Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Δύο στα δέκα νήπια έχουν προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης

Στην Ελλάδα δύο στα δέκα νήπια διαθέτουν προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένα στα δέκα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου....
Ακούγεται υπερβολικό, αναδείχθηκε όμως από την έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα. Στην έρευνα συμμετείχαν 2.319 εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα και το συγκεκριμένο στοιχείο αφορά στο 14% των νηπιαγωγείων, στα οποία έγινε η έρευνα, η οποία διαπίστωσε ότι δύο στα δέκα νήπια διαθέτουν προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Διαπιστώθηκε επίσης ότι ένα στα δέκα νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έφεραν πρόσφατα στη Βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς κ.κ. Νίκος Τσούκαλης, Θανάσης Λεβέντης και Γρηγόρης Ψαριανός και στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου απευθύνθηκαν στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τα μέτρα που λαμβάνονται για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Όπως επισημαίνεται στο απαντητικό έγγραφο του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Χρήστου Παπουτσή, παρέχεται δυνατότητα παρακολούθησης από το σπίτι με ζωντανή προβολή, μέσω live streaming, των ημερίδων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την ασφαλή διείσδυση στο διαδίκτυο. Ο υπουργός αναφέρει ότι ο αριθμός των ατόμων που έχουν παρακολουθήσει τις συγκεκριμένες ημερίδες ξεπερνά τις 30.000. Αναφέρεται επίσης ότι από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, έχει υιοθετηθεί η πρακτική των απευθείας συνδέσεων, μέσω skype, με σχολεία σε όλη την Επικράτεια ώστε να παιδιά να έχουν πρόσβαση σε οδηγίες και συμβουλές για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και τον εθισμό σε αυτό.

Ο κ. Παπουτσής ενημερώνει εξάλλου τους βουλευτές ότι με πρωτοβουλία του υπουργείου και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας δημιουργήθηκε ο ιστότοπος www.cyberkid.gr ,που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας μέχρι 12 ετών, και στους γονείς τους, σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο και τον εθισμό σε αυτό. Η δημιουργία αυτού του ιστότοπου αποσκοπεί στην ασφαλή εξοικείωση του κοινού με τις νέες τεχνολογίες και ειδικότερα το διαδίκτυο, προβάλλοντας τα θετικά του διαδικτύου και παρουσιάζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν, κατά την πλοήγηση σε αυτό. Επίσης μέσα από παιχνίδια και απλές συμβουλές επιχειρεί να πλησιάσει τα παιδιά και τους γονείς, να τους εξοικειώσει στο διαδίκτυο, να τους διασκεδάσει, αλλά και να τους συμβουλέψει προκειμένου να αποφύγουν τις παγίδες και να πλοηγηθούν με ασφάλεια.

Το υπουργείο, στο πλαίσιο της προληπτικής δράσης, μέσω της ιστοσελίδας του www.astynomia.gr, παρέχει πρόσθετες συμβουλές και πληροφορίες για τα λογισμικά φίλτρα αλλά και συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο χωρίς να κινδυνεύουν. Ο κ. Παπουτσής σπεύδει πάντως να επισημάνει ότι στο ελεύθερο εμπόριο διατίθενται προγράμματα-φίλτρα γονικής προστασίας τα οποία απαγορεύουν τη σύνδεση με ιστοσελίδες χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, ενώ παράλληλα καταγράφουν τη διαδικτυακή κίνηση του υπολογιστή.

Οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς που είχαν καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή επικαλούνται έρευνα από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στην οποία συμμετείχαν 2.319 εκπαιδευτικοί. Από την έρευνα προκύπτει ότι στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα αυξημένος ο αριθμός των παιδιών - και δη από την ηλικία των 5 ετών - που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, ενώ μεγάλο ποσοστό παιδιών στην ίδια ηλικία διαθέτει ακόμη και προφίλ σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Στην πλειοψηφία των νηπιαγωγείων (76%) τουλάχιστον ένα στα δέκα νήπια χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου. Προέκυψε επίσης ότι στο 14% των νηπιαγωγείων που έγινε έρευνα, δύο στα δέκα νήπια διαθέτουν προφίλ σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Στο Δημοτικό, ένας στους τέσσερις μαθητές χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο εκτός σχολείου, στο μισό του συνόλου των σχολικών μονάδων το ποσοστό ανέρχεται στο 50%, ενώ τα παιδιά που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο εκτός σχολείου ανέρχονται σε ποσοστό έως και 100%. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, το διαδίκτυο εκτός σχολείου χρησιμοποιείται από το 88% των μαθητών, ενώ στα έξι από τα δέκα γυμνάσια και λύκεια της χώρας, επτά στους δέκα μαθητές έχουν προφίλ σε ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης. Κατά μέσο όρο σε ποσοστό 73% των σχολείων, επτά στους δέκα μαθητές έχουν προφίλ στο Facebook. "Τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν την αναγκαιότητα ενημέρωσης των γονέων και των ανήλικων χρηστών ώστε να γνωρίζουν τα οφέλη αλλά και τους κινδύνους", έχουν επισημάνει οι βουλευτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.