Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

Nielsen: Στο «ναδίρ» παραμένει η ψυχολογία των Ελλήνων

Στο «ναδίρ» επέστρεψε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, εξαιτίας της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που προκαλεί το αρνητικό οικονομικό κλίμα ενώ οι Έλληνες είναι οι πιο ανήσυχοι ανάμεσα στους Ευρωπαίους για τις προοπτικές της οικονομίας και της εργασίας...
Τα παραπάνω αποτελούν συμπεράσματα της τριμηνιαίας έρευνας που δημοσίευσε η Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως εννέα στους δέκα Έλληνες θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.

Επίσης, ένας στους τρεις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη που φαίνεται να ξοδεύει περισσότερο από ότι η Ελλάδα....
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (76%), για νέα ρούχα (70%), για φαγητό από έξω (67%) και για εκδρομές ή ταξίδια (60%). Εξίσου υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (68%), ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί, πως το ποσοστό των Ελλήνων που λαμβάνει τα συγκεκριμένα μέτρα είναι αρκετά υψηλότερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

«Νότα αισιοδοξίας» από ΗΠΑ και Κίνα

Όσον αφορά σε διεθνές επίπεδο, η Ινδία παραμένει εδώ και δύο χρόνια η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, ενώ την ακολουθούν οι Φιλιππίνες και η Ινδονησία. Στην Ευρώπη, εκτός από τους Έλληνες ιδιαίτερα απαισιόδοξοι είναι οι Ούγγροι και οι Πορτογάλοι.

Στον αντίποδα, τα θετικά νέα έρχονται από τις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, τις Η.Π.Α. και την Κίνα, οπού η καταναλωτική εμπιστοσύνη επανήλθε στα επίπεδα των αρχών του 2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.