Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Σκληρότατη απάντηση της ΕΕ στην επίθεση της Τουρκίας στη γερμανική ελευθεροτυπία


Με ιδιαίτερα σκληρή γλώσσα απάντησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να καλέσει τον γερμανό πρεσβευτή στην Άγκυρα...



 ώστε να του διαμαρτυρηθεί για ένα τραγούδι που προβλήθηκε στο γερμανικό κανάλι NDR και σατιρίζει τον πρόεδρο Ρεντζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Αυτή η κίνηση δεν φαίνεται να συνάδει με το σεβασμό για την ελευθερία του Τύπου και την ελευθερία της έκφρασης, αξίες στις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει μεγάλη αξία», δήλωσε στις Βρυξέλλες η εκπρόσωπος της Κομισιόν Μίνα Αντρέεβα.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ «πιστεύει ότι αυτή η κίνηση απομακρύνει την Τουρκία από την Ε.Ε., αντί να τη φέρνει πιο κοντά σε εμάς», συμπλήρωσε σε αυστηρό τόνο η κ. Αντρέεβα.

Στα μέσα Μαρτίου, η Ε.Ε. κατέληξε σε μία συμφωνία-ορόσημο με την Άγκυρα που – εφόσον συμφωνηθεί πλήρως – προβλέπει την επαναπροώθηση στην Τουρκία όλων των προσφύγων και των μεταναστών που φτάνουν στα ελληνικά νησιά με διάφορα ανταλλάγματα, όπως πρόγραμμα μετεγκατάστασης σύρων προσφύγων στην Ευρώπη απευθείας από την Τουρκία και «ξεπάγωμα» των ενταξιακών διαπραγματεύσεων.

Ωστόσο, το ζήτημα της ελευθερίας του Τύπου στην Τουρκία παραμένει ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο σημείο για την Ευρώπη, η οποία μία εβδομάδα πριν τη συμφωνία για το προσφυγικό ουσιαστικά υποχρεώθηκε να δεχτεί με ελάχιστες διαμαρτυρίες την επιβολή κυβερνητικής επιτροπείας στην μεγαλύτερη εφημερίδα της τουρκικής αντιπολίτευσης, τη «Zaman».

Το σατιρικό βίντεο του NDR και η απόφαση της Άγκυρας να πολιτικοποιήσει το όλο ζήτημα φαίνεται να έχει επαναφέρει το θέμα της ελευθεροτυπίας στην Τουρκία.

Το Βερολίνο έχει καταστήσει σαφές ότι η ελευθερία του Τύπου είναι μη διαπραγματεύσιμο όσον αφορά τις σχέσεις μεταξύ Ε.Ε. και Τουρκίας.



Πηγή: skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.