Ένα ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο που έχει μισθώσει ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Gazprom και μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αναμένεται να είναι το πρώτο του είδους του που διαπλέει το Βορειοανατολικό Πέρασμα της Αρκτικής, εκμεταλλευόμενο το λιώσιμο των πάγων.
Το πλοίο...
ονομάζεται Ob River, από τον ποταμό Ομπ, έναν
από τους τρεις μεγάλους σιβηρικούς ποταμούς που εκβάλλουν στον Αρκτικό Ωκεανό, έχει χωρητικότητα 150.000 κυβικά μέτρα και ανήκει στην Dynagas.
Απέπλευσε από το Χάμερφεστ της Νορβηγίας το Νοέμβριο και αναμένεται να καταπλεύσει στην Ιαπωνία στις αρχές Δεκεμβρίου, είκοσι ημέρες νωρίτερα απ ό,τι αν ακολουθούσε τη συμβατική θαλάσσια οδό. Συνοδεύεται από ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του.
Σύμφωνα με το BBC, το πλοίο έχει 40μελές πλήρωμα και το ταξίδι του προετοιμάζεται εδώ και ένα χρόνο. «Πρόκειται για μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιπέτεια», δήλωσε στο βρετανικό δίκτυο ο Τόνι Λόριτζεν της Dynagas. «Τα μέλη του πληρώματος έχουν δει πολικές αρκούδες στη διάρκεια του ταξιδιού. Το σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό και όλα πήγαν καλά μέχρι στιγμής», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε, ο πιο σημαντικός παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση να χρησιμοποιηθεί η διαδρομή αυτή είναι το λιώσιμο των πάγων που άγγιξε πρόσφατα επίπεδα-ρεκόρ. «Υπάρχει η δυνατότητα να φτάσει κανείς σε μία πολύ κερδοφόρα αγορά από μία διαδρομή κατά 40% συντομότερη, κάτι που σημαίνει ότι χρησιμοποιείται και 40% λιγότερο καύσιμο», είπε ο Λόριτζεν.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι νέες κλιματικές συνθήκες που κατέστησαν τη θαλάσσια αυτή διαδρομή ελκυστική. Το εργοστάσιο υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Χάμερφεστ κατασκευάστηκε με την προοπτική των εξαγωγών στις ΗΠΑ.
Όμως η αμερικανική ζήτηση για εισαγόμενο αέριο έχει μειωθεί λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής σχιστολιθικού αερίου. Την ίδια ώρα, μετά την πυρηνική καταστροφή στη Φουκουσίμα, η Ιαπωνία βρίσκεται σε αναζήτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
πηγή
Το πλοίο...
ονομάζεται Ob River, από τον ποταμό Ομπ, έναν
από τους τρεις μεγάλους σιβηρικούς ποταμούς που εκβάλλουν στον Αρκτικό Ωκεανό, έχει χωρητικότητα 150.000 κυβικά μέτρα και ανήκει στην Dynagas.
Απέπλευσε από το Χάμερφεστ της Νορβηγίας το Νοέμβριο και αναμένεται να καταπλεύσει στην Ιαπωνία στις αρχές Δεκεμβρίου, είκοσι ημέρες νωρίτερα απ ό,τι αν ακολουθούσε τη συμβατική θαλάσσια οδό. Συνοδεύεται από ρωσικό πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του.
Σύμφωνα με το BBC, το πλοίο έχει 40μελές πλήρωμα και το ταξίδι του προετοιμάζεται εδώ και ένα χρόνο. «Πρόκειται για μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περιπέτεια», δήλωσε στο βρετανικό δίκτυο ο Τόνι Λόριτζεν της Dynagas. «Τα μέλη του πληρώματος έχουν δει πολικές αρκούδες στη διάρκεια του ταξιδιού. Το σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό και όλα πήγαν καλά μέχρι στιγμής», πρόσθεσε.
Όπως ανέφερε, ο πιο σημαντικός παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση να χρησιμοποιηθεί η διαδρομή αυτή είναι το λιώσιμο των πάγων που άγγιξε πρόσφατα επίπεδα-ρεκόρ. «Υπάρχει η δυνατότητα να φτάσει κανείς σε μία πολύ κερδοφόρα αγορά από μία διαδρομή κατά 40% συντομότερη, κάτι που σημαίνει ότι χρησιμοποιείται και 40% λιγότερο καύσιμο», είπε ο Λόριτζεν.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι νέες κλιματικές συνθήκες που κατέστησαν τη θαλάσσια αυτή διαδρομή ελκυστική. Το εργοστάσιο υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Χάμερφεστ κατασκευάστηκε με την προοπτική των εξαγωγών στις ΗΠΑ.
Όμως η αμερικανική ζήτηση για εισαγόμενο αέριο έχει μειωθεί λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής σχιστολιθικού αερίου. Την ίδια ώρα, μετά την πυρηνική καταστροφή στη Φουκουσίμα, η Ιαπωνία βρίσκεται σε αναζήτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.