξονας της Ολυμπίας Οδού που περιλαμβάνει το τμήμα Κόρινθος- Πάτρα.
Η ολοκλήρωση του δρόμου, ο οποίος είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα, αναμένεται να συντομεύσει την διαδρομή Κόρινθος -Πάτρα κατά μισή ώρα περίπου (θα διαρκεί μιάμιση ώρα).
Ήδη οι κατασκευαστικές εργασίες στον οδικό άξονα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60%.
Σήμερα στο έργο απασχολούνται 3.500 εργαζόμενοι.
Με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πάτρας οι οδηγοί θα προστεθούν και νέα διόδια στο Ζευγολατιό, στα Νικολαίικα και στο Ρίο, ενώ πλευρικούς σταθμούς θα έχουν οι κόμβοι εισόδου/εξόδου σε Ζευγολατιό, Κιάτο, Ακράτα, Καλάβρυτα και Αραχωβίτικα, εκτινάσσοντας το κόστος του ταξιδιού.
Οι υπεύθυνοι της Ολυμπίας Οδός πάντως απέφυγαν να αναφερθούν σε τιμές που θα ισχύσουν για τα νέα διόδια.
Να σημειωθεί ότι η εθνική οδός Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008, ωστόσο τα έργα σταμάτησαν το 2011 λόγω έλλειψης κονδυλίων. Τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2013, μετά την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ τραπεζών και κατασκευαστικών και δημοσίου.
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,48 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια και 9% ίδια κεφάλαια των εταιρειών), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών (έσοδα διοδίων) και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.
Στην Ολυμπία Οδό, που είναι η εταιρία παραχώρησης του έργου, συμμετέχουν οι Vinci Concessions (29,9%), η Hochtief PPP Solutions (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (17%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ (που ανήκει στον όμιλο J&P ΑΒΑΞ) με 2,1%.
αρχίσει να παραδίδεται στην κυκλοφορία ο βασικός άξονας της Ολυμπίας Οδού που περιλαμβάνει το τμήμα Κόρινθος- Πάτρα.
Η ολοκλήρωση του δρόμου, ο οποίος είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα, αναμένεται να συντομεύσει την διαδρομή Κόρινθος -Πάτρα κατά μισή ώρα περίπου (θα διαρκεί μιάμιση ώρα).
Ήδη οι κατασκευαστικές εργασίες στον οδικό άξονα έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 60%.
Σήμερα στο έργο απασχολούνται 3.500 εργαζόμενοι.
Με τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πάτρας οι οδηγοί θα προστεθούν και νέα διόδια στο Ζευγολατιό, στα Νικολαίικα και στο Ρίο, ενώ πλευρικούς σταθμούς θα έχουν οι κόμβοι εισόδου/εξόδου σε Ζευγολατιό, Κιάτο, Ακράτα, Καλάβρυτα και Αραχωβίτικα, εκτινάσσοντας το κόστος του ταξιδιού.
Οι υπεύθυνοι της Ολυμπίας Οδός πάντως απέφυγαν να αναφερθούν σε τιμές που θα ισχύσουν για τα νέα διόδια.
Να σημειωθεί ότι η εθνική οδός Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου - Τσακώνας ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008, ωστόσο τα έργα σταμάτησαν το 2011 λόγω έλλειψης κονδυλίων. Τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2013, μετά την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ τραπεζών και κατασκευαστικών και δημοσίου.
Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 1,48 δισ. ευρώ και χρηματοδοτείται κατά 38% από ιδιωτικά κεφάλαια (29% τραπεζικά δάνεια και 9% ίδια κεφάλαια των εταιρειών), 33% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 23% από τη συμβολή των χρηστών (έσοδα διοδίων) και 6% από το Ελληνικό Δημόσιο.
Στην Ολυμπία Οδό, που είναι η εταιρία παραχώρησης του έργου, συμμετέχουν οι Vinci Concessions (29,9%), η Hochtief PPP Solutions (17%), η J&P ΑΒΑΞ (17%), η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (17%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%) και η ΑΘΗΝΑ (που ανήκει στον όμιλο J&P ΑΒΑΞ) με 2,1%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.