Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

O εφιάλτης της συγκέντρωσης των αποδείξεων


Ενώ σχεδόν στο σύνολο των ανεπτυγμένων χωρών του πλανήτη (στις οποίες λέει ότι συγκαταλέγεται και η Ελλάδα) με εξαίρεση τις υποσαχάριες χώρες και την Ανταρκτική, ΟΛΕΣ οι συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες , στη χώρα μας γίνονται «προσπάθειες» με τα πρώτα δειλά βήματα να επικεντρώνονται....


 στα νησιά του Αιγαίου και σε συναλλαγές άνω των 70 ευρώ (άρα όλες άνω των 70 , θα «σπάνε» σε 3 -4 -5 αποδείξεις των 69 ευρω). Έτσι οι φορολογούμενοι αντί να κληθούν να πληρώσουν όπως παντού στο εξωτερικό το φόρο που προκύπτει στη διαφορά ανάμεσα σε όσα δηλώνουν ως εισόδημα και σε όσα δαπανούν (που ελέγχονται ηλεκτρονικά μέσω των αγορών) θα πρέπει να αποδείξουν ότι δεν είναι «ελέφαντες» μαζεύοντας αποδείξεις.

Μάλιστα υποχρεωμένοι να συγκεντρώσουν αποδείξεις για δαπάνες αγοράς αγαθών και παροχής υπηρεσιών που πραγματοποίησαν το 2014 είναι χιλιάδες φορολογούμενοι με πολύ χαμηλά ή και μηδενικά εισοδήματα κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, μόνο και μόνο για να αποφύγουν μια απίστευτη φορολογική παγίδα που κρύβει ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος.

Στους φορολογουμένους αυτούς περιλαμβάνονται εργαζόμενοι που εισέπραξαν μηνιαίες αμοιβές εκδίδοντας αποδείξεις με «μπλοκάκια», άνεργοι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, άνεργοι που εισέπραξαν αποζημιώσεις για παρακολούθηση επιδοτούμενων σεμιναρίων, πρώην εργαζόμενοι που εντάχθηκαν σε προγράμματα επανειδίκευσης, συμβασιούχοι έργου απασχολούμενοι στα ΚΕΠ και σε ΝΠΔΔ, φοιτητές που συμμετείχαν σε ερευνητικά προγράμματα, περιστασιακά απασχολούμενοι, ασκούμενοι δικηγόροι και σπουδαστές και όλοι όσοι δεν είχαν κανένα εισόδημα κατά τη διάρκεια του 2014!

Σύμφωνα, ειδικότερα, με το νέο Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και τις σχετικές εγκυκλίους που έχει εκδώσει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων:

1) Εργασιακή σχέση από την οποία θεωρείται ότι προκύπτει εισόδημα από μισθωτή εργασία υφίσταται και όταν ένα φυσικό πρόσωπο αμείβεται με «μπλοκάκι», δηλαδή παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα τα οποία δεν υπερβαίνουν τα 3 ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από τη δραστηριότητα της παροχής υπηρεσιών προέρχεται από ένα από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον ο παρέχων τις υπηρεσίες δεν έχει την εμπορική ιδιότητα, ούτε διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που είναι διαφορετική από την κατοικία του.

Η διάταξη αυτή όμως δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος που αμείβεται με «μπλοκάκι» αποκτά άλλης κατηγορίας εισόδημα από μισθωτή εργασία. Στην περίπτωση αυτή το εισόδημα από την παροχή των υπηρεσιών (από το «μπλοκάκι») θεωρείται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και φορολογείται με 26% από το πρώτο ευρώ.

2) Εισοδήματα που αποκτώνται στο πλαίσιο εργασιακής σχέσης και ως εκ τούτου μπορούν να θεωρηθούν ως εισοδήματα από μισθωτή εργασία είναι και τα παρακάτω:

α) τα εισοδήματα των ασκούμενων δικηγόρων και σπουδαστών που πραγματοποιούν πρακτική εξάσκηση,

β) τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων που απασχολούνται σε προγράμματα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας,

γ) οι αποζημιώσεις ανέργων ή εργαζομένων από το κοινοτικό ή εθνικό ταμείο για την παρακολούθηση επιδοτούμενων σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης,

δ) τα εισοδήματα που αποκτούν δικαιούχοι προγράμματος «επανειδίκευσης, κατάρτισης και απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας» (αφορά πρώην εργαζομένους εταιρειών που έκλεισαν και οι οποίοι υπάχθηκαν στα προγράμματα αυτά),

ε) τα εισοδήματα που αποκτούν συμβασιούχοι έργου στα ΚΕΠ, Δημόσιο και λοιπά ΝΠΔΔ,

στ) τα εισοδήματα που αποκτούν φοιτητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές, υποψήφιοι διδάκτορες κ.λπ. εξαιτίας της συμμετοχής τους σε ερευνητικά προγράμματα, καθώς επίσης και οι περιπτώσεις απόκτησης εισοδημάτων από περιστασιακά απασχολούμενους όπως φοιτητές, νοικοκυρές, άνεργοι κ.λπ. που συμμετέχουν σε εργασίες όπως έρευνες αγοράς, συγκέντρωση ερωτηματολογίων, συλλογή παλιών αντικειμένων ή σιδήρων και οι οποίοι αποκτούν ευκαιριακά εισόδημα.

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις απόκτησης εισοδημάτων ο υπολογισμός του φόρου θα γίνεται φέτος με βάση την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών. Ουσιαστικά, τα εισοδήματα όλων των παραπάνω κατηγοριών φορολογουμένων -είτε τα πραγματικά είτε τα τεκμαρτά κατά περίπτωση- θα αντιμετωπισθούν από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ως προερχόμενα από μισθωτή εργασία και θα υπαχθούν στην κλίμακα φορολογίας των μισθωτών. Ως εκ τούτου, εφόσον δεν υπερέβησαν το ποσό των 9.545 ευρώ δεν θα επιβαρυνθούν με φόρο εισοδήματος.

Κι αυτό διότι το σύστημα φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών προβλέπει συντελεστή φορολόγησης 22% για εισοδήματα μέχρι 25.000 ευρώ και εκ των υστέρων μείωση του προκύπτοντος φόρου κατά 2.100 ευρώ για ετήσια εισοδήματα μέχρι 21.000 ευρώ, η οποία ουσιαστικά μηδενίζει τη φορολογική επιβάρυνση για ετήσια εισοδήματα μέχρι 9.545 ευρώ (9.545 ευρώ Χ 22% = 2.100 ευρώ – 2.100 ευρώ = 0).

Ωστόσο, σύμφωνα με την παράγραφο 24 του άρθρου 72 του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, για να κατοχυρωθεί η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ θα πρέπει όλοι αυτοί οι φορολογούμενοι να έχουν συγκεντρώσει αποδείξεις αξίας ίσης με το 10% του συνολικού ετήσιου πραγματικού ή τεκμαρτού εισοδήματός τους. Αν δεν έχουν μαζέψει αποδείξεις αξίας μέχρι του ορίου αυτού, θα φορολογηθούν με 22% για το τμήμα του ετησίου -πραγματικού ή τεκμαρτού- εισοδήματός τους το οποίο δεν θα καλύπτεται από τις αποδείξεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.