Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Υπεγράφη η σύμβαση της Αττικό Μετρό με την Siemens

Dank sir....

Και... ευχαριστώ είπαμε στους Γερμανούς, με τους οποίους κλείσαμε εξωδικαστική συμφωνία συμβιβασμού του σκανδάλου της μεγάλης της μίζας σχολής, Siemens....


Έως τον Ιούνιο του 2013 θα έχουν παραδοθεί οριστικά σε χρήση για το επιβατικό κοινό της Αττικής οι επτά νέοι σταθμοί Μετρό των γραμμών 2 και 3, έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης GEN-033/2012 μεταξύ Αττικό Μετρό (Α.Μ.) και Siemens για την εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης των επεκτάσεων των Μητροπολιτικών Σιδηροδρόμων των Αθηνών.

Η σύμβαση, ύψους 41,5 εκατ. ευρώ η οποία υπεγράφη από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΜ, κ. Χρίστο Τσίτουρα και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας, κ. Φρανκ Γκέρκεν, προβλέπει την σηματοδότηση στις εξής επεκτάσεις:

- Ελληνικού με 4 σταθμούς (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό)

- Ανθούπολης με 2 σταθμούς (Περιστέρι, Ανθούπολη)

- Χαϊδαρίου με 1 σταθμό (Αγία Μαρίνα)

- Ολοκλήρωση της γραμμής 3 με τρεις σταθμούς (Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή) και αναβάθμιση της λειτουργίας του επιστάθμου του σταθμού Δουκίσσης Πλακεντίας

- Επέκταση Πειραιά με 6 νέους σταθμούς

Ακόμη, η σύμβαση προβλέπει την αναβάθμιση του κεντρικού συστήματος σηματοδότησης στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), την εγκατάσταση του σχετικού συστήματος σηματοδότησης επί των 17 νέων συρμών (σειράς ΙΙΙ), την αναβάθμιση ορισμένων εγκαταστάσεων στο εν λειτουργία δίκτυο και την παροχή εξοπλισμού εκπαίδευσης και συντήρησης προς την εταιρεία ΣΤΑΣΥ (πρώην ΑΜΕΛ), τριετή εγγύηση καλής λειτουργίας, προμήθεια ανταλλακτικών, εργαλείων και εξοπλισμού δοκιμών, εκπαίδευση του προσωπικού, σύνταξη και παράδοση των τευχών τεκμηρίωσης, εγχειριδίων και λειτουργίας και των «ως κατασκευάσθηκαν» σχεδίων, για το σύνολο του αντικειμένου.

Σύμφωνα με την ΑΜ, τα οφέλη από την υλοποίηση της σύμβασης θα είναι:

- Επτά νέοι σταθμοί σε λειτουργία εντός του 2013 («Ηλιούπολη», «Άλιμος», «Αργυρούπολη», «Ελληνικό», «Περιστέρι», «Ανθούπολη» και «Αγ. Μαρίνα») και 6 νέοι σταθμοί στην επέκταση προς Πειραιά το 2017

- Εξήντα οκτώ χλμ. δικτύου συνολικά με 46 σταθμούς (περιλαμβάνει και 21 χλμ. με 4 σταθμούς κοινούς με τον Προαστιακό, προς Αεροδρόμιο)

- Εξυπηρέτηση όλων των ομώνυμων και όμορων δήμων

- Απ’ ευθείας σύνδεση του λιμένα Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος σε 45 περίπου λεπτά

- Εξυπηρέτηση 292.000 επιβατών ημερησίως (160.000 : 7 σταθμοί, 132.000 : Πειραιάς)

- Έσοδα από εισιτήρια περίπου 330.000 € ημερησίως (119 εκατ. € ετησίως)

- Εξοικονόμηση 146.000 ανθρωποωρών ημερησίως που αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση 585.000 € ημερησίως (210 εκατ. € ετησίως)

- Ημερήσια μείωση αυτοκινήτων στους δρόμους κατά 55.000 περίπου

- Μείωση έκλυσης ρύπων CO2 κατά 249 τόνους ημερησίως, στην ατμόσφαιρα της Αθήνας/ Πειραιά.

Ζήτησαν συγγνώμη από τους πολίτες

Είναι σημαντικό όταν συμβαίνουν λάθη, να υπάρχει ανάληψη των ευθυνών, καταβολή των αποζημιώσεων, «ούτως ώστε να προχωράμε μπροστά» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών, κ. Μάκης Βορίδης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι η απεμπλοκή του ζητήματος της Siemens αποτέλεσε μέρος των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης του κ. Λουκά Παπαδήμου, που ολοκληρώνει πλέον την θητεία της.

«Ήταν μία ορθή, ακέραιη και διαφανής σύμβαση» σημείωσε και υπογράμμισε ότι η εξωδικαστική, αποζημιωτική σύμβαση μεταξύ δημοσίου και Siemens θα κυρωθεί από την Βουλή. Επίσης, σε παρέμβασή του ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιάννης Μαγκριώτης σημείωσε ότι «το ήθος και η αξιοπρέπεια είναι πάνω από τα αποτελέσματα», ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens Ελλάδος, κ. Παναγιώτης Ξυνής ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους της εταιρίας για την ταλαιπωρία των πολιτών.

Ο κ. Τσίτουρας ζήτησε συγγνώμη από τους πολίτες για αυτή την καθυστέρηση και υπογράμμισε ότι «η ΑΜ τεχνοκρατικά ήταν σε θέση να υπογράψει ενάμιση χρόνο πριν, όχι όμως για μία σύμβαση με πολιτικές προεκτάσεις». Η εταιρία έκανε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες τόσο προς τους ελεγκτικούς φορείς όσο και προς τις επιτροπές της Βουλής, σημείωσε ο επικεφαλής της ΑΜ.

Μάχη με τον χρονο

Επίσης, επισήμανε ότι, αν και ο συμβατικός χρονος υλοποίησης της σύμβασης είναι 23,5 μήνες, «πιστεύουμε ότι σε 12 μήνες θα αρχίσει η παράδοση των σταθμών, η οποία θα ολοκληρωθεί σε 16 μήνες». «Μπορεί, όμως, να έχουμε και συντομότερους χρόνους» είπε ο κ. Τσίτουρας κι εξήγησε ότι προτεραιότητα θα πάρει η παράδοση των σταθμών Ανθούπολης και Χαϊδαρίου, η επιλεξιμότητα των συγχρηματοδοτούμενων δαπανών των οποίων, εκπνέει τον Μάρτιο του 2013 και τον Μάρτιο του 2014, αντίστοιχα.

Και αυτό διότι, καθώς το υπουργείο Υποδομών δεν θα προλάβει να παραδώσει τους σταθμούς των επεκτάσεων προς το Ελληνικό πριν την λήξη της επιλεξιμότητας των συγχρηματοδοτούμενων δαπανών, θα εξασφαλιστεί ότι θα υπάρχει ένα και μόνο ζήτημα προς διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή οι νότιοι σταθμοί της γραμμής 2.

Σύμφωνα με τον κ. Τσίτουρα τα δυνατά χαρτιά της Ελλάδας σε αυτήν την διαπραγμάτευση, προκειμένου να μην ζητηθεί από την Ε.Ε. η ανάκτηση των κοινοτικών πόρων, άνω των 400 εκατ. ευρώ, λόγω της λήξης της επιλεξιμότητας των έργων της γραμμής 2, θα είναι το «κλείσιμο» της πολιτικής εκκρεμότητας με την Siemens και η παρουσία της Γερμανικής εταιρίας και στην κατασκευάστρια κοινοπραξία του έργου. «Πιστεύω ότι με τις πρώτες εκτιμήσεις θα είναι μία εύκολη μάχη» είπε, καθώς το 96% του φυσικού αντικειμένου του έργου είναι ήδη αποπερατωμένο.

Ωστόσο, υπάρχει κι ένα ακόμη «κρυφό χαρτί» από την ΑΜ, που δεν είναι άλλο από την δυνατότητα εγκαστάστασης ενός εναλλακτικού και προσωρινού συστήματος πλευρικής σηματοδότησης, με στόχο να καταστούν πλήρως λειτουργικοί οι νέοι σταθμοί, προτού ολοκληρωθεί το έργο της Siemens, στην περίπτωση που η Ε.Ε. απαιτήσει όλα τα χρήματα πίσω. «Η Ελληνική πολιτεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να μην υπάρξει επιστροή των Ευρωπαϊκών πόρων» σημείωσε ο κ. Τσίτουρας.

Επίσης, όπως σημείωσε, σε έναν χρόνο θα υπάρχει η μελετητική ωριμότητα, προκειμένου να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό, δηλαδή το τμήμα Γαλάτσι - Ευαγγελισμός.

Ωστόσο, στο επενδυτικό της πρόγραμμα η ΑΜ έχει εγγυημένα χρήματα μόνο για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά και για όλα τα υπόλοιπα έργα (γραμμή 4 Αθήνας, επέκταση γραμμής 2 προς Ίλιον, υπογειοποίηση ΗΣΑΠ από Φάληρο προς Πειραιά, επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα Δυτικά) δεν υπάρχουν ακόμη εγκεκριμένοι πόροι. Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, αυτά τα χρήματα θα προέλθουν από το 5ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, που θα ξεκινήσει το 2013.

*planet-greece, με πληροφορίες από Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.

Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.

Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.