Οι εποχές που εργάζονταν 3 ώρες ημερησίως κι είχαν διακοπές Χριστούγεννα, Πάσχα καλοκαίρι, πρέπει να τελειώσουν...
Ανατροπές στο ωράριο των εκπαιδευτικών θα φέρει ο Σεπτέμβριος, με αύξηση των ωρών διδασκαλίας κατά 8 ώρες το μήνα.
Σύμφωνα με το "Έθνος", η αύξηση των ωρών, εντάσσεται στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας, να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από το "ψαλίδι" στις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών, λόγω του μνημονίου και των πολιτικών λιτότητας.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούνται τον τελευταίο καιρό, αλλεπάλληλες συσκέψεις, προκειμένου να μπορέσουν να λειτουργήσουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία, την επόμενη χρονιά.
Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, θεωρείται βέβαιη η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως ώστε να καλυφθούν οι κενές θέσεις που θα προκύψουν, εξαιτίας των λιγοστών προσλήψεων που θα γίνουν αλλά και των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων.
Το υπουργείο Παιδείας, έχει ήδη ζητήσει στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των οργανικών θέσεων ανά σχολική μονάδα, καθώς έχει διαπιστώσει ότι σε αρκετές περιπτώσεις δεν δικαιολογείται ο αριθμός των εκπαιδευτικών, σε σχέση με τον μαθητικό πληθυσμό.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, η αύξηση του ωραρίου κατά 8 ώρες το μήνα θα οδηγήσει στην "εξοικονόμηση", 10.000 θέσεων αναπληρωτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω του μνημονίου, οι προσλήψεις αναπληρωτών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τις 2000. Αν σκεφθούμε ότι φέτος ανήλθαν στις 12.000 γίνεται αντιληπτό, το πόσο οξύ είναι το πρόβλημα που θα προκύψει στα σχολεία.
Γειά σας, στό σχολεῖο ἕνας εὐσυνείδητος ἐκπαιδευτικός πότε δέν ἐργάζεται 3 ὧρες ἡμερήσιος .Μπορεῖ ὅμως νά ἔχει τρεῖς διδακτικές ὧρες συνεχόμενες ἤ μέ κενά.Στό σχολεῖο ἀγνοεῖται συστυματικα ὅτι γίνονται καί ἄλλες δραστηριότητες πού ὀργανονονται ἀπό ἐκπαιδευτικούς ἐκτως διδακτικοῦ ὡραρίου καί δαπονουνται ἀρκετές ὧρες ,ὅπως προαιτημασια σχολικῶν ἑορτῶν ,θεατρικά ἔργα ,προγράμματα ἐπισκέψεων καί ποικίλων δραστηριοτήτων κ.τ.λ.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈγνοεῖται συστηματικά ὅτι στά σχολεῖα δέν ὑπάρχει διοικητικό προσωπικό καί ὅλες οἱ διοικητικές ἐργασίες –γραφιοκρατεια γίνεται ἀπό ἐκπαιδευτικούς σέ μή διδακτικό ὡράριο.
Ἄρα ,δέν εἶναι δυνατόν νά ἐργάζεται μόνο τρεῖς ὧρες ἠμςρησιος καί νά φεύγει.
Τρεῖς διδακτικές ὧρες (3Χ5=15) τήν ἥμερα ἔχει ὁ καθηγητής μέ 20 ἔτη προυπηρεσία.
Ἡ προαιτημασια ,ἡ διόρθωση τῶν γρατων διαγωνισμάτων –τέστ ἀνά τρίμηνο καί στίς ἀπολυτήριες ἑξαιτασεις δέν εἶναι χρόνος ἐργασίας (πόσος χρόνος ἀπαιτηται γιά 170 γραπτά ἤ ἐκθέσεις;)
Σίγουρα ὑπάρχουν καί οἱ ἐκπαιδευτικοί πού δέν εἶναι συνειδητοί στήν δουλεία τους πού πού ἀποφεύγουν πολλά ἀπό τά παραπάνω καί <> ,ἀλλά δέν εἶναι ὅλοι τό ἴδιο οἱ γενικεύσεις εἶναι πολύ ἐπικυνδινες .
Ὁ καθένας ὀφείλει νά εἶναι εὐσυνείδητος στήν ἐργασία καί οἱ ἐκπαιδευτικοί πρότυπο γιά τούς μαθητές τους.
Εὐχαρηστώ.
Σ.Π.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ.