Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011

Λιγότερο αίμα στην άσφαλτο... όμως οι νεκροί είναι πολλοί

Λιγότερα είναι τα τροχαία ατυχήματα και τα θύματα το Α’ εξάμηνο του 2011, σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2010. Συγκεκριμένα σημειώθηκαν (1.112) λιγότερα τροχαία ατυχήματα και (1.598) λιγότερα θύματα. Όσον αφορά τα θανατηφόρα τροχαία καταγράφηκαν...

Δείτε όλα τα στοιχεία και τους πίνακες


(93) λιγότερα, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και (107) λιγότεροι θανόντες.
Υπενθυμίζεται ότι, στο πλαίσιο της αντεγκληματικής πολιτικής για την οδική ασφάλεια, ο στρατηγικός στόχος για μείωση των θανόντων από τροχαία ατυχήματα, κατά 100 ανά έτος, σε σχέση με κάθε προηγούμενο έτος, καθορίστηκε και πάλι για την πενταετία 2011-2015.
Το Α’ εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2010 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια:
  •  93 λιγότερα θανατηφόρα τροχαία
    ( 431) έναντι (524) το Α’ εξάμηνο του 2010
  •  26 λιγότερα σοβαρά ατυχήματα
    (630) έναντι ( 656)
  • 993 λιγότερα ελαφρά ατυχήματα
    (5.421) έναντι (6.414)
Επιπλέον οι θανόντες – τραυματίες από τα ατυχήματα αυτά είναι:
  • 107 λιγότεροι θανόντες
    ( 463) έναντι ( 570) το Α’ εξάμηνο του 2010
  • 25 λιγότεροι βαριά τραυματίες
    (756 ) έναντι ( 781 )
  • 1.466 λιγότεροι ελαφρά τραυματίες
    (7.198) έναντι (8.664) αντίστοιχα

Ειδικότερα, ως προς τα αίτια των ατυχημάτων οι «επικίνδυνες» παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους, καθώς από το σύνολο των (6.482) τροχαίων ατυχημάτων, τα περισσότερα οφείλονται:



  • 798 στην απόσπαση προσοχής του οδηγού

  • 521 στην υπερβολική ταχύτητα

  • 424 στην κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

  • 625 στην παραβίαση προτεραιότητας

  • 469 στην οδήγηση υπό την επήρρεια μέθης 

  • 285 στην παραβίαση σηματοδότη


  • Ειδικότερα, ως προς τα θανατηφόρα τροχαία τα περισσότερα από τα (431) έχουν ως αίτια :


  • 184 αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.) 

  • 54 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα

  • 45 την υπερβολική ταχύτητα

  • 24 την απόσπαση προσοχής του οδηγού

  • 23 την οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή

  • 23 την παραβίαση προτεραιότητας


  • Επίσης, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων προκύπτει ότι οφείλονται :


  • 154 σε σύγκρουση,

  • 114 σε εκτροπή,

  • 91 σε παράσυρση πεζού, 

  • 41 σε πρόσκρουση

  • 27 σε ανατροπή

  • Η πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (260) και στις κατοικημένες περιοχές (141). Στην Π.Α.Θ.Ε. συνέβησαν (12) και στην Εγνατία Οδό (13) ατυχήματα.

    Το μεγαλύτερο ποσοστό των θανατηφόρων τροχαίων συνέβησαν κατά τις ώρες 24.00΄ έως 07.00΄ (104 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες 13.00΄ έως 17.00΄ (95 ατυχήματα).

    Επιπλέον κατά το Α’ εξάμηνο του 2011, από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, βεβαιώθηκαν συνολικά ( 225.919 ) «επικίνδυνες παραβάσεις» σε όλη την Επικράτεια. Οι κυριότερες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν ήταν :
    • 118. 304 παραβάσεις ταχύτητας
    •   35.752 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων
    •   18.787 μη χρήση κράνους
    •   17.756 μη χρήση ζώνης ασφαλείας
    •     9.040 χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
    •     7.021 κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
    •     5. 852 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη
    •     4.168 αντικανονικό προσπέρασμα
    •     2.553 για φθαρμένα ελαστικά
    •     1.995 αντικανονικοί ελιγμοί
    Ειδικότερα, για τις παραβάσεις, που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σημειώνεται ότι το Α’ εξάμηνο του 2011, συγκροτήθηκαν (24.584) συνεργεία αστυνομικών ελέγχων, ελέγχθησαν (828.832) οδηγοί και βεβαιώθηκαν (16.494) παραβάσεις.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

    Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

    Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.