Από την 1η Ιουλίου 2012 οι Ευρωπαίοι πολίτες, θα έχουν μια ακόμη μείωση στις τηλεφωνικές χρεώσεις μέσω των κινητών τους, αλλά και στην αποστολή sms. Πρόκειται για την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία...
υπερψηφίσθηκε με 578 ψήφους υπέρ, 10 εναντίον και 10 αποχές.
Εισηγήτρια της σχετικής έκθεσης ήταν η Ευρωβουλευτής του Λαϊκού Κόμματος Angelika Niebler, ενώ με την ίδια απόφαση εγκρίθηκε και η ΄΄επιλογή διαφορετικού παρόχου υπηρεσιών roaming (περιαγωγή) από εκείνου που έχουν στη χώρα τους΄΄. Με άλλα λόγια αυξάνεται ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο πεδίο εφαρμογής. Από το 2014, οπότε οι εταιρίες υποχρεούνται να προσαρμόσουν τις τιμές χρέωσης για τους πελάτες τους.
Για να γίνουμε όπως πιο συγκεκριμένοι θα σταθούμε σε μια λεπτομέρεια, η οποία ήταν η έναρξη της μείωσης κινητής τηλεφωνικής για τους Ευρωπαίους πολίτες. Σε ποσοστό 70% (από το 2007) και των sms σε ποσοστό 40% (τον ίδιο χρόνο) έως τον Ιούνιο του 2012, με σταδιακή μείωση της περιαγωγής, φθάσαμε στο σημερινό αποτέλεσμα υπέρ των καταναλωτών.
Θα θέλαμε εδώ να υπενθυμίσουμε ότι όλα ξεκίνησαν με την τροποποίηση του κανονισμού 717/2007 όταν εισηγητές ήταν ο Αυστριακός Ευρωβουλευτής Πάουλ Ρούμπιγκ και ο υπογράφων, Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας (2004-2009) με Επίτροπο την Βίβιαν Ρέντινγκ (Λουξεβούργο).
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι, επρόκειτο για άθλο, καθώς τα συμφέροντα των μεγάλων πολυεθνικών κινητής τηλεφωνίας, άρχισαν να τις προβληματίζουν, κυρίως στον επενδυτικό τομέα. Πολύ περισσότερο δε όταν με προσωπική μας εισήγηση, στην Έκθεση περιλήφθησαν αισθητές μειώσεις στους καλοκαιρινούς μήνες και επιπλέον στις περιπτώσεις χρήσης περιαγωγής για τους επαγγελματίες, που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους, κυρίως στο εξωτερικό (πχ δημοσιογράφοι, υπάλληλοι του δημοσίου, αλλά και των επιχειρήσεων).
Από το 2007 έως το 2009, έγιναν από την Κομμισσιόν πολλαπλές ρυθμίσεις, δεδομένου ότι ο κανονισμός θα ίσχυε μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Από τότε έως σήμερα η προσοχή ήταν στραμμένη στις ΄΄παροχές εγγυήσεων εναντίον των ΄΄φουσκομένων λογαριασμών΄΄ για την περιαγωγή δεδομένων΄΄.
Προσωπικά εκτιμώ ότι, με βάση τ’ αποτελέσματα χρήσης των κινητών τηλεφώνων από τους πολίτες, δικαιώνουν την προσπάθεια μας τόσο την προσωπική, όσο και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ξεκινήσαμε το μεγάλο εγχείρημα, προς το συμφέρον εκατομμυρίων συμπολιτών μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ιδιαίτερα των νέων. Γιατί είναι αυτοί, που κατά πλειοψηφία είναι δέκτες, γνώστες και χειριστές των ηλεκτρονικών μέσων.
Επιπλέον των συνανθρώπων μας που ζουν σε απόμακρες περιοχές. Πολλοί από τους οποίους στην απομόνωση ή και την εγκατάλειψη. Εκείνοι, που έχουν ανάγκη χρήσης και επαφής με φίλους και συγγενείς, μέσα από μια τηλεφωνική κλήση.
Είναι χρήσιμο, στο σημείο αυτό, να αναφερθούμε αριθμητικά τι σημαίνει η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
• Σήμερα μια μονόλεπτη τηλεφωνική κλίση κοστίζει 35 λεπτά και το γραπτό μήνυμα (sms) 11 λεπτά.
• Από την 1η Ιουλίου θα κοστίζουν στον πολίτη, αντίστοιχα 29 λεπτά και 9 λεπτά.
• Το 2013, 24 λεπτά και 8 λεπτά αντίστοιχα
• Το 2014, 19 λεπτά και 6 λεπτά τα (sms)
• Για το Internet, οι τιμές από την 1η Ιουλίου διαμορφώνονται στα 70 λεπτά, 45 λεπτά (2013) και 20 λεπτά (2014). Οπότε θα τροποποιηθεί και πάλι ο κανονισμός της Κομμισσιόν, δεδομένου ότι λήγει η παρούσα θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
* Ο κ. Μανώλης Μαυρομμάτης, δημοσιογράφος, πρ. ευρωβουλευτής ΝΔ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.