Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Μονοθέσιο «Made In Greece»

Τρία χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που συναντήσαμε την ομάδα ART (Aristotle Racing Team) και το καμάρι τους, ένα μονοθέσιο made in Greece. Τρία χρόνια έρευνας και εξέλιξης...

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΦΩΤΟ
 


μετά συναντάμε πάλι την ART. Ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι αυτής της προσπάθειας, όπως και το 2007, είναι ο αναπληρωτής καθηγητής μηχανολογίας κ. Μιχαηλίδης, ενώ αντίθετα πίσω από το τιμόνι εξέλιξης του μονοθεσίου τα πρόσωπα έχουν αλλάξει.

Τι είναι η Formula S.A.E.

Για τους νεοεισαχθέντες στον κόσμο των πανεπιστημιακών μονοθεσίων θα αφιερώσουμε μια επεξηγηματική παράγραφο σχετικά με το τι σημαίνει Formula S.A.E. «H Formula S.A.E. προορίζεται για φοιτητές μέλη της S.A.E., οι οποίοι θα δημιουργήσουν και θα διαγωνιστούν με μικρά οχήματα τύπου Formula. Οι περιορισμοί στο πλαίσιο του οχήματος και στον κινητήρα είναι λίγοι, έτσι ώστε να δοκιμάζονται η γνώση, η δημιουργικότητα και η φαντασία των φοιτητών. Τα οχήματα κατασκευάζονται ύστερα από ομαδική δουλειά κατά τη διάρκεια περίπου ενός έτους. Κρίνονται και διαγωνίζονται με περίπου 120 άλλα οχήματα από κολλέγια και πανεπιστήμια από όλον τον κόσμο στους αγώνες Formula S.A.E. Στόχος είναι να αποκτήσουν οι υποψήφιοι μηχανικοί σημαντική εμπειρία σε όλους τους τομείς της μηχανολογίας που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη ενός τέτοιου αυτοκινήτου.»

To νέο μονοθέσιο

Επιστροφή στο παρόν, και αυτήν τη φορά η συνάντηση γίνεται στη δηλωθείσα ως μόνιμη κατοικία του μονοθεσίου πίστα καρτ στο Νέο Ρύσιο. Κατεξοχήν αρμόδιος να μας μιλήσει για την εξέλιξή του έως και σήμερα ο τελειόφοιτος πλέον Βασίλης Φωτσιτζής, τελευταίος των... Μοϊκανών από την παρέα των επτά που πρωτοστάτησαν.
Ως αρχηγός είχε την ευθύνη συγκρότησης μιας νέας ομάδας. Αν αναρωτιέστε γιατί θα έπρεπε να σχεδιαστεί ένα σχεδόν καινούργιο μονοθέσιο, η απάντηση βρίσκεται στην ίδια την προκήρυξη του διαγωνισμού. «Ο κανονισμός λέει πως κάθε πανεπιστήμιο έχει δικαίωμα να συμμετάσχει δύο χρονιές με το ίδιο μονοθέσιο, ταυτόχρονα όμως αλλάζουν εν μέρει και οι κανονισμοί. Με αυτόν τον τρόπο, τα πρώτα σχέδια του δεύτερου μονοθεσίου άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στα τέλη του 2008.»

Το ζητούμενο για την ομάδα ήταν να κατασκευάσει ένα μονοθέσιο πιο μικρό αλλά και πολύ πιο ελαφρύ, αφού το πρώτο μονοθέσιο ήταν περίπου 80 κιλά πιο βαρύ από τον ανταγωνισμό. Αντικαταστάθηκε το σασί και από ανοξείδωτο έγινε σωληνωτό μολυβδαίνιο, βρέθηκε διαφορικό 7 κιλά ελαφρύτερο, αλλάχτηκαν φέρινγκ και κάθισμα με ιδιοκατασκευές από ανθρακονήματα. Με αυτό τον τρόπο το μικρούλη έχασε συνολικά 70 κιλά. Η προσπάθεια αυτή ανταμείφθηκε με πρωτιές στην Αγγλία. Στα τρία σκέλη του στατικού διαγωνισμού η ομάδα κέρδισε την 1η θέση στο μηχανολογικό σχεδιασμό και δύο 2ες θέσεις στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και στην εμπορική παρουσίαση, αντίστοιχα. «Η επιτυχία στην Αγγλία είχε ως αποτέλεσμα να μας βλέπουν με άλλο μάτι δημοσιογράφοι, χορηγοί αλλά και το πανεπιστήμιο. Παρά ταύτα, η χρηματοδότηση παρέμεινε ένα αγκάθι στην προσπάθειά μας. Το συνολικό κόστος των περίπου 120.000 ευρώ αφορούσε τα δύο έτη εξέλιξης και κατασκευής αλλά και τα ταξίδια της ομάδας στους δύο αγώνες.
Τα 70.000, ύστερα από γραφειοκρατικό Γολγοθά, έδωσε το πανεπιστήμιο και τα υπόλοιπα χρήματα τα μαζέψαμε λίγα λίγα από τους παρακάτω χορηγούς: AutoEco, ArPro, Ιαπωνική Α.Ε., Spiliotis Racing, Νησιώτης Ελαστικά, Γέμα Α.Ε., Μερεμετζάκης Μοτοσυκλέτες, George Tanios, Austrian, Super Flow, NGK, Motul, Drive Park, Facom, AELPO και Dynamic Marine.» Επόμενος στόχος ήταν η συμμετοχή σε αγώνα στην πίστα του Βαράνο.Δύο εβδομάδες πριν από τον αγώνα η ομάδα ήταν αναγκασμένη να βρει καινούργιο κινητήρα. Τελικά, βρήκαν κινητήρα στην Αθήνα, μοιράστηκαν το κόστος των περίπου 2.000 ευρώ μεταξύ τους, και έτσι ο νέος Honda CBR 600 RR βρέθηκε την ίδια ημέρα κιόλας στη Θεσσαλονίκη. Μεγάλη βοήθεια ήρθε από τα αδέλφια Δημήτρη και Μενέλαο Μερεμετζάκη.


(4Τροχοί)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.