Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, έως ότου δικαιωθούν, δηλώνουν οι ναυτεργάτες, οι οποίοι βρίσκονται από χθες σε 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση, με αφορμή το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας:...
«Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις». Τα πλοία θα παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια έως τις 6 το πρωί του Σαββάτου, ενώ η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου αύριο το πρωί, προκειμένου να καθορίσει τη στάση της.
Ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία, πραγματοποίησαν σήμερα συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά. Ο πρόεδρος της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, ζήτησε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου, θεωρώντας ότι θα επιφέρει περαιτέρω αύξηση της ανεργίας στους έλληνες ναυτικούς και ότι τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση. Ο συνδικαλιστικός φορέας των ναυτικών ζητά επίσης την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την παρέμβαση του υπουργείου, προκειμένου να καταβληθούν δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε έλληνες ναυτικούς.
Συμμετοχή στη 48ωρη απεργία αποφάσισε και το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, που αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί και να αναχαιτιστεί με κάθε τρόπο και θυσία η συνεχιζόμενη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Τρόικα που επιτίθεται με μανία στο σύνολο των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων».
Τις κινητοποιήσεις των ναυτικών στηρίζουν, με ψηφίσματά τους, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, η Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ένωση Κυβερνητών - Μηχανοδηγών και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Τι υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι
Από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι υποστηρίζουν ότι ακόμη κι αν δεν περάσει το νομοσχέδιο τελικά από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία μπορεί να είναι δυσμενείς, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες, λόγω κόστους, θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού. Ήδη στις γραμμές της Αδριατικής μόνο έξι πλοία είναι δρομολογημένα με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια.
Η πτώση της επιβατικής κίνησης λόγω της οικονομικής κρίσης, η παντελής έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες αλλά και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι σύμφωνα με τις ίδιους, οι αιτίες που δεν μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες ισορροπίας στον κλάδο, που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός.
Οι ακτοπλόοι έχουν ζητήσει μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα επίπεδα των ξενοδοχείων, μείωση των λιμενικών τελών και κατάργηση του επίναυλου, αιτήματα που έως σήμερα δεν έχουν γίνει δεκτά.
Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), η πτώση της επιβατικής κίνησης τα τελευταία τρία χρόνια ήταν 23,34% στην ακτοπλοΐα και 39,09% στην Αδριατική.
Αναφορικά με την αύξηση της τιμής των καυσίμων, ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει ότι από το 2009 έως το 2012 ξεπερνάει το 100%. Η κατανάλωση καυσίμων από πλοία της ακτοπλοΐας και της Αδριατικής υπολογίζεται περίπου από το ΣΕΕΝ σε 1.000.000 τόνους, ενώ το 58,6% του καθαρού ναύλου που πληρώνει ο επιβάτης στο εισιτήριο αφορά τα καύσιμα.
Σύμφωνα με σημερινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το Β΄ τρίμηνο του 2012, σε σύγκριση µε την αντίστοιχη διακίνηση του Β΄ τριμήνου του 2011, παρουσίασε μείωση κατά 7,8%, έναντι μείωσης 7,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2011 προς το 2010.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για να αποφευχθούν περιπτώσεις εμφάνισης υβριστικών σχολίων ή άλλων ποινικά κολάσιμων πράξεων, όλα τα σχόλια πριν δημοσιευτούν ελέγχονται.
Παρακαλούμε μην αποστέλετε πληροφορίες άχρηστες προς τη λειτουργία του συγκεκριμένου blog.
Τα μηνύματα είναι προσωπικές απόψεις των αποστολέων και σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν τους δημιουργούς ή διαχειριστές της συγκεκριμένης σελίδας.