Κυριακή 23 Αυγούστου 2015

Η στρατηγική του Μεϊμαράκη

Πυροβολεί τον Τσίπρα - Στοχεύει κάθε ψήφο του «ναι»

Το «πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης» που είχε παρουσιάσει πριν από έναν χρόνο περίπου ο κ. Τσίπρας, αναμένεται να αποτελέσει τη... σημαία της ΝΔ κατά τη διάρκεια της -εκ των πραγμάτων- μικρής σε χρόνο προεκλογικής περιόδου...



Το γεγονός αυτό είναι απολύτως ενδεικτικό της τακτικής που θα ακολουθηθεί, τις επόμενες 4 εβδομάδες και η οποία θα έχει βασικό στόχο να πλήξει την αξιοπιστία του κ. Τσίπρα! Αυτό, σύμφωνα με τους στενούς συνεργάτες του κ. Μεϊμαράκη, θα αποτελέσει και το «κλειδί» των εκλογών, καθώς -όπως παραδέχονται και στη ΝΔ- το ισχυρότερο «χαρτί» του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι άλλο από τη δημοφιλία του απερχόμενου πρωθυπουργού.

Την ίδια ώρα η ΝΔ αναμένεται να ποντάρει και στη λογική της «χαμένης ψήφου», και θα απευθυνθεί στους πολίτες τονίζοντας ότι εάν επιθυμούν να φύγει ο κ. Τσίπρας, τότε μόνον μέσα από τη στήριξη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης μπορούν να το πετύχουν. Ουσιαστικά με αυτή την επιλογή, επιδιώκει να «σαρώσει» τις ψήφους του «ναι» και να «αλιεύσει» ψηφοφόρους από το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι αλλά και από άλλα μικρότερα κόμματα (π.χ. Β. Λεβέντης κ.λπ.).

Ο πρόεδρος της ΝΔ έχει δώσει εντολή να προετοιμαστούν τα πρώτα τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα, στο πλαίσιο των οποίων θα προβάλλονται οι προεκλογικές εξαγγελίες του κ. Τσίπρα πριν από την αναμέτρηση του Ιανουαρίου και στη συνέχεια τα ίδια τα γεγονότα.

Η Νέα Δημοκρατία θέλει να προβάλει ότι διαθέτει ισχυρή κυβερνητική ομάδα σε αντιδιαστολή με τον ΣΥΡΙΖΑ, γι' αυτό ο στόχος είναι πρωτοκλασάτα στελέχη να πρωταγωνιστήσουν στην προεκλογική εκστρατεία. Σημαντικός θα είναι και ο ρόλος του Ν. Καραχάλιου (κάτω δέξια), του εξ απορρήτων του Β. Μεiμαράκη.

Το κλείσιμο των τραπεζών, οι ουρές στα ΑΤΜ, η επιβολή του ελέγχου κεφαλαίων θα είναι εικόνες που θα κυριαρχήσουν από την πλευρά του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και στο τέλος θα καταλήγει με το ερώτημα προς τους πολίτες: «Θα τους εμπιστευθείς ξανά;».

Εν τω μεταξύ, στον κ. Μεϊμαράκη έχουν υπάρξει ήδη εισηγήσεις να τονίσει -κατά την προεκλογική περίοδο- την ύπαρξη μιας ισχυρής κυβερνητικής ομάδας στη ΝΔ, ικανής να οδηγήσει τη χώρα μακριά από τα σημερινά αδιέξοδα.

Η προβολή και άλλων -εκτός του κ. Μεϊμαράκη, φυσικά- προσώπων όπως είναι οι κ. Κυρ. Μητσοτάκης, Ευρ. Στυλιανίδης, Ν. Δένδιας, Μ. Βορίδης, Αδ. Γεωργιάδης κ.ά. θα αποτελέσει σύμφωνα με τους εισηγητές της πρότασης, την απάντηση στον κ. Τσίπρα, ο οποίος προσπαθεί να δώσει έναν προσωπικό τόνο στην εκστρατεία, εκμεταλλευόμενος τη δημοφιλία του, χωρίς να μιλά για τα μέλη του υπουργικού συμβουλίου που θα σχηματίσει, εάν κερδίσει τις εκλογές.

Εάν προβληθούν και άλλα πρόσωπα από τη ΝΔ -αναφέρουν στο σκεπτικό τους οι βουλευτές που το προτείνουν - θα γίνει μοιραία η σύγκριση με την ομάδα που κυβέρνησε τους τελευταίους μήνες και συγκεκριμένα με τους κ. Βαρουφάκη, Μπαλτά, Χριστοδουλοπούλου καθώς και με την κυρία Ζ. Κωνσταντοπούλου.

Οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη και προφανώς οι αποφάσεις για την υιοθέτηση μιας τέτοιας τακτικής θα εξαρτηθούν και από τα ευρήματα των πρώτων δημοσκοπήσεων που θα φτάσουν στο αρχηγείο του κόμματος. Αυτή την ώρα ο στόχος του κ. Μεϊμαράκη είναι να «χρεώσει» στον κ. Τσίπρα την πρόωρη προσφυγή στις κάλπες και να τον εμφανίσει ως έναν πολιτικό τυχοδιώκτη, ανίκανο να διαχειριστεί τα προβλήματα που η κυβέρνησή του δημιούργησε και μάλιστα μετέτρεψε ένα εσωκομματικό πρόβλημα σε εθνικό!

Σε επίπεδο ρητορικής, ο πρόεδρος της ΝΔ έδωσε ήδη σαφή δείγματα, χαρακτηρίζοντας τον απερχόμενο πρωθυπουργό «ψευτράκο, πονηρούλη και λαϊκιστή». Η φρασεολογία που χρησιμοποίησε στις πρώτες του προεκλογικές παρεμβάσεις, αν και ξένισε βουλευτές, εν τούτοις θεωρούν στη Λ. Συγγρού ότι αγγίζει σημαντικά τμήματα της κοινωνίας που είχαν απομακρυνθεί το τελευταίο διάστημα απ' τη ΝΔ.

Θα τον καταγγέλλει

Τέλος, στόχος του κ. Μεϊμαράκη είναι και ο «επαναπατρισμός» κεντροδεξιών ψηφοφόρων που είχαν κάνει το τελευταίο διάστημα άλλες κομματικές επιλογές (βλ. ΑΝΕΛ). Για τον λόγο αυτό σε κάθε ομιλία του ο κ. Μεϊμαράκης θα αναφέρεται στον κ. Καμμένο και θα καταγγέλλει τη «στροφή» που και αυτός έκανε στηρίζοντας στο τέλος το 3ο μνημόνιο. Πρόκειται για μια σημαντική διαφορά στο επίπεδο τακτικής από τον κ. Σαμαρά. Ο τέως πρωθυπουργός δεν αναφερόταν καθόλου στον κ. Καμμένο και είχε επιλέξει ως μοναδικό πολιτικό αντίπαλο τον κ. Τσίπρα.

Στα κεντρικά γραφεία της ΝΔ γίνονται πυρετώδεις συσκέψεις για την τελική διαμόρφωση της προεκλογικής καμπάνιας του κόμματος, ενώ αναζητείται η εταιρεία που θα «τρέξει» τη διαφήμιση. Σε ό,τι αφορά τις δημοσκοπήσεις, θα ανανεωθεί η συνεργασία με την MRB και τον έμπειρο Δημ. Μαύρο, ενώ ο «κρίκος» με το κόμμα θα είναι ο εξ απορρήτων του κ. Μεϊμαράκη, κ. Ν. Καραχάλιος, ο οποίος ωστόσο δεν διατηρεί καλό βαθμό επικοινωνίας με βουλευτές της ΝΔ. Ρόλο θα παίξουν επίσης οι κ. Αμπατζόγλου, Κορομάντζος και Χατζής αλλά και η πολύπειρη δημοσιογράφος και επικεφαλής του γραφείου Τύπου της ΝΔ, Π. Γαβρά.

Γιάννης Σαραντάκος/Εθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.