Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Θα εισβάλλουν τα ΜΑΤ σε υπό κατάληψη Σχολές;


Την παρέμβαση των αρχών για να σταματήσουν οι βανδαλισμοί σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, ζήτησε σήμερα η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπουλου...

 
«Το θέμα που προέκυψε σε σχολείο της Κομοτηνής είναι η αφορμή όχι η αιτία, και δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε τέτοια γεγονότα. Είναι όμως η πρώτη φορά που έχουν τέτοια έκταση. Η αρχική εκτίμηση για τις ζημιές ανέρχεται στις 100.000 ευρώ», δήλωσε μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό.

«Βλέπει κάποιος αυτή την εικόνα ενός κατεστραμμένου σχολείου -κομπιούτερ πεταμένα, έπιπλα σπασμένα, τοίχοι γραμμένοι παντού- και για όλα αυτά να μην υπάρχει απόδοση ευθυνών. Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια μικρή πόλη όπου άμεσα ειδοποιούνται η Αστυνομία και όλες οι Αρχές, η Διευθύντρια είναι εκεί, αλλά δεν συλλαμβάνεται κανείς και δεν υπάρχει καμία απόδοση ευθυνών. Αυτό είναι ένα μείζον θέμα», ειπε η υπουργος Παιδείας.

Η κυρία Διαμαντοπούλου παρατήρησε ότι τα τελευταία χρόνια οι καταλήψεις ξεσπούν εθιμικώ δικαίω στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, οπότε «παιδιά 13, 14, 16 ετών αποφασίζουν να κλείσει η πόρτα του σχολείου και να σταματήσει η εκπαιδευτική διαδικασία», αναφέροντας: «υπάρχουν συγκεκριμένες κινήσεις και συγκεκριμένα σχολεία που κάνουν καταλήψεις».

«Κανείς δεν μπορεί να αποφασίζει μόνος του για την κατάληψη του σχολείου και δεν μπορεί η κατάληψη να είναι μία πράξη που δεν έχει επιπτώσεις. Γι' αυτό στην αρχή της χρονιάς είχαμε στείλει σε όλα τα σχολεία μία εγκύκλιο όπου ενημερώναμε ότι τα σχολικά συμβούλια και οι σχολικές επιτροπές - στα οποία συμμετέχουν γονείς, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωπος των μαθητών- οφείλουν να συνεδριάσουν και όταν υπάρχουν προβλήματα στο σχολείο να αποφασίσουν πώς θα τα διεκδικήσουν ή πως θα τα επιλύσουν. Αυτά είναι τα όργανα του σχολείου που μπορούν να πάρουν αποφάσεις. Αυτό είναι η στοιχειώδης λειτουργία ενός δημοκρατικού σχολείου», σχολίασε η υπουργός.

Στη συνέχεια υπενθύμισε στους διευθυντές ότι έχουν ευθύνη απέναντι στη δημόσια περιουσία και ότι οφείλουν να λειτουργούν σύννομα, παρατηρώντας ότι οι καταλήψεις «ενέχουν κινδύνους».

Σημείωσε επιπλέον και για τους μαθητές ότι «το σχολείο έχει και πειθαρχικές ποινές. Πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτού του είδους οι ποινές δεν είναι αυταρχισμός, είναι η λειτουργία μιας κοινωνίας».


Βιαιοπραγίες καταγγέλλει η ΟΛΜΕ
Σοβαρές καταγγελίες έκανε το ΔΣ της ΟΛΜΕ για κρούσματα βιας από διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων εναντίον μαθητών, που συμμετέχουν στις καταλήψεις Γυμνασίων και Λυκείων.
Η ΟΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της, προχωρεί σε συγκεκριμένες καταγγελίες. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι:

- υποδιευθυντής Λυκείου στο Γαλάτσι προκάλεσε τον σοβαρό τραυματισμό μαθήτριας.

- σε Γυμνάσιο της Αργυρούπολης «αγανακτισμένος» γονέας κτύπησε με τον κόπτη, που κρατούσε, μαθητή που συμμετείχε σε κατάληψη.

«Τα κρούσματα βιαιοπραγίας σε βάρος μαθητών είναι πάμπολλα και η Ομοσπονδία μας αδυνατεί να τα καταγράψει», αναφέρουν οι καθηγητές.

Μετά από αυτά η ΟΛΜΕ υπενθυμίζει στους καθηγητές ότι «οι απειλές, οι προπηλακισμοί και η σωματική βία σε βάρος μαθητών είναι απαράδεκτες από παιδαγωγική άποψη και όσοι προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο».

«Οι συνάδελφοι που ακολουθούν τέτοιες πρακτικές δεν έχουν καμία σχέση με το συνδικαλιστικό κίνημα», δηλώνει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και εγκαλεί ως «ηθικά υπεύθυνο για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση το υπουργείο Παιδείας». Την θέση αυτή βασίζει στην εγκύκλιο, που απέστειλε στις 20/9/2011 το υπουργείο στα σχολεία. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ το συγκεκριμένο κείμενο βαφτίζει πρόληψη και παιδαγωγική αντιμετώπιση την καταστολή των μαθητικών αγώνων, καλλιεργεί τον «κοινωνικό αυτοματισμό», το διαίρει και βασίλευε, επιδιώκει να στρέψει τους γονείς ενάντια στα παιδιά.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.