Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

Έξι «μύθοι» που καταρρίπτονται σχετικά με τα αεροπορικά ταξίδια

Γιατί συχνά αρρωσταίνετε κατά τη διάρκεια μιας πτήσης; Πότε χρειάζεται να λαμβάνουμε τη στάση «brace» και γιατί; Γιατί οι αεροσυνοδοί μιλάνε σα ρομπότ; Σας έχουμε τις απαντήσεις....

Κάθε φορά που επιβιβάζεστε σε ένα αεροσκάφος, λαμβάνετε κάποιες σημαντικές οδηγίες: «Απενεργοποιήστε το τηλέφωνό σας», «αφήστε ανοιχτό το κάλυμμα του παραθύρου», «βάλτε το κάθισμά σας σε όρθια θέση» κ.ά. Σίγουρα θα αναρωτιέστε γιατί όλα αυτά.

Πάντως οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν σκοπό να κάνουν το ταξίδι σας πιο δύσκολο. Υπάρχει ένας καλός λόγος για σχεδόν κάθε οδηγία που σας δίνεται εν πτήσει.

1. Γιατί οι αεροσυνοδοί μιλούν συχνά σα ρομπότ;

Μύθος: Οι αεροσυνοδοί είναι αυταρχικά ρομπότ.

Γεγονός: Οι αεροσυνοδοί θέλουν να τις ακούτε και να συνεργάζεστε. Γι’ αυτό συχνά ακολουθούν έναν συγκεκριμένο τυπικό τρόπο συμπεριφοράς και ομιλίας, προκειμένου να τις ακούτε χωρίς να χρειάζεται να το επαναλάβουν. Θα πρέπει λοιπόν να «προχωρήσετε και να καθίσετε στη θέση σας μέχρι να περάσουν και οι επόμενοι» και επίσης να «τοποθετήσετε το κάθισμά σας σε όρθια θέση».





2. Γιατί ανοίγουμε τα καλύμματα των παραθύρων και βάζουμε τα καθίσματα σε όρθια θέση;

Μύθος: Το κάνουμε για να είναι έτοιμα τα αεροσκάφη για την επόμενη πτήση.

Πραγματικότητα: Πρόκειται για μικρά θέματα ασφαλείας. Τραβώντας προς τα επάνω τα καλύμματα των παραθύρων πριν την προσγείωση, μπορούμε να είμαστε σε ετοιμότητα για πιθανούς κινδύνους.

Όσο για την άβολη θέση 90 μοιρών, έχει να κάνει με τον περιορισμό των κραδασμών. Καθιστά επίσης ευκολότερη την απελευθέρωση του πίσω καθίσματος από το συνεπιβάτη σας.

3. Γιατί αρρωσταίνουμε στα αεροπλάνα;

Μύθος: Ο επαναχρησιμοποιούμενος αέρας σε ένα αεροπλάνο, μας κάνει να αρρωσταίνουμε.





Γεγονός: Ο επαναχρησιμοποιούμενος αέρας είναι στην πραγματικότητα υγιεινός. Αρρωσταίνουμε από ό, τι αγγίζουμε. Σύμφωνα με την Boeing, ο αέρας της καμπίνας συνεχώς αντικαθίστανται από συμπιεσμένο φρέσκο αέρα από έξω. Επίσης, ο αέρας αυτός περνά μέσα από φίλτρα που αφαιρούν το 99,97% κάθε αερομεταφερόμενων παθογόνων οργανισμών όπως τα βακτήρια και οι ιοί.

Αλλά συχνά χρησιμοποιούμενες επιφάνειες, όπως οι δίσκοι, τα μαξιλάρια, τα χερούλια του καθίσματος, τα καθίσματα, οι τουαλέτες και οι νιπτήρες, έρχονται σε επαφή με εκατοντάδες επιβάτες κάθε μέρα, οπότε είναι και σημαντικές εστίες μικροβίων.

4. Γιατί το φαγητό στα αεροπλάνα έχει άσχημη γεύση;

Μύθος: Το φαγητό στα αεροπλάνα έχει άσχημη γεύση επειδή είναι φθηνό και έχει δεχτεί επεξεργασία.

Γεγονός: Στην πραγματικότητα το φαγητό έχει καλή γεύση. Ο θόρυβος του κινητήρα είναι αυτός που μας αποσπά.

Είναι δύσκολο ίσως να το πιστέψετε, αλλά έρευνα του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ που δημοσιοποιήθηκε από το BBC, ανέφερε ότι αν ο θόρυβος είναι αυξημένος, κρατά την προσοχή μας μακριά από τη γεύση των τροφίμων.

Στη έρευνα αναφέρεται ότι ο θόρυβος μειώνει την αίσθηση του αλμυρού και του γλυκού και αυξάνει την αίσθηση του τραγανού.





5. Γιατί λαμβάνουμε τη θέση «brace» σε περίπτωση ανάγκης;

Μύθος: Λαμβάνουμε τη θέση «brace» (το κεφάλι κολλημένο με ένα μαξιλάρι στο μπροστινό κάθισμα, το σώμα με κλίση προς τα μπροστά και τα πόδια σταθερά στο πάτωμα) για να έχουμε μια ευκαιρία να επιβιώσουμε, για να είμαστε ήρεμοι κ.τ.λ.

Γεγονός: Έχει αποδειχθεί ότι οι επιβάτες που λαμβάνουν αυτή τη θέση, έχουν λιγότερο σοβαρούς τραυματισμούς από ό, τι οι άλλοι επιβάτες. Επιπλέον, η θέση αυτή έχει ως στόχο να μειώσει δευτερεύουσες επιπτώσεις, με την τοποθέτηση του σώματος (ιδιαίτερα του κεφαλιού) πάνω στην επιφάνεια στην οποία αλλιώς θα προσέκρουε. Ένας άλλος λόγος είναι για να συγκρατήσει το σώμα σε σταθερή θέση.

6. Γιατί απενεργοποιούμε τα κινητά τηλέφωνα;

Μύθος: Το σήμα των κινητών τηλεφώνων μπορεί να μπλοκάρει τα ηλεκτρονικά του αεροσκάφους.

Γεγονός: Οι αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές που περιορίζουν τη χρήση των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (PEDs) έστω και αν αποδείξεις ότι παρεμβαίνουν στα συστήματα των αεροσκαφών, είναι ανύπαρκτες.

Στην πραγματικότητα οι αεροπορικές εταιρείες δεν είναι 100% σίγουρες ότι τα τηλέφωνα παρεμβαίνουν στα συστήματα των αεροσκαφών. Εξάλλου, μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι σχεδόν 6,5 εκατ. άνθρωποι σε 1 χρόνο, άφηναν τα τηλέφωνά τους ανοικτά κατά τη διάρκεια μιας πτήσης προς ή από το Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς κανένα πρόβλημα.





Αλλά οι περισσότερες αεροπορικές αρχές, όπως η Federal Aviation Administration (FAA), απαγορεύουν τη χρήση των κινητών τηλεφώνων και άλλων PEDs, εκτός εάν μπορεί να αποδειχθεί ότι σίγουρα δεν παρεμβαίνουν.

Για να πάρει άδεια να χρησιμοποιούνται τα κινητά, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να δοκιμάσει κάθε μοντέλο τηλεφώνου σε κάθε μοντέλο του αεροσκάφους, για να βεβαιωθεί ότι δεν έρχεται σε παρεμβολή, τόσο με το αεροπλάνο, όσο και με τα δίκτυα στο έδαφος –γεγονός που θα ήταν πολύ χρονοβόρο και δαπανηρό. Είναι πολύ πιο εύκολο λοιπόν στις εταιρείες απλά να ζητούν από τους επιβάτες να απενεργοποιούν τα κινητά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.