Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Το να "πετάς το μπαλάκι" δεν σε κάνει πλούσιο

Του Marshall Goldsmith

Μετά από μια κρίση στη δουλειά, γίνεται πάντοτε απόδοση ευθυνών. Φταίει ο CEO; Φταίει κάποιος από την ομάδα; Φταίει το αφεντικό; Όταν υπάρχει κρίση στο σπίτι, ακολουθείται η ίδια διαδικασία. Τα ρίχνουμε στη σύζυγο, στο σκύλο, στα παιδιά… στο γκαζόν. Πολύ λίγοι άνθρωποι στρέφουν το δάχτυλο...


στον εαυτό τους.

Πόσο συχνά ακούτε κάποιον να λέει: «Μια από τις βασικές αιτίες του προβλήματος ήταν ότι τα θαλάσσωσα. Ήμουν τελείως λάθος»; Μαντεύω ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει συχνά. Οι περισσότεροι άνθρωποι νοιώθουν την ανάγκη να πετάξουν το μπαλάκι παρά να αναλάβουν την ευθύνη. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η αποποίηση ευθυνών δεν οικοδομεί το χαρακτήρα μας και μας στερεί τη δυνατότητα να μάθουμε από τα λάθη μας. Εν συντομία, δεν μας κάνει πλουσιότερους.

Ακολουθούν οι προτάσεις μου, για να βοηθήσετε εσάς τον ίδιο, την ομάδα σας ή την οικογένειά σας, να αποβάλει την κακή συνήθεια αποποίησης των ευθυνών.

1. Ενθαρρύνετε τους γύρω σας να θυμούνται τέσσερις λέξεις που θα βοηθήσουν όλους σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: «Βοήθα περισσότερο, κρίνε λιγότερο». Αντιστοιχείστε την έννοια αυτών των λέξεων στην πραγματικότητα. Πόσοι από εμάς έχουμε φίλους ή μέλη της οικογένειας μας που θα αισθάνονταν καλά αν τους στηρίζαμε περισσότερο και τους κρίναμε λιγότερo.

2. Πείστε τους άλλους να επικεντρωθούν στο μέλλον, το οποίο μπορούν να επηρεάσουν και όχι στο παρελθόν που θα παραμείνει ως έχει ό,τι κι αν κάνουν. Έχετε ποτέ γελοιοποιηθεί μπροστά σε σημαντικούς ανθρώπους; Ήταν αρκετά ντροπιαστικό όταν συνέβη. Το να σας βοηθήσουν οι άλλοι να αισθανθείτε καλύτερα μετά από μια τέτοια εμπειρία, σπάνια βοηθά σε κάτι.

3. Προσπαθήστε να πείσετε τους άλλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη δική τους λανθασμένη συμπεριφορά. Κάποιες φορές είναι πιο εύκολο να δούμε τα λάθη μας μέσα από άλλους ανθρώπους παρά στον καθρέφτη. Δεν μπορούμε πάντα να αλλάξουμε αυτά για τα οποία είναι υπεύθυνοι άλλοι άνθρωποι, αλλά σίγουρα μπορούμε να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι.

4. Ζητήστε από τον καθένα ξεχωριστά να αναρωτηθεί «τι μπορώ να μάθω από την κρίση;». Όλοι μπορούν να επιδείξουν τις ηγετικές τους ικανότητας στα εύκολα. Όμως οι μεγάλοι ηγέτες –και οι μεγάλες ομάδες- ορθώνουν το ανάστημά τους στα δύσκολα. Βάλτε το κάθε μέλος της ομάδας σας, αντί να αναλωθεί στη γκρίνια, να εστιάσει στο τι μπορεί να αποκομίσει από την εμπειρία.

5. Ζητήστε από όλους να αναρωτηθούν «τι μπορούν να διδαχθούν από την τρέχουσα κρίση». Μετά την απάντηση σε ατομικό επίπεδο, ενθαρρύνετε να δοθεί απάντηση και σε συλλογικό επίπεδο. Βρείτε τρόπους να βελτιωθεί η επικοινωνία και να προαχθεί το ομαδικό πνεύμα.

6. Αποθαρρύνετε το κάθε άτομο να παίρνει το λόγο όταν είναι εκνευρισμένο ή εκτός ελέγχου. Όλοι βγαίνουμε εκτός εαυτού. Είναι φυσιολογικό και πλήρως κατανοητό. Απλώς πρέπει να αποστασιοποιούμαστε από το διάλογο μέχρις ότου μπορέσουμε να ηρεμήσουμε και να συγκεντρώσουμε τη σκέψη μας. Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως ο συγχυσμένος νους μπορεί να οδηγήσει σε παράλογη συμπεριφορά, την οποία αργότερα πιθανώς θα μετανιώσουμε.

7. Προτού μιλήσετε, μην ρωτήσετε απλώς «έχω δίκιο»; Αντ’ αυτού θέστε το ερώτημα: «Θα βοηθήσει αυτό». Επειδή απλώς πιστεύουμε πως κάτι είναι αλήθεια δεν σημαίνει πως πρέπει να το πούμε κιόλας. Αν το σχόλιό μας είναι σε θέση να προσβάλλει άτομα ή να βλάψει την ομάδα ή την οικογένεια, είναι προτιμότερο να μην ειπωθεί.

Ο Marshall Goldsmith είναι παγκόσμια αυθεντία στο να βοηθά επιτυχημένους ηγέτες να προοδεύουν, επιτυγχάνοντας θετική, μόνιμη αλλαγή της στάσης τους απέναντι στον εαυτό τους, τους ανθρώπους τους, και τις υπηρεσίες τους. Τον Νοέμβριο του 2009, αναδείχτηκε ως ένας από τους 15 πιο σημαντικούς στοχαστές του επιχειρηματικού κλάδου σε μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 35.000 ερωτηθέντες που δημοσιεύθηκε από τους Times του Λονδίνου και το Forbes. Τα βιβλία του Δρ Goldsmith έχουν πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα και έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από 25 γλώσσες. Τα βιβλία του με τις περισσότερες πωλήσεις περιλαμβάνουν τον τίτλο What Got You Here Won΄t Get You There (αυτό που σας έφερε εδώ δεν θα σας πάει παραπέρα) που μάλιστα κέρδισε το βραβείο Longman Award για το καλύτερο επιχειρηματικό βιβλίο της χρονιάς και το πιο πρόσφατο, MOJO: How to Get It, How to Keep It, and How to Get It Back If You Lose It (MOJO: πώς να το αποκτήσεις, πώς να το κρατήσεις, και πώς να το κερδίσεις ξανά, αν το χάσεις.

πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.