Τις κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου «περί καταχραστών του Δημοσίου» και της άμεσης συνέργειας σε απιστία απήγγειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Π. Παπανδρέου σε βάρος 13 στελεχών του ΟΣΕ, της περιόδου 2004-2007, για....
αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό.
Για την υπόθεση εστάλη πριν από μερικούς μήνες στη Βουλή σκέλος της δικογραφίας, που αφορά ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του τότε υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη, αν και η όποια ευθύνη πολιτικού προσώπου έχει ήδη παραγραφεί.
Η έρευνα, που διενέργησε για την υπόθεση η εισαγγελέας, αφορούσε καταγγελίες για πράξεις και παραλείψεις υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ όσον αφορά τις διαδικασίες προμηθειών και τήρησης συμβάσεων. Η δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση περιλαμβάνει τρία σκέλη.
Το πρώτο σκέλος αφορά την αλλαγή των προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Η υπόθεση σχετίζεται με πρόγραμμα αγοράς ηλεκτραμαξών, πορείας κανονικής γραμμής, συνολικού κόστους 3,2 δισ. ευρώ, που, ενώ τον Ιούλιο του 2006 είχε εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής, οι διαγωνιστικές διαδικασίες φέρεται να καθυστερούσαν επειδή επιχειρήθηκε αλλαγή των προδιαγραφών του υλικού, με μείωση της μέγιστης ταχύτητάς τους.
Οι νέες προδιαγραφές απορρίφθηκαν από τη διακομματική επιτροπή της Βουλής, πλην όμως το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, αποφάσισε να προμηθευτεί 50 ντιζελοκίνητες μηχανές, για έλξη εμπορικών αμαξοστοιχιών, μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα, παρά τις ομόφωνες αποφάσεις που προέβλεπαν μηχανές μικτής χρήσης (για εμπορικές και επιβατικές μεταφορές) μέγιστης ταχύτητας 180 χιλιομέτρων την ώρα.
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει η προμήθεια του επίμαχου τροχιακού υλικού, καθώς σταμάτησαν οι διαδικασίες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να χάνει τεράστια ποσά από τα κέρδη που θα είχε.
Το δεύτερο σκέλος αφορά την ανοχή που φέρεται να επέδειξε η διοίκηση του ΟΣΕ στην καθυστέρηση της παράδοσης από τον ανάδοχο του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιβατικών μεταφορών του ΟΣΕ.
Τέλος, η ποινική δίωξη αφορά την ενοικίαση από τον ΟΣΕ οκτώ συρμών τύπου Desirο, για τους οποίους ο Οργανισμός κατέβαλε το αντίτιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ το μήνα, για δεκαέξι μήνες, ενώ τα τρένα θα μπορούσε να τα έχει δωρεάν.
Οι επίμαχες αυτοκινητάμαξες είχαν παραχωρηθεί δωρεάν από τον Ιανουάριο του 2004 μέχρι και τον Απρίλιο του 2007 στον ΟΣΕ, ως τήρηση ρήτρας για τη μη έγκαιρη παράδοση του καινούργιου τροχαίου υλικού από την κοινοπραξία Siemens-Ελληνικά Ναυπηγεία. Η κοινοπραξία εξακολουθούσε να χρωστά ποσό 8,3 εκατ. ευρώ, όταν έγινε η ενοικίαση και, κατά την εισαγγελική εκτίμηση, με το συγκεκριμένο ποσό τα οκτώ τρένα θα μπορούσαν σχεδόν να έχουν αγοραστεί.
Η δικογραφία για την υπόθεση έχει ήδη ανατεθεί σε ανακριτή, ενώπιον του οποίου θα κληθούν σε απολογία οι δεκατρείς κατηγορούμενοι.
Πηγή:ΑΜΠΕ
αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό.
Για την υπόθεση εστάλη πριν από μερικούς μήνες στη Βουλή σκέλος της δικογραφίας, που αφορά ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του τότε υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη, αν και η όποια ευθύνη πολιτικού προσώπου έχει ήδη παραγραφεί.
Η έρευνα, που διενέργησε για την υπόθεση η εισαγγελέας, αφορούσε καταγγελίες για πράξεις και παραλείψεις υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ όσον αφορά τις διαδικασίες προμηθειών και τήρησης συμβάσεων. Η δικογραφία που έχει σχηματιστεί για την υπόθεση περιλαμβάνει τρία σκέλη.
Το πρώτο σκέλος αφορά την αλλαγή των προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Η υπόθεση σχετίζεται με πρόγραμμα αγοράς ηλεκτραμαξών, πορείας κανονικής γραμμής, συνολικού κόστους 3,2 δισ. ευρώ, που, ενώ τον Ιούλιο του 2006 είχε εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής, οι διαγωνιστικές διαδικασίες φέρεται να καθυστερούσαν επειδή επιχειρήθηκε αλλαγή των προδιαγραφών του υλικού, με μείωση της μέγιστης ταχύτητάς τους.
Οι νέες προδιαγραφές απορρίφθηκαν από τη διακομματική επιτροπή της Βουλής, πλην όμως το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, όπως αναφέρεται στη δικογραφία, αποφάσισε να προμηθευτεί 50 ντιζελοκίνητες μηχανές, για έλξη εμπορικών αμαξοστοιχιών, μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα, παρά τις ομόφωνες αποφάσεις που προέβλεπαν μηχανές μικτής χρήσης (για εμπορικές και επιβατικές μεταφορές) μέγιστης ταχύτητας 180 χιλιομέτρων την ώρα.
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει η προμήθεια του επίμαχου τροχιακού υλικού, καθώς σταμάτησαν οι διαδικασίες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να χάνει τεράστια ποσά από τα κέρδη που θα είχε.
Το δεύτερο σκέλος αφορά την ανοχή που φέρεται να επέδειξε η διοίκηση του ΟΣΕ στην καθυστέρηση της παράδοσης από τον ανάδοχο του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιβατικών μεταφορών του ΟΣΕ.
Τέλος, η ποινική δίωξη αφορά την ενοικίαση από τον ΟΣΕ οκτώ συρμών τύπου Desirο, για τους οποίους ο Οργανισμός κατέβαλε το αντίτιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ το μήνα, για δεκαέξι μήνες, ενώ τα τρένα θα μπορούσε να τα έχει δωρεάν.
Οι επίμαχες αυτοκινητάμαξες είχαν παραχωρηθεί δωρεάν από τον Ιανουάριο του 2004 μέχρι και τον Απρίλιο του 2007 στον ΟΣΕ, ως τήρηση ρήτρας για τη μη έγκαιρη παράδοση του καινούργιου τροχαίου υλικού από την κοινοπραξία Siemens-Ελληνικά Ναυπηγεία. Η κοινοπραξία εξακολουθούσε να χρωστά ποσό 8,3 εκατ. ευρώ, όταν έγινε η ενοικίαση και, κατά την εισαγγελική εκτίμηση, με το συγκεκριμένο ποσό τα οκτώ τρένα θα μπορούσαν σχεδόν να έχουν αγοραστεί.
Η δικογραφία για την υπόθεση έχει ήδη ανατεθεί σε ανακριτή, ενώπιον του οποίου θα κληθούν σε απολογία οι δεκατρείς κατηγορούμενοι.
Πηγή:ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.