Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Τι θα κάνουν οι ταξιτζήδες τώρα;


Από το Δημόσιο θα δίνονται οι άδειες ταξί, οι οποίες θα μπορούν να ανανεώνονται κάθε τρία χρόνια, αλλά δεν θα μπορούν να μεταβιβάζονται, σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο. Σε αυτό δεν υπάρχει αναφορά σε πληθυσμιακά κριτήρια. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η Αδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ παραχωρείται αποκλειστικά από το κράτος με παράβολο...
 15-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000-10.000 ευρώ για Μοτοσυκλέτες (το ύψος του παραβόλου θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης). Επιπλέον ποσό θα καταβάλλεται για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος.

Η άδεια είναι αμεταβίβαστη για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή και η μαύρη αγορά αδειών.

Για τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που απέκτησαν άδειες τα τελευταία 3-7 χρόνια(κάτι που επίσης είναι αντικείμενο διαβούλευσης) θα υπάρξουν ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Επίσης, οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ και οι νυν Οδηγοί ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ μέσα από πρόγραμμα ύψους 50.000.000 (εκατομμυρίων) ευρώ, με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά ΑΠΥ για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος.

Οι σημερινοί κάτοχοι μισής άδειας ταξί αποκτούν αδαπάνως μία άδεια Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΕΔΧ ΤΑΞΙ.

Το δικαίωμα παροχής υπηρεσιών ταξί ασκείται από Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε) και Ανώνυμες Εταιρείες (Α.Ε) που συστήνονται και λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις της εμπορικής νομοθεσίας, κατέχουν άδεια για την παροχή αυτή με αδειούχους οδηγούς και έχουν στην κυριότητα ή νόμιμη κατοχή τους Ε. Δ.Χ. αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτες Δ.Χ.

Ακόμη, ανοίγει η αγορά της Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔ.ΜΙΣΘ.) με οχήματα έως 9 θέσεων με κράτηση μέσω τηλεφώνου ή internet χωρίς περιορισμό έδρας οχήματος και απαγόρευση επιβίβασης πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες (πανελλαδική εξυπηρέτηση) αλλά με ελεύθερη διαπραγμάτευση κομίστρου.

Στα Ειδικής Μίσθωσης Οχήματα προβλέπεται και η λειτουργία Μοτοσυκλετών Δημοσίας Χρήσης.

Τα νέα αυτοκίνητα ΤΑΞΙ και τα οχήματα Ειδικής Μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (πιστοποίηση EURO 5 κατ’ ελάχιστο) και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο Διαδίκτυο και Τηλεόραση.

Τα νέα ΤΑΞΙ θα φέρουν διακριτή φωτιζόμενη μεγαλύτερου (από τα υπάρχοντα)μεγέθους πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος προκειμένου να ξεχωρίζουν στο δρόμο.

Οι οδηγοί και οι κατά το νόμο υπεύθυνοι της εταιρείας παροχής υπηρεσιών Ε.Δ.Χ. οφείλουν να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης, που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.

Προβλέπεται επίσης η σύσταση επιτροπής υψηλού επιστημονικού κύρους με αντικείμενο την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου και της ροής απόδοσης των νέων αδειών, την επεξεργασία προτάσεων με τη συμπλήρωση 6 μηνών από την πλήρη εφαρμογή του νόμου και τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ με υποχρέωση καταγγελίας στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

Τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση ή την ανανέωση της Αδειας Παροχής

Υπηρεσιών με Ε ΔΧ αυτοκίνητα ή/και με Μοτοσυκλέτες Δ .Χ. είναι τα εξής:

- Αίτηση που κατατίθεται από την ενδιαφερόμενη εταιρεία στην υπηρεσία

Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας.

- Παράβολο υπέρ Δ ημοσίου: ύψους (πρόταση για: 15.000 έως 40.000)

ευρώ για την αρχική χορήγηση της Α.Π.Υ και αυτοδικαίως για ένα Ε Χ αυτοκίνητο και ύψους 5.000 € για την αρχική χορήγηση της Α.Π.Υ και αυτοδικαίως για μία μοτοσικλέτα.

Για κάθε επόμενο Ε Χ αυτοκίνητο το παράβολο για την Α.Π.Υ ορίζεται, στο

80% της αξίας του παραβόλου της περιπτωσης ι και για κάθε επόμενη Μοτοσικλετα Δ.Χ στο 20% της του παραβόλου της περιπτωσης ιι. Για την ανανέωση της Α.Π.Υ. το παράβολο ορίζεται σε 200 ανά αυτοκίνητο και 20 ευρώ ανά μοτοσυκλέτα.

- ΦΕΚ δημοσίευσης καταστατικού και τυχόν τροποποιήσεων αυτού.

- Πιστοποιητικά ότι δεν τελούν η εταιρεία και οι εταίροι της σε πτώχευση, εκκαθάριση, παύση εργασιών, αναγκαστική διαχείριση ή πτωχευτικό συμβιβασμό και ότι δεν έχει κινηθεί σε βάρος τους διαδικασία για τα παραπάνω.

- ΦΕΚ με τη δημοσίευση της συγκρότησης σε σώμα του ισχύοντος Διοικητικού Συμβουλίου και του διορισμού ιευθύνοντος Συμβούλου, εάν πρόκειται για ΑΕ.

- Αποσπάσματα ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, από τα οποία να

προκύπτει ότι δεν έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για κανένα από τα αδικήματα του άρθρου 11 του παρόντος νόμου (i) ο ιευθύνων Σύμβουλος ή μέλος τους ιοικητικού Συμβουλίου Ανώνυμης Εταιρείας ή ο Δ ιαχειριστής ΕΠΕ, (ii) ο διαχειριστής της εταιρείας σε κάθε άλλη περίπτωση ή οποιοσδήποτε εκ των εταίρων.

-Πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας, αναλόγως, των εταίρων και του

διαχειριστή για τις Ε.Π.Ε. ή του ιευθύνοντος Συμβούλου για τις Α.Ε.

ή Πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας, ομοίως, των εταίρων και του

διαχειριστή για τις Ε.Π.Ε. ή του διευθύνοντος Συμβούλου για τις Α.Ε.

-Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας, του διαχειριστή της Ε.Π.Ε. ή του διευθύνοντος Συμβούλου της Α.Ε.

planet-greece: Και φυσικά, το μείζον ερώτημα πλέον είναι τι θα κάνουν οι ταξιτζήδες, καθώς υπάρχουν και θετικά μέτρα, όπως η δωρεάν άδεια σε όσους κατέχουν σήμερα μισό ταξί... Αν και έχουν λόγους να είναι πλέον διχασμένοι, κανείς δεν μπορεί με σιγουριά να πει αν θα πάμε σε νέο κύκλο απεργιών και αντιδράσεων ή αν θα το καταπιούν εύκολα... ίδωμεν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.