Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Αλλαγή στα όρια ταχύτητας και στον ΚΟΚ

Να αλλάξει τα όρια ταχύτητας σε βασικούς οδικούς άξονες της χώρας σχεδιάζει το υπουργείο Υποδοµών... 



Μεταφορών και ∆ικτύων, στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός νέου σύγχρονου πλαισίου για την οδική ασφάλεια.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, δεν εξετάζεται η περαιτέρω αύξηση του ανώτατου ορίου στους µεγάλους αυτοκινητοδρόµους, που ήδη σήµερα είναι τα 130 χιλιόµετρα την ώρα, αλλά ο επαναπροσδιορισµός των ορίων σε επιµέρους οδικούς άξονες εκτός κατοικηµένων περιοχών. Τα νέα όρια ταχύτητας θα αποφασιστούν ανά οδικό άξονα.

Παράλληλα, σχεδιάζεται σειρά αλλαγών στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που θα ισχύσουν από το ερχόµενο φθινόπωρο. Οι τελικές αποφάσεις για όλες τις αλλαγές που αφορούν στον τοµέα της οδικής ασφάλειας θα ληφθούν έως τον ερχόµενο Ιούνιο, όπως ανακοινώθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Εθνικού Συµβουλίου Οδικής Ασφάλειας.

Ο νέος ΚΟΚ που σχεδιάζει το υπουργείο Υποδοµών θα προβλέπει τη διατήρηση στα σηµερινά επίπεδα των αυστηρών προστίµων - ποινών για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, την εκλογίκευση στα πρόστιµα που συνδέονται µε ήπιες παραβάσεις και τη µείωση του χρόνου αφαίρεσης των αδειών κυρίως σε επαγγελµατικά οχήµατα.

Σύµφωνα µε πληροφορίες, µείωση των προστίµων θα υπάρξει σε παραβάσεις όπως είναι η απόρριψη αντικειµένων από κινούµενο όχηµα (από 400 ευρώ σε 280 ευρώ), η παραβίαση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστηµάτων (από 400 σε 280 ευρώ) και η έλλειψη µέτρων παθητικής ασφάλειας, π.χ. ζώνες και κράνη (από 700 σε 490 ευρώ).

Αµετάβλητο θα παραµείνει το ύψος των προστίµων των 700 ευρώ που επιβάλλονται για παραβάσεις οι οποίες σχετίζονται άµεσα µε την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχηµάτων. Τέτοιες παραβάσεις είναι η παραβίαση του ερυθρού σηµατοδότη και του STOP, η παραβίαση των σιδηροδροµικών διαβάσεων, οι επικίνδυνοι ελιγµοί και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών. Επίσης, αυστηρές ποινές θα προβλέπονται και για όσους παραβιάζουν το όριο ταχύτητας εντός κατοικηµένων περιοχών.

Το σχέδιο νόµου προβλέπεται επίσης να εντάξει ή να συµπληρώσει στον ΚΟΚ και κανόνες για την ασφαλή µετακίνηση των πεζών, των ΑΜΕΑ και των δικυκλιστών (ποδηλάτες, µοτοσυκλετιστές).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.