Το 1882 σαν σήμερα είχαμε τρένο στην Πελοπόννησο...καθώς τέθηκε σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου, δημιούργημα του Χαρίλαου Τρικούπη...
Βλέπετε τον αποκαλούμενο και Κολοσούρτη!
Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου:
Στην Ελλάδα η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή εκτός Αττικής λειτούργησε το 1882 στη διαδρομή Πύργου-Κατάκολου. Αιτία οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες μεταφοράς της ελληνικής σταφίδας που γνώριζε τότε μεγάλες δόξες ύστερα από την καταστροφή των γαλλικών αμπελώνων από φυλλοξήρα.
Ο δήμαρχος Πύργου (τότε Λετρίνων) Π. Αυγερινός καλεί το μηχανικό Α. Στρέιτ να μελετήσει το έργο και η κυβέρνηση Κουμουνδούρου παρέχει με νόμο το δικαίωμα κατασκευής της γραμμής μήκους 12,5 χιλιομέτρων.
Το έργο κατασκευάζεται από τη Γενική Πιστωτική Τράπεζα, που παραχωρεί την εκμετάλλευση στην εταιρεία «Σιδηρόδρομος Πύργου-Κατάκολου» (ΣΠΚ).
Στο σταθμό του Κατάκολου που βρισκόταν επί χρόνια πάνω στο λιμάνι, γινόταν κάθε χρόνο λαμπρή γιορτή όταν έφθανε το πρώτο τρένο με σοδειά σταφίδας.
Στη γραμμή κυκλοφορούσαν και ξύλινα βαγόνια με εξώστες που τα ονόμαζαν «Τρένα της αγάπης». Τις ατμάμαξες που έμοιαζαν με εκείνες του τραμ και είχαν ποδιά» για να προστατεύονται από την άμμο της παραλίας, τις ονόμαζαν οι ντόπιοι «Μαριγούλες».
Η παραγωγή της σταφίδας που γέννησε τη γραμμή έρχεται όμως να της δημιουργήσει προβλήματα όταν προκύπτει κρίση μετά το 1896.
Ο ΣΠΚ συνεχίζει να λειτουργεί και το 1951 απορροφάται από τον ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου ).
Ο ΣΠΑΠ είναι η εταιρεία που συστάθηκε για τη δημιουργία του πελοποννησιακού δικτύου το 1882.
πηγή:pyrgos-news.blogspot.com
Βλέπετε τον αποκαλούμενο και Κολοσούρτη!
Διαβάζουμε στην ιστοσελίδα του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου:
Στην Ελλάδα η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή εκτός Αττικής λειτούργησε το 1882 στη διαδρομή Πύργου-Κατάκολου. Αιτία οι συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες μεταφοράς της ελληνικής σταφίδας που γνώριζε τότε μεγάλες δόξες ύστερα από την καταστροφή των γαλλικών αμπελώνων από φυλλοξήρα.
Ο δήμαρχος Πύργου (τότε Λετρίνων) Π. Αυγερινός καλεί το μηχανικό Α. Στρέιτ να μελετήσει το έργο και η κυβέρνηση Κουμουνδούρου παρέχει με νόμο το δικαίωμα κατασκευής της γραμμής μήκους 12,5 χιλιομέτρων.
Το έργο κατασκευάζεται από τη Γενική Πιστωτική Τράπεζα, που παραχωρεί την εκμετάλλευση στην εταιρεία «Σιδηρόδρομος Πύργου-Κατάκολου» (ΣΠΚ).
Στο σταθμό του Κατάκολου που βρισκόταν επί χρόνια πάνω στο λιμάνι, γινόταν κάθε χρόνο λαμπρή γιορτή όταν έφθανε το πρώτο τρένο με σοδειά σταφίδας.
Στη γραμμή κυκλοφορούσαν και ξύλινα βαγόνια με εξώστες που τα ονόμαζαν «Τρένα της αγάπης». Τις ατμάμαξες που έμοιαζαν με εκείνες του τραμ και είχαν ποδιά» για να προστατεύονται από την άμμο της παραλίας, τις ονόμαζαν οι ντόπιοι «Μαριγούλες».
Η παραγωγή της σταφίδας που γέννησε τη γραμμή έρχεται όμως να της δημιουργήσει προβλήματα όταν προκύπτει κρίση μετά το 1896.
Ο ΣΠΚ συνεχίζει να λειτουργεί και το 1951 απορροφάται από τον ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου ).
Ο ΣΠΑΠ είναι η εταιρεία που συστάθηκε για τη δημιουργία του πελοποννησιακού δικτύου το 1882.
πηγή:pyrgos-news.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.