Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

Η Ελληνικές εταιρείες ψάχνουν να επιβιώσουν μέσω Facebook


Ορμώμενες από τις ανιδράσεις των καταναλωτών - χρηστών του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, ολοένα και περισσότερες εταιρείες φτιάχνουν εταιρικές σελίδες προώθησης των πωλήσεών τους...



Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας του ELTRUN, πάντως, και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το YouTube και το LinkedIn, παρουσιάζουν αυξημένα ποσοστά χρήσης, ενώ όλο και περισσότεροι Έλληνες κάνουν posts και likes μέσα από το smartphone τους.

Σε ένα από τα βασικά κανάλια επικοινωνίας των εταιρειών με τους καταναλωτές εξελίσσονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για τη χρήση των εργαλείων online marketing από τους Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), η οποία παρουσιάστηκε πρόσφατα στο e-Business Forum της ΕΕΔΕ.

H έρευνα δείχνει μία ενισχυμένη χρήση του Facebook όσον αφορά τον τομέα της επικοινωνίας των καταναλωτών με τις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τη φετινή έρευνα, το 23% των χρηστών κάνει like σε σελίδες εταιρειών (από 12% που ήταν στην αντίστοιχη περσινή έρευνα), το 15% κάνει like σε σελίδες προϊόντων (από μόλις 9%) πέρσι, ενώ το 8% αξιολογεί προϊόντα όταν στην έρευνα του 2015 το ποσοστό αυτό ήταν μόλις στο 3%. Από την άλλη πλευρά, η φετινή έρευνα έδειξε ότι μόλις το 4% των χρηστών συμμετέχει σε διαγωνισμούς όταν πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 8%.

Πρόσβαση από το κινητό

Η έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες χρήστες του Facebook προτιμούν πλέον το smartphone τους για να έχουν πρόσβαση στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 85% των χρηστών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το app για smartphones όταν το αντίστοιχο ποσοστό για τους χρήστες που μπαίνουν στο Facebook μέσω του Web είναι μόλις 35%. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην περσινή έρευνα ήταν 62% και 53% αντίστοιχα, κάτι που σημαίνει ότι το κινητό είναι πλέον το μοναδικό μέσο πρόσβασης στο Facebook για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των χρηστών στην Ελλάδα.

Οι κλάδοι με τα υψηλότερα νούμερα όσον αφορά στους «ακολούθους» είναι αυτοί του ηλεκτρονικού εμπορίου (2,9 εκατ. «ακόλουθοι» συνολικά), το λιανικό εμπόριο (1,9 εκατ.), οι τηλεπικοινωνίες (1,5 εκατ.), οι εταιρείες ομορφιάς (1,2 εκατ.) και τα ποτά (1 εκατ.).

Γενικότερα, πάντως, οι περισσόιτεροι Έλληνες δεν είναι διατεθειμένοι να δημοσιεύουν στο Facebook. Το 45% των χρηστών δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί το Facebook απλώς για να παρακολουθεί τους φίλους του, ενώ είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ότι μόλις το 19% κάνει share άλλες δημοσιεύσεις και μόλις το 18% κάνει σχόλια, ενώ στο 12% είναι το ποσοστό αυτών που «ανεβάζουν» φωτογραφίες.

Από την άλλη πλευρά, το 74% δηλώνει ότι κάνει like, ενώ το 58% χρησιμοποιεί το Facebook για συζητήσεις.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι ναι μεν το Facebook χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση, αλλά πολλοί χρήστες κάνουν πράγματα που είναι «ανώδυνα».

Ενδεχομένως, αυτό να οφείλεται και σε ανησυχίες που υπάρχουν καθώς το 30% υποστηρίζει ότι παραβιάζεται η προσωπική του ζωή, το 51% κάνει λόγο για «χάσιμο χρόνου), το 37% θεωρεί μεγάλο τον όγκο της πληροφορίας και υπάρχει, ενώ το 37% σημειώνει ότι πολλές φορές «χάνει το ενδιαφέρον του».

YouTube

Από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το YouTube είναι αυτό που ξεχωρίζει και το οποίο χρησιμοποιείται από το 94% των Ελλήνων καταναλωτών για ακρόαση μουσική και από το 80% για παρακολούθηση video καθημερινότητας!

Μόλις το 14% επισκέπτεται τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο πλάι, ενώ ακόμη χαμηλότερα, και πιο συγκεκριμένα στο 9%, είναι το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι παρακολουθούν τις διαφημίσεις πριν από τα videos. Επίσης, το 30% δηλώνει ότι παρακολουθεί συχνά το κανάλι μίας εταιρείας, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 62% ψάχνει συχνά videos για να τα δημοσιεύσει στο Facebook.

Email marketing

Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι οι Έλληνες συνεχίζουν να είναι δεκτικοί σε προωθητικές ενέργειες που γίνονται μέσω του email. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό της τάξεως του 31% δίχνει το email του συχνά για να λαμβάνει newsletters, ενώ το 29% υποστηρίζει ότι ανοίγει συχνά τα emails που λαμβάνει.

Ακόμη πιο σημαντικό, όμως, για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το email marketing, είναι ότι το 6%, το οποίο είναι ένα πολύ καλό ποσοστό, αγοράζει συχνά από τις διαφημίσεις που λαμβάνει σε newletters.

Επίσης, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των χρηστών (65%) επισκέπτεται σελίδες με δοκιμές και αξιολογήσεις προϊόντων (review pages) και ένα 4% αφήνει και σχόλια. Πριν αγοράσει ένα προϊόν, πάντως, το 57% δηλώνει ότι επισκέπτεται μία σελίδα αξιολόγησης, το 44% διαβάζει blogs, ενώ το 39% ελέγχει τι αναφέρουν οι ιστοσελίδες σύγκρισης προϊόντων που υπάρχουν.

Σε άνοδο η χρήση του LinkedIn

Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, πάντως, που παρουσιάζει την σημαντικότερη άνοδο τα τελευταία χρόνια δεν είναι άλλο από το LinkedIn, το οποίο δείχνει να χρησιμοποιείται περισσότερο για επαγγελματικούς λόγους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του ELTRUN, το 53% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου έχει λογαριασμό στο LinkedIn, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι έχει εξαγοραστεί από τη Microsoft. Μάλιστα, το 25% δηλώνει ότι κάνει like σε δημοσιεύσεις στο συγκεκριμένο μέσο ή δίνει συγχαρητήρια (congrats) σε εκείνους που αναφέρουν ότι άλλαξαν θέση εργασίας. Η αναζήτηση εργασίας είναι άλλωστε ένας από τους βασικούς λόγους χρήσης του LinkedIn. Μάλιστα, το 16% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να βρει θέση εργασίας σχετική με το προφίλ του, μία δυνατότητα που προσφέρει το LinkedIn και είναι ένας από τους λόγους της αύξησης της δημοτικότητας του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.