Πουλάνε κατασχεμένα σε τιμές καινούργιων!....
Περίεργα πράγματα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό στις δημοπρασίες κατασχεμένων ή χρονομισθωμένων αυτοκινήτων από τις τράπεζες με τις τιμές διάθεσης να κυμαίνονται σε επίπεδα υψηλότερα ακόμη και τις αντίστοιχες τιμές στην λιανική ή να είναι σε απόσταση αναπνοής από τις τιμές που έχουν τα αντίστοιχα μοντέλα ως καινούρια...
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να έχουν «στερέψει» οι πηγές άντλησης αυτοκινήτων για τους εμπόρους από την εγχώρια αγορά ενώ από την άλλη μεριά η επιβολή υπέρογκων φόρων κάνει απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων από το εξωτερικό.
Πάντως μέχρι πρότινος όταν υπήρχε έλλειψη αυτοκινήτων στην αγορά μεταχειρισμένων αυτομάτως ανέβαιναν και οι τιμές. Τώρα οι τιμές ανεβαίνουν ραγδαία χωρίς να μπορούν οι καταναλωτές να απορροφήσουν τα αυτοκίνητα στις συγκεκριμένες τιμές δημιουργώντας κλίμα ασφυξίας στους επιχειρηματίες του κλάδου.
Από την άλλη μεριά πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο οι έμποροι που «χτυπούν» τα αυτοκίνητα των δημοπρασιών και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πρόκειται ξεκάθαρα για περιπτώσεις ξεπλύματος μαύρου χρήματος καθώς δεν είναι δυνατόν να αγοράζουν κάποιο ΙΧ έναντι 10.000 ευρώ και να πουλάνε έναντι 8.000 ευρώ ή ακόμη κα φθηνότερα...
Παράλληλα τα νέα κυκλώματα αγοράζουν ακριβά ακόμη και αυτοκίνητα που σε 2-3 χρόνια έχουν διανύσει ακόμη και πάνω από 200.000 χλμ. και αν τοποθετηθούν σε κάποια εμπορία αυτοκινήτων με τον συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων στο κοντέρ τους δεν υπάρχει περίπτωση να πουληθούν.
Βέβαια στελέχη της αγοράς υποψιάζονται ότι πίσω από αυτή την κατάσταση κρύβονται και κάποιοι εισαγωγείς που επιθυμούν να συρρικνώσουν την αγορά των μεταχειρισμένων που δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων...
Μεταχειρισμένα σε τιμές καινούριων!
H «H» δημοσιεύει χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτοκινήτων που εκποιήθηκαν από τις τράπεζες και εταιρείες χρονομίσθωσης σε απίστευτα υψηλές τιμές.
Ειδικότερα σε πρόσφατη δημοπρασία τραπεζών εκποιήθηκε ένα Citroen C3 με κινητήρα 1.100 κ.εκ. με 1η Αδεια Κυκλοφορίας το 2008 έναντι 4.500 ευρώ και σύμφωνα με εμπόρους που είδαν από κοντά το συγκεκριμένο όχημα χρειάζονταν τουλάχιστον 300 ευρώ επιπλέον για να διατεθεί προς πώληση στους καταναλωτές. Συνολικά λοιπόν το συγκεκριμένο μοντέλο θα ξεπερνούσε τις 4.800 ευρώ τη στιγμή που το ίδιο ακριβώς μοντέλο πωλούν πάρα πολλοί έμποροι και ιδιώτες καταναλωτές από 3.500 ευρώ.
Σε άλλη περίπτωση ένα Opel Insignia 1,6 Turbo με 1η Αδεια Κυκλοφορίας το 2010 εκποιήθηκε έναντι 10.300 ευρώ ωστόσο τα χιλιόμετρα που είχε διανύσει μέσα σε 3 μόλις χρόνια ήταν πάνω από 180.000 χλμ. και το καθιστούσαν αντιεμπορικό.
Ενα Skoda Fabia 1,2 με 1η Αδεια Κυκλοφορίας το 2007 εκποιήθηκε στις 4.000 ευρώ με 233.000 χλμ. στο κοντέρ του!
Eνα Opel Astra 1,6 με 1η άδεια κυκλοφορίας το 2008 και πάνω από 180.000 χλμ. άγγιξε τις 6.100 ευρώ.
Ενα Ford Focus 1,6 του 2008 με 126.000 χλμ. πουλήθηκε έναντι 7.300 ευρώ τη στιγμή που εκατοντάδες Focus πωλούνται στην αγορά από 4.500 ευρώ.
To κορυφαίο πάντως παράδειγμα αφορά σε δύο VW Golf 1,4 Tsi μοντέλα του 2011 τα οποία διατέθηκαν έναντι 14.800 ευρώ για την αυτόματη έκδοση και 14.000 ευρώ για την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο τη στιγμή που καινούριο το VW Golf διατίθεται με απόσυρση έναντι 14.900 ευρώ!
Συνεχίζοντας την ανάγνωση στις λίστες των αυτοκινήτων διακρίναμε ένα Toyota Yaris 1,3 με 1η Αδεια Κυκλοφορίας το 2010 και 55.000 χλμ. να πωλείται έναντι 7.800 ευρώ ενώ ένα Toyota Auris μοντέλο επίσης του 2010 και 62.000 χλμ. στο κοντέρ του να διατίθεται έναντι 9.000 ευρώ.
Ενα άλλο άκρως εντυπωσιακό εύρημα στις λίστες των τραπεζών αφορά σε ένα Opel Zafira 1,8 μοντέλο του 2009 και 45.000 χλμ. διατέθηκε έναντι 11.000 ευρώ ενώ ένα Kia Sorento 2,5 λίτρων μοντέλο του 2005 και 137.000 χλμ. στο κοντέρ του πουλήθηκε έναντι 5.500 ευρώ!
Τέλος μια Skoda Octavia 1,2 του 2010 με 136.000 χλμ. πουλήθηκε έναντι 9.900 ευρώ...
*ρεπορτάζ: Γιώργος Ανδρής/ Ημερησία
δεν ξέρω τι συμβαίνει με τα μεταχειρισμένα, είναι πιθανό οι τράπεζες που τα εκποιούν -και που πλέον κατέχουν ισχυρά ποσοστά στις εγχώρειες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων- να προσπαθούν να κάνουν κάποιο ξεσκαρτάρισμα... ή ίσως κάτι πιο σύνθετο όπως αναφέρεται και στο ρεπορτάζ της Η, τα μεταχειρισμένα στη χώρα έχουν μεγάλη παράδοση "ατασθαλιών".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλα αν [προσέξετε και τις τιμές των καινούργιων θα δείτε πως το τελευταίο δεκαήμερο υπάρχει επίσης μια παράλογη και οριζόντια αύξηση.
Επίσης τεχνολογικά βρισκόμαστε σε σημείο μεταβατικό, νέες τεχνολογίες σε συστήματα αναφλεξης, ελαστικών και γενικό΄τερα υλικών. Οι ελληνικές αντιπροσωπίες στο παρελθόν έχουν "κατηγορηθεί" πως αγοράζουν πιο φτηνά απο όλες τιςυπολοιπες χώρες τις δύσης, με εργοστασιακές τιμές που αποδίδουν ελάχιστους φόρους. Στη θεωρία , αυτό το καταφέρνουν με εισαγωγές αυτοκινήτων C Class ή και χειρότερο, δηλαδή αυτοκίνητα με μικροελαττώματα (απο ελάττωμα στη ταπετσαρία μέχρι ECU -ηλεκτρονικούς εγκεφάλους- και γενικότερα εξαρτήματα τρίτων/υποδεέστερων εταιριών, ηλεκτρονικά ή μηχανικά) . Κάποτε -πριν λιγα; χρόνια- είχαμε τις Mercedes πχ που δεν ειχαν συστημα ABS, τουλάχιστον... ή BMW με πλαστικά -έσω/έξω- καμία σ΄χεση με τα υλικά που διαφημίζονται. Και άλλα πολλά
Αυτά μέχρι το τελωνείο ειναι εμφανή, δηλαδή αναφέρεται -συνήθως- το Class με αυτοκόλλητα σε όλο το αμαξωμα. Υπάρχει περίπτωση-πιθανότητα επιβολλής ξεστοκαρίμαστος των παλαιότερων τεχνολογιών (απο τις ίδιες τις εταιρίες) , ή ακόμα και θέμα με τα διεθνή στανταρντς για αυτά τα c-lass, υπάρχει πάντως ΔΙΕΘΝΗ κινητικότητα για αυτά τα C Class , αλλα κι εγώ υποστηρίζω το χειροτερο σενάριο , αυτό που υποψιάζεται η H.