Δείτε τους χάρτες απ' όλη την Ελλάδα
από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Μυλωνάς.
Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι να εξετάσει την επικινδυνότητα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της Ελλάδας σε πρώτη φάση και στη συνέχεια του υπόλοιπου εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας.
Η εφαρμογή του προγράμματος αξιολόγησης οδικής ασφάλειας έχει ξεκινήσει από το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο της Ελλάδας. Μεγάλο μέρος σήμερα του εν λόγω δικτύου είναι αυτοκινητόδρομοι ή υπό κατασκευή ως αυτοκινητόδρομοι. Όμως υπάρχουν και οδοί οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι υψηλών προδιαγραφών αλλά διαθέτουν και επικίνδυνα γεωμετρικά στοιχεία. Για αυτό το λόγο, το εξεταζόμενο οδικό δίκτυο χωρίσθηκε σε ομοειδή τμήματα κατά το έτος αναφοράς της ανάλυσης της μελέτης (έτη 2005-2007).
Από τα στοιχεία που διαθέτει η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε συνδυασμό με τα αρμόδια Τμήματα Τροχαίας, υπολογίζονται τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα (με νεκρούς). Τα συλλεγέντα στοιχεία επεξεργάζονται ως προς τα λάθη που περιλαμβάνουν (ακριβής θέση ατυχήματος, έλλειψη συμπληρωμένων πεδίων ΔΟΤΑ, κ.λπ.). Στη συνέχεια τα συμβάντα χωροθετούνται επί των οδικών αξόνων που εξετάζονται.
Στο πλαίσιο της μελέτης, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις και συλλογές στοιχείων κυκλοφοριακών φόρτων ανά οδικό άξονα και τμήμα. Για κάποια οδικά τμήματα για τα οποία υπήρχαν πρόσφατα στοιχεία, αυτά παρασχέθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων περιλαμβάνουν κυκλοφοριακούς φόρτους και σύνθεση της κυκλοφορίας.
Για την εμφανή και κατανοητή εικόνα που παρέχουν από πλευράς οδικής ασφάλειας οι συγκεκριμένοι οδοί, παράγονται διάφοροι θεματικοί χάρτες. Οι χάρτες που παράγονται απεικονίζουν με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις την επικινδυνότητα του κάθε οδικού τμήματος (συνημμένο αρχείο).
Ο χάρτης όπου εμφαίνονται οι επικινδυνότητες βάσει του δείκτη «τροχαίων δυστυχημάτων με νεκρούς ανά διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα» αφορούν τα έτη 2005-2007.
Επισημαίνεται ότι οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ., να επιδεικνύουν σύνεση και προσοχή, τόσο στη διάρκεια των εορτών όπου παρατηρείται αύξηση των μετακινήσεων όχι μόνο στα σημεία του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που επισημαίνονται αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο – εθνικό, επαρχιακό, κ.τλ.
Η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παραβίαση σηματοδότη και προτεραιότητας γενικώς αποτελούν τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Δ/νση Τροχαίας του Α.Ε.Α.
πατήστε επάνω στους χάρτες για μεγέθυνση
Πώς διαβάζετε τους χάρτες
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑπατήστε επάνω στους χάρτες για μεγέθυνση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.